AndroidHealthClinic

Inspired by Brian Alsruhe (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

I feel you (en dan heb ik het wss maar half zo druk)
Gwn bezig blijven al is het maar een half uur, ik heb vorig jaar soms maar 1keer per week getraind door de drukte/moeheid en die pics durf ik hier echt niet te tonen :)
Het valt wel mee, op maandag en vrijdag gaan beide kinderen de hele dag naar school/opvang, het maakt dus niet uit welke dienst ik dan heb, ik heb altijd tijd om te trainen.

Ik heb besloten om op ma UB en vrij LB te trainen volgens het schema waarvan ik het filmpje gepost heb en op di LB en do UB volgens een aanpassing op dat schema, ik denk zonder de laatste giantset assistance finishers, dan moet het denk ik lukken kwa tijd.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag geen zin om 4x10x80kg te squatten dus ben ik een beetje op zoek gegaan naar mijn 1RM

Giantset (90sec rust)
Hip-airplane
13x3xBW (beide zijden per set)
Back squat
10xBW
10x30kg
5x50kg
3x70kg
2x80kg
1x90kg
1x95kg
1x100kg
1x105kg
1x110kg
2x4x90kg
Woodchoppers
13x5x15kg (beide zijden per set)

110kg ging nog redelijk vlot, maar mijn knieën kwamen wat naar binnen en mijn heupen gingen te snel omhoog, heel even nagedacht over een tweede rep, want het voelde alsof dat er in zat, maar ik vond het wel goed zo. Ik wilde nog wat meer setjes met 90kg doen, naar toen ik unrackte voor de 3de set voelde mijn onderug niet meer 100%.

Ik moet even kijken hoe het uitkomt, maar uiterlijk volgende maandag start ik met het schema van Brian Alsruhe.
 
Deze week even rustig aan doen en dan maandag met het schema beginnen. Vandaag dag 3 van week 3 gedaan en vrijdag dag 4 van die week, dat sluit het beste aan op maandag.

Giantsets (90sec rust)
Seated cable row
10x25kg
12x45kg
9x52,5kg
7x60kg
Spoto press
10x20kg
12x37,5kg
9x45kg
7x60kg
Ab rollout
4x7xBW
Clubswings (ook aan het begin een set)
5x4x5

Giantset (90sec rust)
Chin-up
3xBW
4x(3,2,1)xBW
OHP
10x20kg
4x8x35kg
Crunch op GHR
5x6xBW

tijd: 15:35-16:20

Dit was een medium dag van wave 1 het was zwaar, maar te doen. Dus wat deze oefeningen betreft heb ik mijn 1RM denk ik wel goed ingeschat.

Vrijdag moet ik excl. opwarmen 32 reps deadliften. :eek:
 
Ik heb het schema helemaal in Excel staan, ik moet nog een paar kleine aanpassingen maken en dan zet ik het voor de geïnteresseerden online.
 
Laatst bewerkt:
Giantset (90sec rust)
Hip extension op GHR
4x3xBW
Deadlift
10x50kg
15x70kg
10x85kg
8x100kg
Woodchopper
4x6x15kg

Giantset (90sec rust)
Squat stance box jump
6x3xBW
Squat
5x50kg
5x5x80kg
Side plank twist
6x6xBW

Giantset (90sec rust)
Bulgarian split squat (R/L)
4x6x12,5kg
GHR
4x5xBW assisted
Sandbag carry circle
4x2x75kg

tijd: 11:00-12:05

Dit was een light day van wave 1, het voelde zwaarder dan de vorige training, maar ik houd het er maar op dat dat komt omdat het voor het eerst sinds lange tijd is dat ik weer DL. DL voelde best goed door een iets wijdere voetpositie. Ik heb er vertrouwen in dat wave 1 van dit schema gaat lukken en met wat meer rust moet het hele schema wel lukken. In wave 1 laat ik de amrap sets voor wat ze zijn en doe ik gewoon het minimaal aantal reis.
 
Ik had verkeerd geteld, de laatste set was minimaal 8, maar veel meer had er niet ingezeten.

Ik denk dat het wel mee gaat vallen morgen, het meest zware is nog wel het volume en de korte rust tussendoor.
 
Ik had verkeerd geteld, de laatste set was minimaal 8, maar veel meer had er niet ingezeten.

Ik denk dat het wel mee gaat vallen morgen, het meest zware is nog wel het volume en de korte rust tussendoor.
Dat zou door gewenning toch een boost aan de werkcapaciteit kunnen geven, uiteindelijk wordt je van meer volume ook sterker en/of meer massa.
 
Ik ben bang dat ik straks niet elke training meer dan 60 minuten te besteden heb en me dus niet altijd aan het schema kan houden. Mijn idee is om dan de tweede groep giantsets ook af te sluiten met een amrep set, misschien niet ideaal, maar imo wel de best optie.
Weet niet uit m'n hoofd hoe z'n 'officiele' schema's zijn, maar de gratis giantset templates die hij postte waren toch mede bedoelt om in 45-60 min alles te kunnen doen? Dat Brian juist niet zo'n voorstander was van 1.5 uur bezig zijn.

