AndroidHealthClinic

Intake TRT

  • Topic starter Worf
  • Startdatum
  • Reacties 69
  • Weergaven 11K
  • Volgers 5

Bezoekers in dit topic

Worf

Oldskool member
Elite Member
20 jaar lid
Lid geworden
3 nov 2002
Berichten
3.563
Waardering
85
Naar aanleiding van mijn post in een ander topic ( https://forum.bodybuilding.nl/topics/zoektocht-testosteron-en-trt.432837/post-10878961 ) open ik mijn eigen topic.

Na enige tijd rond te lopen met div. "low test" klachten besloten mijzelf toch maar eens te laten onderzoeken. Ik heb een afspraak gemaakt bij dr. De Boer (DBMGZ) voor een intake. Na de intake (binnen nu en 2 weken) zal ik hier weer posten en, gaandeweg een eventueel traject, steeds updates plaatsen. Blijkt alles wel ok te zijn dan zal ik hier dat ook zeker plaatsen.

Wat betreft mezelf: 40 jaar oud, ruim 21 jaar actief in de BB/SM/PL wereld. Ik heb een kuurverleden van een paar kuurtjes, hetzij wel flink wat jaren geleden, van met name Test.E.

De reden dat ik voor DBMGZ heb gekozen is niet zo heel moeilijk; je kan er zonder doorverwijzing van je eigen huisarts naartoe (in tegenstelling tot Andros). Verder lijkt dr.De Boer kundig op de materie van TRT.
 
Succes, als je geen Androgel krijgt, vraag dan gelijk om TestE ipv Sust, of je moet vaker willen prikken dan 1ml elke 2-3 weken wat de standaard is.
edit reden: beetje te makkelijk beschreven
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Worf
Ben me als een malle op de TRT materie aan het inlezen, maar er is me nog welk eea onduidelijk. Er vanuit gaande dat er uberhaupt TRT wordt gestart zou jij dus kiezen voor Test.E 1x p.week? Willen ze niet altijd beginnen met smeren gel?
 
Ben me als een malle op de TRT materie aan het inlezen, maar er is me nog welk eea onduidelijk. Er vanuit gaande dat er uberhaupt TRT wordt gestart zou jij dus kiezen voor Test.E 1x p.week? Willen ze niet altijd beginnen met smeren gel?
Test E of C zou ik 2x zetten per week. Je dosis verdelen dus. Sust ook minimaal 2xpw.
Ja, vaak begint men met Androgel, maar is totaal afhankelijk van je waarden en arts.

Androgel op binnenkant bicep of ander deel met weinig beharing, dat zal je wel uitlegt worden.
 
  • Like
Waarderingen: Worf
Ik zit nu een beetje in de topics uit periode 2018/2019. Dus ben nog niet helemaal bij.

Wordt er tegenwoordig ook Test.E en/of C voorgeschreven voor TRT, of zit men anno 2022 nog steeds aan de opties Nebido, Sustanon, gel of Andriol caps?

Mijn voorkeur gaat sws uit naar een inject 2x per week.
 
Nebido en Sustanon zijn de enige goedgekeurde injecteerbare testosteronpreparaten in Nederland.
 
Via import wel, zeker als je niet tegen pinda olie kunt. Nebido is ook lekker, 4ml ineens in je bil. Men start vaak niet zomaar met gel of Sust, je test moet dan onder de 8 nmol/l liggen. en lage LH en FSH waardes moet je ook niet vergeten
(Bij secundair hypogonadisme is de testosteronproductie te laag vanwege onvoldoende signalen van de hypofyse. Je teelballen zijn dus prima in staat om voldoende testosteron te produceren, maar de LH-Receptoren ontvangen te weinig signalen in de vorm van gonadotrofinen en produceren daarom te weinig testosteron.)
 
Via import wel, zeker als je niet tegen pinda olie kunt. Nebido is ook lekker, 4ml ineens in je bil. Men start vaak niet zomaar met gel of Sust, je test moet dan onder de 8 nmol/l liggen. en lage LH en FSH waardes moet je ook niet vergeten
Kan, maar gebeurt niet zomaar. Daarvoor moet toestemming aangevraagd worden bij de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (met voldoende onderbouwing). Ik weet niet of dat weleens goedgekeurd wordt hier, maar eigenlijk zou dat niet mogen (er kan namelijk prima behandeld worden met de in Nederland geregistreerde middelen, er is geen medische onderbouwing waarom dat niet zou kunnen).
 
Kan, maar gebeurt niet zomaar. Daarvoor moet toestemming aangevraagd worden bij de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (met voldoende onderbouwing). Ik weet niet of dat weleens goedgekeurd wordt hier, maar eigenlijk zou dat niet mogen (er kan namelijk prima behandeld worden met de in Nederland geregistreerde middelen, er is geen medische onderbouwing waarom dat niet zou kunnen).
Ja, ben er content mee. Die zwelling op mijn schouder zit er nu vijf dagen. Heb hetzelfde in andere spiergroepen; ik reageer gewoon niet goed op Sustanon.
Waarden en feel zijn prima, maar die zwellingen zijn een total fn dealbreaker.

