AndroidHealthClinic

InSiDeOuT's log... (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

InSiDeOuT

Competitive Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
4 sep 2005
Berichten
1.698
Waardering
114
Lengte
1m94
Allé, nog eentje die het SM virus te pakken heeft.
Mijn doel: sterker en groter worden, en vooral plezier maken met het trainen.
Had er een beetje moeite mee om hier een log aan te maken tussen al die beesten hier :D
Mijn stats zijn nog niet wat ze moeten zijn, maar je moet ergens beginnen hé.

Mijn bedoeling zou zijn om drie keer per week krachttraining te doen thuis en twee keer per week bij Wim Jammaer SM training te gaan doen.

Mijn eerste training bij Wim was gisteren, en ik zal het geweten hebben.
Vandaag blauwe geschaafde onderarmen en pijnlijke biceps :D

Log:
Op de demo van afgelopen zaterdag kreeg ik 60kg niet gelocked.
Gisteren 2 x 10 40 kg (lege log) & 2 sets van 3 reps gedaan met 60kg :thumb:

Stones:
Nou ja stones, ééntje maar namelijk de lichtste van 110kg.
Eerste poging, amper van de grond te krijgen. Daarna het magische potje bovengehaald en toch twee keer op de middelste (1.5m dacht ik) plateau gelegd.

Tireflip:
Bandje van 370kg, één keer kunnen flippen.
Daarna nog verscheidene keren geprobeerd maar niet meer gelukt.

Timbers:
Ik heb de kleintjes van 65kg gebruikt. Denk dat het 5 x 20 m of zo was.
Allemaal snel achter elkaar.

Biervat:
Bedoeling was een max aantal reps doen binnen de minuut.
Dus clean & press iedere keer vanop de grond beginnen, je weet wel wat ik bedoel :P
Aangezien ik het biervat niet kon pressen, haalde Wim de axle boven van 33kg. Hiermee heb ik dan hetzelfde gedaan 15 reps binnen de minuut.

En dat was het zowat als ik mij niet vergis.

Tot voor kort trainde ik 5 keer per week.
Zou dit nu graag beperken tot 3 keer per week en 2 x SM.
Als je nog tips hebt om meer krachtgericht te trainen tijdens die drie keren, altijd welkom!
 
Welcome to the darkside :D


Succes man!!!
 
Succes man ;) Ik ben onlangs ook gebeten door het virus en ik heb ook nog een lange weg te gaan :p Ik ga dit wel volgen.
 
Misschien dat ik er wel eentje start... Ik houd er op een ander forum al een bij, en ik vind het zo'n gedoe om dan 2 keer dezelfde log te hebben maar met andere reacties van andere mensen... We zien wel als ik me nog es verveel ofzo :p
 
Hoi Stefan,
Het was leuk om je erbij te hebben op training. Je hebt zeker en vast potentieel om iets te bereiken in deze sport. Je bent groot en hebt je gewicht mee. De lift oefeningen zijn je op het lijf geschreven.

Ik wil je wel een beetje waarschuwen:
Je kan volgens mij best uw trainingsvolume een beetje aanpassen. Het lijkt me nogal veel om 5x per week te trainen in combinatie met sterkste man events. Je bent een cleane atleet wat maakt dat je niet hetzelfde trainingsvolume aankan als atleten die wel bepaalde producten gebruiken. Uiteindelijk ken jij je eigen lichaam het beste en zul je zelf wel kunnen bepalen wat je wel of niet aankan. Doch verkijk je niet op programma's en trainingslog's van grote atleten die elke dag lijken te trainen als monsters. Je recupereert niet zo snel en gaat op een bepaald ogenblik tegen een plafond komen waar je niet overkan. Je bent overtraind en geraakt geen stap meer verder hoe hard je ook je best doet.
Het is goed om sterkste man events te trainen, doch de basis van uw kracht ligt in de gym. Squat en deadlift zijn in mijn ogen de 2 grote basisoefeningen waar je echt sterker van wordt. Splits deze twee oefeningen over twee trainingsdagen in de week met zeker een dag rust tussen. Sterkste man gerelateerd kan je best nog bij op deze twee dagen je schouders trainen voor allerhande overhead proeven op sterkste man wedstrijden.
In het weekend kan je bij ons sterkste man events trainen, doch de eerste maanden misschien nog niet te zwaar. Ik las ergens dat je ook aan het bankdrukken bent. Heel goede oefening doch niet heel relevant voor de sterkste man. Goed als je powerlifting wedtrijden meedoet, doch voor de sterkste man kan je beter de nadruk leggen op je schouders ipv te bankdrukken. Ik doe hetzelf ook maar doe dan ook af en toe nog mee aan powerlifting wedstrijden waar het bankdrukken dan wel heel belangrijk is.
In ieder geval hoop ik je nog vaak bij ons te zien, je bent een toffe kerel!
Misschien is volgend jaar een overgansjaar waar je al eens ergens voor een eerste keer kan proeven van een sterkste man wedstrijd. In 2010 kan je misschien al poten breken op wedstrijden!
 