En de versie die mij het meest bij staat (weet niet welke, een van z'n eerste misschien wel gewoon de allereerste) begon de assistance giantsets ook met amraps. Iets van giantset 1 * low reps de main compounds naar daily max, dan giantset 2 de assistance compounds * amrap gevolgd door sets van 5-8. Met de heavy/light/medium weken per lift. Ik heb juist van hem overgenomen om amraps als eerste set te doen.

Het idee is toch iets van 15-20 minuten per giantset/finishers onderdeel van de training.
 
Laatst bewerkt:
Dat zou door gewenning toch een boost aan de werkcapaciteit kunnen geven, uiteindelijk wordt je van meer volume ook sterker en/of meer massa.
Is ook zo en ergens zeg je straks denk ik ook gewoon tegen jezelf dat je die herhalingen bij dat gewicht gewoon moet halen want anders is het schema ruk.
 
Weet niet uit m'n hoofd hoe z'n 'officiele' schema's zijn, maar de gratis giantset templates die hij postte waren toch mede bedoelt om in 45-60 min alles te kunnen doen? Dat Brian juist niet zo'n voorstander was van 1.5 uur bezig zijn.

En de versie die mij het meest bij staat (weet niet welke, een van z'n eerste misschien wel gewoon de allereerste) begon de assistance giantsets ook met amraps. Iets van giantset 1 * low reps de main compounds naar daily max, dan giantset 2 de assistance compounds * amrap gevolgd door sets van 5-8. Met de heavy/light/medium weken per lift. Ik heb juist van hem overgenomen om amraps als eerste set te doen.

Het idee is toch iets van 15-20 minuten per giantset/finishers onderdeel van de training.
Het idee is om met dit schema in 75min klaar te zijn, dat is denk ik wel een goede richtlijn. De eerste gianset bestaat uit 3 werksets en in de laatste wave is je eerste heavy set 7 reps @ 75% dus doe je nog minimaal 2 opwarm sets lijkt me. De tweede gigantset is 4x8 of 5x5 met 90 sec rust, of emom 10x3 en als laatste dan nog een finisher/assistance giantstet.

Van de eerste giantset is je laatste werkset amrap o.a. om te bepalen of je wave 2 alles met 5% verhoogt of als je dan echt veel reps pakt met 10%. Vandaag had ik misschien 10x100kg op de DL kunnen pakken ipv 8, maar dan had ik wel meer moeite gehad met de eerste paar SQ sets ik vond het wel goed zo.
 
Vandaag had ik misschien 10x100kg op de DL kunnen pakken ipv 8,
8 is toch zat. Mijn ervaring is dat naarmate de set langer duurt bij deadlift, de kans op verlies van posture toeneemt. Al voelt amrappen op deadlift weleens lekker.
Toch heb ik zelf nooit veel volume per set gedaan op conv deadlift, het is ook een lange beweging (itt bv calf raise). Het lekkerste vond ik lager volume per set en dan spelen met rust tussendoor en meer setjes. Wel rdl gedaan of andere varianten met hogere rep protocollen.
 
8 is toch zat. Mijn ervaring is dat naarmate de set langer duurt bij deadlift, de kans op verlies van posture toeneemt. Al voelt amrappen op deadlift weleens lekker.
Toch heb ik zelf nooit veel volume per set gedaan op conv deadlift, het is ook een lange beweging (itt bv calf raise). Het lekkerste vond ik lager volume per set en dan spelen met rust tussendoor en meer setjes. Wel rdl gedaan of andere varianten met hogere rep protocollen.
Is ook zat, zeker omdat ik het altijd een klote oefening vond voordat ik met RDL’s een wijdere stance ben gaan aanleren. De amrap heeft pas later in het schema echt een meerwaarde denk ik als je dichter bij je 1RM gaat zitten. Mijn idee is om in wave 2 alleen de heavy sets amrap te doen, wave 3 ook medium en wave 4 alles.
210DD5D9-113F-45BF-93B9-41F57161D078.png
 
Vandaag dus echt begonnen met het schema.

Giantset (90sec rust)
Pulldown
10x25kg
10x47,5kg
8x57,5kg
6x65kg
Push press
10x20kg
10x40kg
8x47,5kg
6x54kg
Deadbugs
4x3xBW
Clubswings (ook aan het begin van de eerste set)
5x4x5

Giantset (EMOM)
T-bar row

10x3x34kg
BP
10x3x44kg

Giantset (60sec rust)
Z-press
3x10x25kg
Banded flyes
3x10xgeel
Facepull
3x10x10kg
Crunch
3x15xBW

tijd: 11:25-12:20

Dit staat in het schema als een heavy training, maar hij voelde minder zwaar dan de vorige twee training, ik ben benieuwd naar morgen.
 
Giantset (90sec rust)
Glute bridge
4x3xBW
Zombie FRSQ
10x10kg
12x38kg
9x45kg
7x52,5kg
Landmine twist
4x20x5kg

Giantset (90sec rust)
Hip airplane
4x3xBW
RDL
4x8x54kg
Woodchopper
4x5x15kg

Backextension
12,5,5,5,3xBW (myo reps)

tijd: 10:20-11:00

Voortaan glute bridge en hip airplane omwisselen, verder ging het wel lekker, de laatste set Zombie SQ‘s gingen wel wat moeizaam.

Daarna nog ca 20 minuten hardgelopen.
 
Hoe bevallen die giantsets voor je?
 
Back
Naar boven