AndroidHealthClinic

Inspiratieloos... (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

The_Oak

Advanced Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
7 aug 2003
Berichten
1.127
Waardering
6
Beste mede BB'ers,

Eind deze week heb ik er weer een trainingsperiode van zes weken op zitten waarin ik mijzelf op hypertrophie heb gericht. Dus drie setjes per oefening en vervolgens acht herhalingen.
Na deze week hou ik sowieso een week rust omdat de weken daarvoor ik een full-body workout heb gedaan van ook zes weken.
Het lichaam heeft zijn rust nodig.

Maar nu mijn vraag. Na deze week wil ik natuurlijk weer aan de slag gaan. Maar mijn creativiteit en inspiratie ben ik kwijt. Na deze rust week start ik weer met creatine. Ik zit niet in een kuur dus daar hoef ik geen rekening mee te houden.
Wat mijn doel is. Is voornamelijk mijn winst behalen in kracht en massa. Tijdens de zomer ga ik gewoon door met de bulk fase. Maar laat het je niet tegenhouden door ook iets te doen met spieruithoudingsvermogen.
Ik train al vier jaar en heb dus de nodige ervaring en het nodige opgebouwd. Enne het liefst een schema van drie tot vier keer in de week trainen.

Dus hebben jullie leuke suggesties of sites waar ik mijn inspiratie kan opdoen hoor ik dat graag.
 
Stap af van het traditionele bodybuildings-principe. Neem een kijkje in de powerliftingsectie. Een ME/DE-schema heeft veel mogelijkheden, kan je heel veel bij aanpassen. Als je ook voor spieruithoudingsvermogen wilt trainen zou ik in de richting van GPP/strongman zoeken.
 
DAG 1:
BORST, BICEPS EN BUIK
Schuin dumbbell drukken – ez curls 4 x 10
Peck deck – concentration curls 4 x 10
Small drukken – hammer curls 4 x 10
Strot drukken 3 x 10
Side crunches – sit ups 4 x 25
Onderkant buik – bovenkant buik 4 x 30

DAG 2:
BENEN, KUITEN EN ONDERRUG
Leg press – leg curl 4 x 12
Squat – leg curl staand 4 x 12
Leg extension – deadlift 4 x 12
Lunges 2 x 12- back extension 4 x 12

Kuiten op gevoel, proberen te supersetten

DAG 3:
RUG, SCHOUDERS EN TRICEPS
Barbell rows – neck press – one arm dumbbell extension 4 x 12
Chinnen – front press – French press 4 x 12
Dumbbell rows – front raises – back kicks 4 x 12
Lats pull downs front. – side raises – push downs 3 x 12

Alles in tri-sets zonder rust met alleen tussen de verschillende tri-set 2 minuten rust. Mss is dit wat voor je, ik ga dit ie geval zelf trainen vanaf eind Juli. 3 dagen op 1 dag af.
 
Ga eens HST trainen en kijk een paar goeie BB DVD's
 
Samu zei:
Stap af van het traditionele bodybuildings-principe. Neem een kijkje in de powerliftingsectie. Een ME/DE-schema heeft veel mogelijkheden, kan je heel veel bij aanpassen. Als je ook voor spieruithoudingsvermogen wilt trainen zou ik in de richting van GPP/strongman zoeken.

Ik heb even in deze sectie rondgekeken. Maar het is vooral gericht op loodzware sets. Ook zijn sommige schema's niet uit te voeren zonder "briefs en suits"???????

Ik vind het wel een goed alternatief om zwaar te gaan. Dat heb ik ook gedaan in mijn full body workout schema. Maar graag zou ik daarbinnen ook nog een accent willen leggen op spieruithoudingsvermogen.
En dan zoek ik met name naar de juiste opbouw van het schema. Dus worden het supersets, dropsets, priamidetraining...enz.
 
Begin bijv eerst met een compoundoefening daarna een superset gevolgd dooor een oefening waarmee je 20 tot 25 reps doet/

Bijv voor de borst:

Becnh press 7 sets 20/ 15 / 12 / 10 / 8 / 6 / max
Superset incline flyes met incline DB press 4 sets / 12-15 / 12- 15 / 12-15 / 12-15
Cable crossover 3 sets 20-25 / 20-25 / 20-25

Misschien is dit iets voor je?


greetz
 
teddybeerke zei:
Begin bijv eerst met een compoundoefening daarna een superset gevolgd dooor een oefening waarmee je 20 tot 25 reps doet/

Bijv voor de borst:

Becnh press 7 sets 20/ 15 / 12 / 10 / 8 / 6 / max
Superset incline flyes met incline DB press 4 sets / 12-15 / 12- 15 / 12-15 / 12-15
Cable crossover 3 sets 20-25 / 20-25 / 20-25

Misschien is dit iets voor je?


greetz

Ik denk dat ik dit superset principe wel wil laten terugkomen in mijn trainingen. Maar ik zou dan voor, om de training compleet te maken er voor kiezen om de superset uit te voeren met reps tussen de 10-12. Maar wanneer je een supersetje doet van 8 reps is dan de rust tussen de supersets evenveel als bij een normale set? Dus rust van 45 sec tot 60 sec....
 