Nee, Rotex Medica Test E is niet verkrijgbaar in Nederland.
Mijn apotheker moet het importeren uit Duitsland en heeft hiervoor een verklaring van de voorschrijvend arts nodig waarin staat dat Sustanon niet goed werkt voor mij.
Blijkbaar mogen apothekers niet zomaar medicijnen importeren ook al heeft men een recept van de voorschrijvend arts.

Ik verwacht volgende week over te kunnen stappen van Sustanon 250 naar Rotex Medica Test E 250. Ik zal jullie dan updaten en natuurlijk de subject line van deze thread maar weer eens aanpassen.
Ga onder de wol( laken) 🙋‍♂️
 
Ja precies, die verklaring van de arts is ook nodig om in te dienen voor de apotheker bij de IGJ. Dat ze het goedgekeurd hebben verbaasd me wel.
 
Worf Low test klachten ?

Heb je al uitgebreid bloedwerk laten doen ?
Het hoeft niet zo te zijn wat jij voelt, kan ook ander reden hebben natuurlijk. TRT is niet de oplossing voor alle mannelijke klachten.
 
Worf Low test klachten ?

Heb je al uitgebreid bloedwerk laten doen ?
Het hoeft niet zo te zijn wat jij voelt, kan ook ander reden hebben natuurlijk. TRT is niet de oplossing voor alle mannelijke klachten.
Een tijd geleden bij de HA. Dit was overigens niet omdat ik mijn testosteron wilde laten testen, was hier op dat moment niet eens mee bezig. Mee een algemeen bloedbeeld wat overigens prima was, met uitzondering van test. Dat zat toen op krap boven de 8.

Afijn... toen ben ik me wat in gaan lezen en voila... here we are. Ik hoef ook zeer zeker niet met alle geweld TRT. Wat ik nu primair wil is dat het allemaal even goed nagekeken wordt. Als blijkt dat het allemaal klopt dan ben ik hartstikke blij. In mijn ervaring heeft mijn HA hier allemaal niet zoveel kijk op, zodoende dat ik nu naar iemand ga die dat in ieder geval wel heeft.
 
Een tijd geleden bij de HA. Dit was overigens niet omdat ik mijn testosteron wilde laten testen, was hier op dat moment niet eens mee bezig. Mee een algemeen bloedbeeld wat overigens prima was, met uitzondering van test. Dat zat toen op krap boven de 8.

Afijn... toen ben ik me wat in gaan lezen en voila... here we are. Ik hoef ook zeer zeker niet met alle geweld TRT. Wat ik nu primair wil is dat het allemaal even goed nagekeken wordt. Als blijkt dat het allemaal klopt dan ben ik hartstikke blij. In mijn ervaring heeft mijn HA hier allemaal niet zoveel kijk op, zodoende dat ik nu naar iemand ga die dat in ieder geval wel heeft.
Oké, ben benieuwd. Al vertel je nog niet wat je klachten zijn. HCG of Clomid kan ook nog ingezet worden
 
Oké, ben benieuwd. Al vertel je nog niet wat je klachten zijn. HCG of Clomid kan ook nog ingezet worden

Ah, mijn excuus. Even overheen gelezen dan.

De klachten die ik nu vooral ervaar is echt beduidend minder sexdrive. Ik begrijp dat met het ouder worden het bij iedereen wat afneemt, maar in mijn ogen is het contrast écht te groot.

Verder voel ik me opvallend vaak moe, ondanks voldoende (8u) slaap. Mijn herstel is beduidend minder. (PL, 5x per week). Moet zeggen dat ik aan mijn kracht weinig merk. Die is nog steeds prima. Qua buikvet is het, onddanks prima voeding, toch opvallend (te) veel. Ik loop al lang rond in dit wereldje, ik denk dat ik een aardige kijk op voeding en training heb.

Vermoeidheid, libido en een algeheel gevoel van het missen van drive zijn toch wel de opvallende dingen.

Misschien allemaal perfect te verklaren door iets anders, maar vooralsnog reden genoeg voor mij om deze mogelijkheid te onderzoeken.
 
De meeste powerlifters die ik ken, zijn ook te dik. Ik ben zelf gelukkig nooit boven de 18% geweest. 1e 12j PL gericht(nat), daarna BB en wissel nu af. Ben gaan joggen/hardlopen om ook massa te verliezen, want dat zat me in de weg. Nu ideaal gewicht gevonden, en zoals het nu gaat gaat het prima. Gebruik wel hgh, en test voor langere tijd al. Maar genoeg geluld, hoop dat je er wat aan hebt. Vergeet niet je conditie op peil te houden. cardiovasculair ook van belang, niet alleen liften.
 
