AndroidHealthClinic

insuline bij elke maaltijd

Bezoekers in dit topic

Anoniem141820

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
31 jan 2015
Berichten
906
Waardering
403
Zijn er mensen hier die hier ervaring mee hebben?
Ik heb zelf redelijk wat ervaring met insuline, maar heb altijd overdreven veel carbs tegenover insuline gegeten en werd dan vaak wel vetter.

Ik heb nu al een paar keer gelezen dat wanneer je je insuline afstemt op je carbs je niet vetter wordt.
Dus je gaat niet meer carbs eten, maar voegt per 10 gram koolhydraten 1 eenheid insuline toe aan je maaltijden.

Dus ik onbijt bijvoorbeeld met 200 gram havermout + 60 gram whey.
Dan kom je op iets meer dan 120 gram carbs dus neem ik 12 iu insuline.
Stel ik eet dan 3 uur later weer een maaltijd icm insuline, hoe groot is de kans op hypo tussendoor ?
 
Zijn er mensen hier die hier ervaring mee hebben?
Ik heb zelf redelijk wat ervaring met insuline, maar heb altijd overdreven veel carbs tegenover insuline gegeten en werd dan vaak wel vetter.

Ik heb nu al een paar keer gelezen dat wanneer je je insuline afstemt op je carbs je niet vetter wordt.
Dus je gaat niet meer carbs eten, maar voegt per 10 gram koolhydraten 1 eenheid insuline toe aan je maaltijden.

Dus ik onbijt bijvoorbeeld met 200 gram havermout + 60 gram whey.
Dan kom je op iets meer dan 120 gram carbs dus neem ik 12 iu insuline.
Stel ik eet dan 3 uur later weer een maaltijd icm insuline, hoe groot is de kans op hypo tussendoor ?


Ik denk omdat havermout geen snelle koolhydraat is dat je niet snel een hypo krijgt maar kan me vergisse en ik dacht ook altijd dat je je koolhydraten moet afstemmen op je insuline
 
Ik denk omdat havermout geen snelle koolhydraat is dat je niet snel een hypo krijgt maar kan me vergisse en ik dacht ook altijd dat je je koolhydraten moet afstemmen op je insuline

Nee, juist het tegenovergestelde. Met langzame carbs heb je een langzamere en lange afgifte dus minder snel een hypo.
Als ik 12iu neem met 120 gram dextrose krijg ik na een uur a anderhalf sowieso een hypo.
 
Laatste keer dat ik insuline had deed ik 15iu met 100 gram (ongekookt gewogen) zilvervliesrijst.
Trainen.
15iu met 100 gram bambix.

Nooit last gehad van hupo.
Maar dit was dan ook maar 2x pd en niet 5/6/7.

Edit-tussen de 2slin shots zat hoogstens 2,5 uur.
 
Nee, juist het tegenovergestelde. Met langzame carbs heb je een langzamere en lange afgifte dus minder snel een hypo.
Mede afhankelijk van opnamesnelheid. Als jouw insuline binnen 15 min begint te werken en je eet iets dat pas wordt opgenomen na een half uur dan kan je het in die 15 min lastig krijgen. Met de strekking ben ik het verder wel eens. Dextro is eigenlijk meer voor nood, als je het snel nodig hebt. In een geval van een hypo kan je dan een glas limo nemen of een rol dextro en daarna iets nemen wat aan langzame afgifte heeft anders beland je dikwijls wederom in een hypo.
 
Vanmorgen 130 gram complexe carbs met 10iu novorapid genomen en ging goed.
Ik heb hierna 4 uur lang niks gegeten (was tussendoortje vergeten) dus ga zo weer lekker vreten, ook weer iets van 140 gram complexe carbs dus zet ik weer 10iu
 
Logisch dat je vetpercentage stijgt als je 200gr havermout eet na je slin inject. +-15gr vet, is teveel
 
Logisch dat je vetpercentage stijgt als je 200gr havermout eet na je slin inject. +-15gr vet, is teveel

Daar ben ik nooit vetter van geworden in het verleden. Hoe wou je überhaupt 120 gram carbs eten zonder vet binnen te krijgen ?

Waar ik wel vet van werd is toen ik na 10iu steeds twee maal 200 gram rijst enzo naar binnen duwde :p
 
Daar ben ik nooit vetter van geworden in het verleden. Hoe wou je überhaupt 120 gram carbs eten zonder vet binnen te krijgen ?

Waar ik wel vet van werd is toen ik na 10iu steeds twee maal 200 gram rijst enzo naar binnen duwde :p
Insuline is een nutriënt pusher. Je lichaam maakt geen onderscheid waar het vet uit vandaan komt, vet = vet en word opgeslagen. Maar kennelijk weet je het beter dus succes
 
Die stats zijn zeker met een vorkheftruck gemaakt gezien de reacties van TS.
 
nee hoor TS is gewoon best wel sterruk
 
Insuline is een nutriënt pusher. Je lichaam maakt geen onderscheid waar het vet uit vandaan komt, vet = vet en word opgeslagen. Maar kennelijk weet je het beter dus succes

Wauw wat een vijandigheid. Ik vraag alleen hoe jij het doet en dan weet ik het beter?
Had je een kut dag gister ofzo ? :P

Die stats zijn zeker met een vorkheftruck gemaakt gezien de reacties van TS.

Welke reacties? Ik heb alleen 1 reactie op Pleister gemaakt met een vraag daarin.
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je 120+ carbs binnen kan krijgen zonder dat daar een beetje vet bij te pas komt, tenzij je dextrose + whey neemt.

Je zou dan niet eens kip kunnen eten na een injectie insuline wat daar zit vet in (?)


Oh ja, haters gone hate:

 
Tren rage sorry.

Ik zou rijst/kip eten, daar zit zga geen vet in. Nog beter is vis
 
Tren rage sorry.

Ik zou rijst/kip eten, daar zit zga geen vet in. Nog beter is vis

Haha ik dacht al. Wel top dat je dat toegeeft :thumbs:

Hoe bereidt jij de kip/vis zodat je geen boter hoeft te gebruiken ?
 
Ik pak die 0-calorie spray van Bodyenfitshop. En koolvis leg ik bevroren op een bord 10 minuten in de magnetron. Geen michelin maaltijd maarja, gainz

Pam spray for life :D
 
Je kunt ook je kip kruiden en dan gewoon in de oven stoppen, werkt perfect.
En sicke DL.
 
braadzak ftw! Je kip komt lekker mals uit de oven en je hoeft alleen kruiden toe te voegen.
 
Back
Naar boven