The_Oak zei:
Ik heb even in deze sectie rondgekeken. Maar het is vooral gericht op loodzware sets.
Op ME-dagen ja, opbouwen naar een 3à5RM. Maar da's dan enkel voor je hoofdoefening. Bij je andere oefeningen kan je gerust hoger in reps gaan, 8-12 ofzo. Op DE dagen werk je ook met speed, weet niet of je dat al veel gedaan hebt. Kan in ieder geval bijdragen tot meer kracht.

Ook zijn sommige schema's niet uit te voeren zonder "briefs en suits"???????
Gewoon aanpassen.

Ik vind het wel een goed alternatief om zwaar te gaan. Dat heb ik ook gedaan in mijn full body workout schema. Maar graag zou ik daarbinnen ook nog een accent willen leggen op spieruithoudingsvermogen.
En dan zoek ik met name naar de juiste opbouw van het schema. Dus worden het supersets, dropsets, priamidetraining...enz.
Is zeker goed om zwaar te gaan, idd. Vooral als je bijna uitsluitend met compounds gaat werken. Supersets kan je misschien op je DE dag doen ofzo.

Maar:
- Met dit schema mag je niet meer in spiergroepen denken. Je gaat al meer richting powerliften. Sommigen spiergroepen zullen meer getrained worden dan anderen. Als je merkt dat sommige spiergroepen achterlopen, kan je echter wat isolatie-oefeningen toevoegen om dit op te lossen.
- Het is een heel andere manier van denken, maar je kan er heel goed mee spelen. Ook het veelvuldig afwisselen van oefeningen (in m'n eigen schema bv. zijn er maar 2 vaste oefeningen) zal volgens mij zorgen dat je dit leuk gaat vinden en het leuk blìjft vinden. :o
- Als je er nog specifieke vragen over hebt stel je ze beter in de powerlifting-sectie, daar zal je vlugger antwoord krijgen. En daar zijn er leden die hier veel meer over weten als ik, ik begin namelijk binnen enkele weken zelf met zo'n schema. Ben nu nog wat aan het sleutelen. :o
 
Samu zei:
Op ME-dagen ja, opbouwen naar een 3à5RM. Maar da's dan enkel voor je hoofdoefening. Bij je andere oefeningen kan je gerust hoger in reps gaan, 8-12 ofzo. Op DE dagen werk je ook met speed, weet niet of je dat al veel gedaan hebt. Kan in ieder geval bijdragen tot meer kracht.


Gewoon aanpassen.


Is zeker goed om zwaar te gaan, idd. Vooral als je bijna uitsluitend met compounds gaat werken. Supersets kan je misschien op je DE dag doen ofzo.

Maar:
- Met dit schema mag je niet meer in spiergroepen denken. Je gaat al meer richting powerliften. Sommigen spiergroepen zullen meer getrained worden dan anderen. Als je merkt dat sommige spiergroepen achterlopen, kan je echter wat isolatie-oefeningen toevoegen om dit op te lossen.
- Het is een heel andere manier van denken, maar je kan er heel goed mee spelen. Ook het veelvuldig afwisselen van oefeningen (in m'n eigen schema bv. zijn er maar 2 vaste oefeningen) zal volgens mij zorgen dat je dit leuk gaat vinden en het leuk blìjft vinden. :o
- Als je er nog specifieke vragen over hebt stel je ze beter in de powerlifting-sectie, daar zal je vlugger antwoord krijgen. En daar zijn er leden die hier veel meer over weten als ik, ik begin namelijk binnen enkele weken zelf met zo'n schema. Ben nu nog wat aan het sleutelen. :o

Bedankt voor de uitgebriede info SAMU....

Ik kan je helaas geen karma geven, moet ik eerst wat rondverspreiden. Maar ik hou je info in gedachten en zal wat vaker de powerlift sectie raadplegen.
 
Graag gedaan!
Neem vooral ook een kijkje in de log-sectie. Daar vind je zeker nog andere ideeën. Succes :thumbs:
 
Back
Naar boven