MuscleMeat

Insuline & groeihormonen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Enige tijd ben ik me meer aan het verdiepen in het gebruik van insuline bij bodybuilding, omdat het ik hoor, dat sommige het wel gebruiken, andere weer niet, sommige zeggen je hebt het niet nodig, andere zeggen weer het heeft me geholpen. Nu zit ik in deze wereld al meer dan 15jaar met ups n downs maar ik geef niet op todat ik eruit zie hoe ik dat zelf voor ogen heb. Nu ben ik veel aan het lezen over het gebruik van insuline in bodybuilding, diabetes forums en dokters over langwerkend en kortwerkende en ik denk dat ik achter kleine dingetjes ben gekomen voor de insuline gebruikers onder ons die vele nog niet wisten voordat ze hier aan zijn begonnen.
Vele hier gebruiken kortwerkende insuline, momenteel ben ik bezig met langwerkende insuline genaamd Lantus 24u, mijn eerste gedachten was dat ik maar 1x hoefde te injecteren, dit blijkt achteraf niet de bedoeling te wezen, Lantus moet je 2x injecteren op 2 vaste tijds stippen om de 24uurs schaal rond te krijgen. Er zijn ook pennen met een veeeel langere werkingstijd met name 48u en 36u hierover ben ik nog niet helemaal uit. Maar goed, de meeste denken meer insuline is beter, sommige zetten iedere maaltijd 30iu, kijken op andere forums hoeveel die andere heeft gezet en gaan dit ook proberen, terwijl dit helemaal niet nodig is, bij iedere maaltijd die je neemt is een andere hoeveelheid nodig, ook zonder het gebruik van insuline geeft je lichaam een andere hoeveelheid af afhankelijk van je bloedsuiker zul je dit omlaag moeten brengen op basis van wat je eet een metertje is dus absolute een aanrader je waarde zou moeten zijn tussen de 75 en 100! Je lichaam doet er alles aan om je tussen deze waarde te laten, zit je erboven of te hoog en schommelt je bloedsuiker dan raken je betacellen uiteindelijk op door het harde werken en produceren ze geen insuline meer wat uitkomt op dat je een diabetes wordt en dan heb je de poppen aan het dansen, want je bent dan insuline resident geworden en je lichaam produceerd geen insuline meer, dit allemaal door kortwerkende insuline. Ook groeihormonen kunnen leiden tot diabetes! vandaar dat ik nu langwerkende insuline gebruik, pas 1 weekje en ik moet zeggen het bevalt me goed, het risico voor een hypo op langwerkende is echt heel klein. Ook groeihormonen gebruiken zonder insuline is gewoon vrij slecht blijkt, dit heeft ook te maken met je bloedsuiker omdat deze hierdoor gaat stijgen waardoor je betacellen weer extra hard moeten werken om dit tot een normale waarde te laten worden, met als gevolg als het gehele tijd duur een risico op diabetes, het is dus verstandig om tijdens het gebruik van groeihormonen een langwerkende insuline te nemen om de waardes 24uur constand te houden, dus niet meerdere malen novorapid injecteren waardoor het gaat schommelen en alsnog je cellen op raken door het harde werken maar gewoon langwerkenden, omdat als je langwerkende neemt, rem je als het ware de natuurlijke productie wat af, ze hoeven dus niet keihard meer te werken om je waardes goed te krijgen, ze nemen als het ware is een kleine break. Door de groeihormonen krijg je een negatieve waarde en de geinjecteerde insuline zorgt dat je waarde goedblijft, vandaar dat je ook tijdens het gebruik van groeihormonen moet letten op de tijdstippen dat je eet, als je langwerkende insuline gebruikt tijdens groeihormonen heb je hier totaal geen last meer van en kan je gewoon eten. Ook is er een soort schema waarop je de hoeveelheid insuline kan uitrekenen, een standaard schema is 0.2iu X lichaams gewicht, dus in mijn geval injecteer ik inderdaad 0.2iuX115kg=23iu dit delen door 2 = 11.5iu, 11.5iu zou dus je doses moeten zijn aps je geen diabetes hebt! , mijn geval dit verdeel ik 23iu door 2 en zet ik op 2 vaste tijdstippen 5iu en 6iu. insuline. vandaar dat ik aanraad om een metertje te halen waar opje precies kunt lezen hoe je waardes zijn, zonder dat je lukraak maar wat injecteerd.
Ook wordt er aangeraden om langwerkende insuline te gebruiken na je 40ste, om alzheimer en dementie te voorkomen omdat je hersenen te veel glucose opnemen, is het verstandig als dit in de familie zit te gaan gebruiken.
Al je hormonen gaan achteruit naarmate je ouders wordt en insuline vangt dit als het ware is op. Tevens zijn de meeste bang om dik te worden tijden het gebruik van insuline, bij kortwerkende is dit inderdaad mogelijk, bij langwerkende is de kans op extra vet nihil, omdat de cellen in een rust pauze liggen en een constante dosering krijgen van langwerkende.
Waar ik op uit ben gekomen is dus dat het gebruik van kortwerkende insuline dus totaal zinloos is en zelfs naar de slechte kant toe gaat, enkele gebruike kortwerkende voordat ze gaan trainen of nadat ze zijn wezen trainen, dit heeft dus eigenlijk helemaal geen zin of nut, je injecteerd namelijk insuline TERWIJL je nog steeds zelf insuline aanmaakt, theoretisch en praktisch ben je dus gewoon je geinjecteerde insuline aan het voeden, terwijl als je de langwerkende gebruikt je de cellen die insuline produceren in een pauze legt en de voedingstoffen WEL in je lichaam komen op de juiste manier. Het heeft dus totaal geen zin om je helemaal vol te duwen tijdens het gebruik van kortwerkende insuline, 1je cellen zijn nog werkzaam, 2je voed alleen je geinjecteerde insuline, de meeste voedingstoffen gaan gewoon verloren omdat je maar een bepaalde hoeveelheid voeding kan opslaan in je lichaam, met name carbs, suikers en vet, eiwitten en ga zo maar verder. Dus die kortwerkende insuline die je hebt geinjecteerd maakt je alleen maar insuline resident omdat je eigen insuline aanmaak nog aanwezig is... Vond het wel erg interessand en ik had me de belangrijkste punten goed opgeschreven, dingen en punten die ik niet eens wist, voor de mensem die geinteresseerd zijn, neb het ook hier gewoon voormezelf ff een beetje uitgewerkt zodat ik kan terug kijken.. Tchau
 
volgens onze Wesley heeft de gut puur met je dieet te maken :rolleyes:


The KEY to a Flat Waist and The Reason for the Bubble Gut


 
Back
Naar boven