XXL Nutrition

Insuline voor ontbijt

Bezoekers in dit topic

michelm1989

Cool Novice
Lid geworden
13 mrt 2013
Berichten
71
Waardering
9
Lengte
1m78
Massa
98kg
Vetpercentage
12%
Hallo allemaal,

Ik ben mij sinds januari aan het inlezen over insuline. Ik ben diverse protocollen tegengekomen. Veelmaal PWO. Maar ook de combinatie voor het ontbijt + PWO.

PWO is het gebruikelijk om na de injectie +/- 10gr dextrose met whey per IU te nuttigen. Dit voorkomt onder andere een HYPO.

Wat ik mij afvraag, en waar ik nergens het antwoord voor kan vinden, is hoe dit in de ochtend in zijn werking gaat. Is het de bedoeling om dan ook een snelle suiker in te nemen zoals dextrose?

Tijdens mijn ontbijt nuttig ik al veel Khoolydraten. +/- 150.

Mvg,
Michel
 
Naar mijn mening, neem je snelle suikers vooral tijdens inspanning (trainen) omdat dan een hypo sneller opkomt. Met snelle suikers kun je je suikerspiegel sneller corrigeren. Persoonlijk gebruik ik alleen snelle suikers als ik pre workout insuline neem.

Bij het ontbijt vind ik het overbodig om snelle suikers te nuttigen, dan hanteer ik 1-1,5gr complexe carbs per 1iu insuline.
 
Naar mijn mening, neem je snelle suikers vooral tijdens inspanning (trainen) omdat dan een hypo sneller opkomt. Met snelle suikers kun je je suikerspiegel sneller corrigeren. Persoonlijk gebruik ik alleen snelle suikers als ik pre workout insuline neem.

Bij het ontbijt vind ik het overbodig om snelle suikers te nuttigen, dan hanteer ik 1-1,5gr complexe carbs per 1iu insuline.

1 tot 1.5 gram carbs per 1 iu? Damn, dan ben je ook niet bepaald insuline gevoelig of wel? Verder ben ik het wel met je eens, waar mogelijk kun je imo beter complexe carbs gebruiken. Tijdens het trainen ben ik dan ook geen fan van Dextrose maar meer van iets als HBCD.
 
Gewoon voor je ontbijt inderdaad kan je, dextrose is niet nodig wanneer je snelle carbs bij je ontbijt neemt. Oppassen met hypo, op lege maag zal dit eerder merkbaar zijn
 
Naar mijn mening, neem je snelle suikers vooral tijdens inspanning (trainen) omdat dan een hypo sneller opkomt. Met snelle suikers kun je je suikerspiegel sneller corrigeren. Persoonlijk gebruik ik alleen snelle suikers als ik pre workout insuline neem.

Bij het ontbijt vind ik het overbodig om snelle suikers te nuttigen, dan hanteer ik 1-1,5gr complexe carbs per 1iu insuline.


1 tot 1.5 gram carbs per IU?
Bedoel je niet 10 tot 15?

Kan me niet voorstellen dat je in de ochtend 10 UI fast acting kan spuiten en dan een klein bruin broodje eet en niet hypo gaat.

Meet je je bloedsuiker wel eens?
 
Of hij heeft bv. onderhuids littekenweefsel van het te vaak rondom een plek injecteren waardoor het niet goed wordt opgenomen. Al komt het effect van de insuline dan vaak later op de dag (hypo bv).
 
Excuses, ik bedoel inderdaad 10 tot 15 gr carbs per 1iu insuline. Typefout met potentieel fatale afloop
 
Excuses, ik bedoel inderdaad 10 tot 15 gr carbs per 1iu insuline. Typefout met potentieel fatale afloop


Inb4 niet ingelezen noob heeft 65 iu gezet omdat ie postworkout 65 gram carbs eet.
 
  • Like
Waarderingen: Wxng
Dank voor de antwoorden.

Heb de afgelopen twee dagen 4IU gezet voor mijn ontbijt. Vooraf bloedsuiker gemeten en achteraf uiteraard ook. Gaat prima.


mvg
 
Back
Naar boven