AndroidHealthClinic

Insuline in de laatste 4 weken van mn kuur

Bezoekers in dit topic

JohnnybGood

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
19 jan 2007
Berichten
2.406
Waardering
107
Lengte
1m76
Massa
90kg
In de slotfase van een 30 weken kuur waarin HGH centraal staat gaat het toch gebeuren, ik ga insuline toevoegen. Best een stap, want dit is geen goedje zonder risico's.

Ik heb de eerste 25 weken het volgende gezet:
10 iu HGH (bleutops) /week
450 mg Test-e/week
250 Mg Ganabol (vet) /week

Na week 25 is dit geworden
8 iu HGH (Greentops) /week
900 mg Test-e /week
100 mcg IGF / week (alleen borst)

Ook nog een paar weekjes naposin op 50 mg/dag genomen maar kreeg teveel sides.

Ik ben best aardig vooruit gegaan en wil nu in de laatste weken nog een extra duwtje geven. Ik verwacht niet veel van meer "gewone" aas en heb me ingelezen over insuline. Inmiddels heb ik een complete set liggen, Humapen met Humalog snelwerkende insuline inclusief een bloedglucosemeter.

Ik ga dit starten volgens het protocol dat IKKE al eerder opstelde:

http://forum.dutchbodybuilding.com/f133/veel-gestelde-vragen-insuline-67153/ :D

Ik ga alleen Post Workout nemen om de whey en carbs een extra duw mn spieren in te geven gedurende vier weken.
Dat betekent dat ik mn trainingsmoment moet aanpassen. Ik train nu meestal aan het eind van de avond, tot sluitingstijd om22:30
(ja, ik ben die vent die het licht uitdoet :cool:).

Insuline en slapen is een levensgevaarlijke combinatie, als ik een hypo krijg slaap ik heerlijk door, naast doornroosje! Alleen zal geen prinses me wakker kunnen kussen dus.... Eerder op de avond (direct na werk) trainen en daarna insuline en eten. Pas na 4-5 uur weet je zeker dat alles uitgewerkt is en je geen hypo meer kan krijgen en kan ik met een gerust hart gaan slapen.
Verder ook alle voorbereidingen getroffen: voldoende druivensuiker en andere snelle suikers bij de hand. Iemand in huis die weet wat ik doe, wat te doen bij een hypo etc.
Stel dat ik dizzy word, struikel, mn hoofd stoot en knock-out ga. Lig ik daar op apegapen en de rest me maar rustig willen bijbrengen om na een kwartier toch maar eens een ambulance te bellen. Dat hoeft dan dus niet meer....

Misschien een beetje gedramatiseerd maar ik wil wel duidelijk maken dat dit geen gewoon goedje is, mocht iemand geinspireerd raken en enthousiast beginnen zonder voldoende veiligheidsmaatregelen.

Nou, tot zover dan maar. Als je zelf al ervaringen hebt opgedaan, laat het hier weten, ik ga komende week beginnen en zal mn ervaringen delen.
 
Laatst bewerkt:
John??? ik wil alles weten hehe boef!:D
 
John??? ik wil alles weten hehe boef!:D

Hi Ton,

Ik speelde al een poosje met de gedachte, en de afgelopen dagen is het heel snel gegaan.
Ik liep tegen zo'n set aan (toeval bestaat niet) en nu is het moment als ik er nog wat mee wil. Ik gebruik nu Test en HGH en IGF dus zou dat de ideale situatie moeten zijn om synergie te hebben.

Ik houd je op de hoogte!
 
Ik denk dat je insuline zwaar overschat. Ga er maar vanuit dat 50mg napo, 900mg test, ganabol heel wat slechter is voor je lichaam dan 1 keer per dag wat snelwerkende insuline..

Jammer ook dat je het zo kort gebruikt. Je had het beter kunnen nemen al die tijd dat je al hgh nam.

Direct na de training kan je het beste iets gebruiken als waxy maize of vextrago samen met aminozuren in poedervorm + wat NOS Ether... Half uur later neem je weer waxy maiz/vextrago met whey isolaat.. 3 kwartier later neem je een maaltijd met rijst/kip..

Uur na die maaltijd zal je al gewoon kunnen gaan slapen. 4-5 uur wakker blijven is niet nodig. Ik zet rond 21.00uur en lig meestal voor 12 uur in bed..
 
Ey, thanks for the snelle feedback mannen! :thumbs:

Ik zal mn bloedwaardes goed in de gaten houden.

@ Brutez, natuurlijk is de rest van de shizzle meer belastend voor je lichaam, maar een hypo kan weer veel directer gevaar opleveren.
Toen ik 6 maanden geleden begon was ik nog helemaal niet van plan slin te gaan gebruiken, dit is een eerste voorzichtige ervaring, maar wel in een periode waarin de onderling versterkende zaken ook in mn bloed circuleren.

In het advies van IKKE word uitgegaan van een max van vier weken. Dat houd ik in dit geval maar even aan. Als je geen referenties hebt kun je maar beter voorzichtig beginnen nietwaar?

Ik houd jullie op de hoogte!
 
verwacht er niet teveel van hoor, het is een leuke toevoeging, zeker omdat het niet onderdrukt, maar verwacht geen wereld van verschil. Creatine en glutamine in je shake na de training worden ook beter opgenomen door slin.
 