  • Like
Waarderingen: Worf
De meeste powerlifters die ik ken, zijn ook te dik. Ik ben zelf gelukkig nooit boven de 18% geweest. 1e 12j PL gericht(nat), daarna BB en wissel nu af. Ben gaan joggen/hardlopen om ook massa te verliezen, want dat zat me in de weg. Nu ideaal gewicht gevonden, en zoals het nu gaat gaat het prima. Gebruik wel hgh, en test voor langere tijd al. Maar genoeg geluld, hoop dat je er wat aan hebt. Vergeet niet je conditie op peil te houden. cardiovasculair ook van belang, niet alleen liften.

Ik snap wat je zegt, maar gelukkig ben ik niet moddervet en/of obees. Ik ben ook weer niet kurkdroog, zit (gokje) rond de 20-23% BF op het moment. Vorig jaar redelijk wat hardgelopen, was toen 12kg en -7% BF lichter. Voelde me wel fitter, maar ook veel slapper. De vanuit een PL perspectief was ik daar minder blij mee. Maar.. je hebt zeker een punt. Misschien moet ik wat meer richting algemeen fit..
 
Ik snap wat je zegt, maar gelukkig ben ik niet moddervet en/of obees. Ik ben ook weer niet kurkdroog, zit (gokje) rond de 20-23% BF op het moment. Vorig jaar redelijk wat hardgelopen, was toen 12kg en -7% BF lichter. Voelde me wel fitter, maar ook veel slapper. De vanuit een PL perspectief was ik daar minder blij mee. Maar.. je hebt zeker een punt. Misschien moet ik wat meer richting algemeen fit..

Weet niet hoe oud je bent, maar ik voel me liever fitter/vitaler dan dat ik meer kan deadliften.
 
Weet niet hoe oud je bent, maar ik voel me liever fitter/vitaler dan dat ik meer kan deadliften.
Ik ben 40.

Nou zit ik niet heel diep in die materie, maar volgens mij moet je wel erg obees/dik zijn wil test. daaronder lijden (denk ik).

Ik ga de intake afwachten. Ben erg benieuwd. Nogmaals, ik ga niet bedelen om TRT. Ik wil gewoon alles goed nagekeken hebben en zien wat het precies is.
 
Ik ben 40.

Nou zit ik niet heel diep in die materie, maar volgens mij moet je wel erg obees/dik zijn wil test. daaronder lijden (denk ik).

Ik ga de intake afwachten. Ben erg benieuwd. Nogmaals, ik ga niet bedelen om TRT. Ik wil gewoon alles goed nagekeken hebben en zien wat het precies is.
Ik ben nu 52j, en ben blij dat ik geen 111kg meer weeg. Of het nu spier is of niet, Het is massa wat je mee moet slepen.
 
  • Like
Waarderingen: vntl
UPDATE

Gisteren de intake gehad. Ik kan op dit moment niet anders zeggen dan dat ik dr. De Boer een bijzonder fijne, vriendelijke en begripvolle man vindt. Hij kwam over als iemand die luistert, verstand heeft van zaken en vooral.. het belang en welbevinden van zijn patient voorop stelt.

Al met al duurde de intake ruim een uur. Begonnen met een algemeen beeld (wie ben ik, waar kom ik vandaan, achtergrond etc.) gevolgd door het bespreken van mijn klachten. Ik heb duidelijk gemaakt dat ik zeer zeker niet ben gekomen om te vragen/bedelen om TRT, maar dat ik iemand met kennis van zaken mijn klachten objectief wil laten beoordelen. Wat hier dan eventueel dan uitkomt is punt 2. dr. De boer gaf aan dat voor hem de patient (en zijn klachten) leidend zijn. "Het is niet iets wat ík doe, maar wat wij samen doen" waren zijn woorden. Iemand met een laag T niveau kan zich prima voelen, terwijl iemand anders zich, met hetzelfde T niveau, flinke klachten kan hebben. Uiteraard zijn er boven/ondergrenzen en hier wordt ook zeker rekening mee gehouden.

Hij gaf aan dat mijn klachten wel passen bij een laag T niveau. Libido neemt zeker af gedurende het ouder worden, alleen op mijn leeftijd is het wel opvallend. Ook 3y geleden wat spontane gyno gehad aan mijn rechtertepel (kleine bobbel onder tepel) geeft wel aan dat de hormoonbalans verstoord is (geweest).

Als afsluiter nog de mogenlijkheden besproken (gel, sust.inj). Goed te horen dat hij, uit zichzelf, zei dat hij sustanon injectie E3D prefereert boven 1x p2w of zelfs 1x pw. De man kent zijn pappenheimers.

Verder nog wat standaard zaken zoals bloeddruk, hart en organen bekeken. Deze waren voor zover je dat kan zien in orde.

Ik verliet de afspraak met een formulier om bloed te prikken. N.a.v. de uitslag hiervan wordt er gekeken naar het vervolg. Wat er bekeken gaat worden;

*Rood bloedbeeld
*ALAT
*G-GT
*Kreatinine
*LH
*Oestradiol
*Prolactine
*SHBG
*Testosteron

Ik ben zojuist, 09.00u, nuchter geprikt. Dus vanaf nu weer even in de afwacht modus. Uitslag kan op zich laten wachten aldus dr. De Boer.
 
Back
Naar boven