XXL Nutrition

Insuline - Novorapid bijwerkingen???

Bezoekers in dit topic

Rockle

Cool Novice
Lid geworden
30 sep 2015
Berichten
111
Waardering
19
Lengte
1m78
Massa
96kg
Vetpercentage
6%
Gisteren 10iu insuline geinjecteerd gevolgd door het eten van een banaan, 14gr ei eiwit en 40gram havermout.
Ik voelde me na een half uur vreemd. Ik voelde een soort warmte gevoel/energie rush en voelde me heel licht in mijn hoofd alsof ik aan de amfetamine zat. Ook voelde mijn lichaam schokkerig/shakey aan en steeg mijn hartslag. Is dit een gebruikelijke bijwerking of zit er stiekem iets anders in mijn gear?
 
wat weeg je? zou wat meer carbs nemen.
 
Je hebt gewoon te weinig KH gegeten. Had er nog een training tegen aan gegooid en je zat waarschijnlijk in de problemen. Hahaha
 
Je hoeft je verder niet in te lezen hoor Bro, insuline is alles behalve gevaarlijk.
 
te weinig(fast acting) carbs

Te lage bloedsuiker, Hypo:
Bij een hypo is er te weinig glucose in je bloed (onder de 4 mmol/l).

Symptomen:
Je gaat trillen, zweten en hebt hoofdpijn, voelt je duizelig of bent minder geconcentreerd, moe of hongerig. Ook kun je een wisselend humeur hebben.
Bij een ernstige hypo ben je verward en suf en kun je zelfs in coma raken. Een hypo is bij iedereen anders. Als je het een paar keer hebt meegemaakt, weet je ongeveer wat je kunt verwachten. Het kan zijn dat je omgeving het eerder merkt dan jijzelf. En als je al langer diabetes hebt, kan het zijn dat een hypo minder duidelijk wordt. Dan merk je het pas als de bloedglucose echt laag is.

heb je je eigenlijk wel goed geïnformeerd hier over?
insuline is best wel gevaarlijke shit.
 
Heb wat dextro tabletten extra bijgenomen en voel me al een stuk beterd gelukkig
 
edit- beter stop je gewoon tot je kennis op orde is.
 
Heb wat dextro tabletten extra bijgenomen en voel me al een stuk beterd gelukkig

Maar even zonder geintjes, lees je even goed in. Jewilt echt niet in het ziekenhuis komen omdat je die moeite niet hebt genomen.
 
Insuline is geen spelletje man.. Je was hypo aan het gaan zonder dat je het zelf door had.
 
had dus 25gram kh te weinig gegeten 1iu per 15 gram kh is de juiste verhouding.
 
Als je dit soort vragen stelt terwijl je al met de insuline bezig bent kun je beter stoppen en eerst ff dammen ofzo en inlezen tot je het weet.
 
nog nooit eerder een hypo gehad, dus kon niet weten of dit het was of dat er iets anders in de pen zit. ;)
 
nog nooit eerder een hypo gehad, dus kon niet weten of dit het was of dat er iets anders in de pen zit. ;)


yes you could've known lol.
 
nog nooit eerder een hypo gehad, dus kon niet weten of dit het was of dat er iets anders in de pen zit. ;)
De bijwerkingen die jij aangeeft zijn die van een hypo. Dus als je je had ingelezen had je dat wel kunnen weten.
 
Ik heb me ingelezen, maar zoals met veel medicijnen staan er veel bijwerkingen. Had een hypo me anders voorgesteld, meer dat ik licht in mn hoofd zou worden en een flauwval gevoel. Dat had ik niet, heel andere ervaring.
 
Ik heb me ingelezen, maar zoals met veel medicijnen staan er veel bijwerkingen. Had een hypo me anders voorgesteld, meer dat ik licht in mn hoofd zou worden en een flauwval gevoel. Dat had ik niet, heel andere ervaring.
Gewoon beetje dextrose pakken. Helpt sowieso wel
 
Pak eerst 8-10gr dextrose per 1iu insuline direct na je shot, dan half uur na de dextrose knal je er een maaltijd in met voldoende KH en EW. Ook niet onverstandig als je met insuline bezig bent om een glucosemeter aan te schaffen. Apotheek verkoopt ze voor 25-30 euro incl wat teststrips.
 
Met 10iu slin moet je een flinke maaltijd of als je gaat trainen een goeie shake met voldoende suikers binnenkrijgen EN proteine want het lijkt me dat je het neemt omdat je voeding beter opneemt toch ?
Wat heb je aan een banaan, een lepel havermout en een snufje whey ?? (klopt je post? dit is namelijk echt niks

Hypo:
- trillende handen
- zweten
- flauwtjes voelen
- EXTREME honger (tot agressie aan toe)
 
Waarom wordt er nog steeds op voorhand suiker aangeraden icm slin...
 
Waarom wordt er nog steeds op voorhand suiker aangeraden icm slin...


jijwatmaat

wil je slow digesting carbs gaan eten icm snel werkende slin?
 
Back
Naar boven