Wellicht ten overvloede maar ik wil je er op wijzen dat indien je een Hypo hebt/ krijgt niet alleen moet volproppen met snelle suikers, iets dat je wel geneigd zal zijn te doen.
Neem bijvoorbeeld twee glazen limonade, en dan wat langzame koolhydraten. Veel beter want met enkel snelle suikers heb je kans dat de Hypo terugkomt, dubbel zo hard.

Laten we hopen natuurlijk dat je er niet mee te maken krijgt, voor iedereen is het verschillend wanneer je zwarte vlekken krijgt of gaat trillen e.d als gevolg van een Hypo. De ene heeft dit bij een waarde onder de 5.0-4.0, ik bijvoorbeeld pas onder de 2.0-1.0. Wat ik hiermee wil zeggen is dat je niet alleen af moet gaan op signalen zoals trillen maar controleer genoeg!

Succes.


Vanochtend wel al bloedsuiker gemeten om verschillen te zien. Om 10 uur alleen 2 zwarte koffie met 2 plakken ontbijtkoek. Lekker gedouched en nu, bijna 13:00 begin ik licht trillerig te worden van de honger. Niet raar natuurlijk. Mn waarde is nu 5.3. Nu een kwartier geleden een shake met whey gedronken en een flinke eetlepel druivesuiker en 5 minuten geleden een kop brinta met suiker. Nog niet alles is opgenomen maar ik zit al op 6.6. Ik heb geen idee wat mijn nomale waardes zijn, maar weet nu wel ongeveer wanneer ik welk level voel.
 
Laatst bewerkt:
hallo john, we hebben het er al vaker over gehad....wens je veel succes.
btw 8 iu HGH (Greentops) wist ik dat jij gebruikte, maar dacht dat het per dag was:) ....maar dat is dus per week. is dat niet te weinig?
 
hallo john, we hebben het er al vaker over gehad....wens je veel succes.
btw 8 iu HGH (Greentops) wist ik dat jij gebruikte, maar dacht dat het per dag was:) ....maar dat is dus per week. is dat niet te weinig?

Is niet te weinig maar wel een basis-dosis. Ik deed eerst 10iu/dag bluetops (5on-2off). Die greens zijn wat effectiever en ik heb ook nog de IGF ernaast lopen. Ik verspreid dat over drie dagen.
Op onze leeftijd geeft dat al een leuk effect. Bij 8 iu per dag zou het een relatief hoog gebruik zijn. (ook in de kosten ;) )
 
Johnny..succes vriend..Ik ga het volgen, ik weet dat je je goed voorbereid en ingelezen zal hebben en hoop dat het je gaat brengen wat je ervan verwacht....
 
Johnny..succes vriend..Ik ga het volgen, ik weet dat je je goed voorbereid en ingelezen zal hebben en hoop dat het je gaat brengen wat je ervan verwacht....

Thanks goos, de afstand tussen ons moet niet te groot worden he ;)
 
Heheheheh leuk john,ben erg beneiuwd veel suc6
 
Heheheheh leuk john,ben erg beneiuwd veel suc6

Thanks bro, saampies zijn we altijd de kleinste in ons groepje, moet maar es afgelopen zijn ;)

Trouwens, net met borst PR alweer verbroken, word saai zo....
 
Nou, daar gaat ie dan, de eerste injectie.

Vanochtend mn HGH gezet en als een soort Bruch een kom brinta met veel suiker. Uurtje later gaan trainen en bij thuiskomst was ik wat dizzy en voelde mn wangen licht tintelend aan, net alsof je in de zon hebt gezeten.
Voor de zekerheid mn bloedsuiker gemeten en die was 4.4.

Omdat ik niet weet hoe snel de dingen elkaar opvolgen en dit al zo laag was heb ik eerst mn shake van melk met 50 gram druivesuiker genomen en direct er achteraan mn eerste 4iu insuline. Direct daar achteraan mn shake van melk met 80 gram whey, en daarna opnieuw mn bloedsuiker gemeten, die was toen 5.9. Een half uur later een licht hoofdpijntje dus voor de zekerheid gemeten, niets aan de hand met 6.9.

Nu afwachten tot er een uur verstreken is en dan mn volgende maaltijd erin, en op 2,5 uur weer een maaltijd.
 
Je hebt je echt wel goed voorbereid he John waar heb je al die info verzameld?
 
Je hebt je echt wel goed voorbereid he John waar heb je al die info verzameld?

Ik heb het belangrijkste uit de FAQ van IKKE:

http://forum.dutchbodybuilding.com/f133/veel-gestelde-vragen-insuline-67153/


Ben nu een uur verder, moet mijn tweede maaltje nemen en mijn bloedsuiker is 6.4.

Dat is deze maaltijd:
1:00-1:15 Normale maaltijd met:
40-50 gram koolhydraten (rijst etc)
40-50 gram eiwitten (kip etc) misschien hier nog bij voorkeur whey isolaat shake

Ik weet niet zeker hoe ik dit moet lezen. 50 gram rijst is maar een klein beetje, of moet ik de koolhydraten terugrekenen?
Dat word nog sterker bij de eiwitten, 50 gram kip is niet veel, ik heb 50 gram whey genomen.

Wie weet dit?
 
Laatst bewerkt:
er staat geen 50gr rijst maar 50gr kh of eiwit. in geval van kip op ong. 20% kom je dus uit op ong. 250gr kip. Je moet er echt vies veel bij eten...
 
Back
Naar boven