Hey Wim, hoe is het met je biceps ?
 
Hoi Simon,
Heb vorige week voor de eerste keer terug getraind en tijdens de training zelf amper last gehad. De pijn komt echter na de training. Vanavond ga ik deadliften en zien wat het zegt. Dit is laat ik maar zeggen de laatste test voor België. Heb al afgesproken met Jimmy dat ik hem morgen bel om te zien wat de biceps zegt. Heb ik geen last of toch niet te veel dan doe ik zondag gewoon mee en zie ik wel waar ik eindig. Super ga ik in ieder geval niet zijn... Bedankt voor het vragen! Groetjes Wim.
 
Wim,

Alvast bedankt voor het advies :thumbs:
Ik begon ook zo al een beetje door te hebben dat het beginners gedrevenheid was ;)

Ik hou het op drie dagen tijdens de week en 1 dag SM in't weekend.
Dag 1: schouders/armen. (MP, clean & jurk, barbell curl, close grip BP)
Dag 2: rug (DL, BOR, pull down)
Dag 3: benen (SQ,curl/extention, calve raise (misschien niet zo belangrijk maar wil gewoon dikke kuiten :D))

Al dan niet met een dag rust ertussen.

Heb me goed geamuseerd woensdag en kijk al uit naar de volgende training!

Tot gauw.

Vandaag was cardio trouwens.
 
Pfff, k*tdag vandaag.

MP (strict)
10 x 20
5 x 30
5 x 35
5 x 40
5 x 45
5 x 50

Power clean
5 x 50
5 x 55
5 x 60
5 x 65
5 x 70 (toch wel met veel moeite)

Voor de rest geen energie meer. :(
 
Ik zeg altijd maar zo: "de boog kan niet altijd gespannen zijn".

Volgende keer beter.
 
Zo slecht vind ik die powercleans nog niet ;)
 
Ik zeg altijd maar zo: "de boog kan niet altijd gespannen zijn".

Volgende keer beter.
Klopt.

Zo slecht vind ik die powercleans nog niet ;)
Thx :)

Vandaag:
SQ
10 x 55
10 x 75
5 x 95
5 x 95
5 x 95
5 x 95
5 x 95

Leg curl & leg extension 5 sets elk.

Calve raises met een farmer van 47kg in elk hand.
Eerste keer op deze manier en bevalt me prima :thumbs:

Daarna nog gebenched zoals in mijn sig staat.
 
SM training 13-09-2008

Cardeadlift:
5 x 227kg
1 x 292kg
1 x 357kg fail

Log:
10 x 40
3 x 55
3 x 60
3 x 65

Auto geflipt.

Stones:
2 x 110kg op anderhalve meter of zo. (filmpje staat op blog in sig)

Tireflip:
1 x 400kg
Wederom tweede keer geprobeerd maar fail.

Timberwalk (65kg) en 6 flips met 270kg band.

Filmpjes volgen.
Eerst Sterkste man van België gaan kijken. :)
 
Zo man, gaat de goede kant op :thumbs:
 
DL
10 x 60
10 x 100
5 x 5 130

Pulldown
5 x 5 45

Geen BOR, dat houd ik voor mijn tbar rom machine die ik deze week ga halen.
Het zat weer niet mee. Begin van een verkoudheid.
Te weinig slaap en teveel stress. Moet dringend iets aan gebeuren. :mad:
 
Back
Naar boven