AndroidHealthClinic

intel dual core VS amd 64 x2 (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Rebel_x

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
29 okt 2003
Berichten
5.496
Waardering
16
Core 2 duo van intel is het snelste op de moment
INTEL Core 2 DUO E6600 2.40 Socket 775

Waarom 4098 DDR Ram? als je dat al van plan bent zou ik niet te lang meer
wachten, de prijzen van ramgeheugen zijn momenteel fors aan het stijgen
en zullen nog verdubbelen. Hier in Belgie toch..

512 mb video is niet altijd beter, maar kan de boel vertragen. Is gewoon een
marketingtruc..
 
btw, ik ben de topic starter hoe kam het dat jou reply er voor de mijne staat???
 
ben een nieuwe comp aan het samenstellen, ben er even uit geweest maar heb geen idee wat op dit moment de snellere processoren zijn, heb nu een AMD sempron 2600 1024ram 128mbvideo( 1,5 jaar terug was AMD de snellere)

en zie ook dat de videokaarten tegenwoordig vaak via de pci sloten gaan ipv de vroegere agp sloten, waarom is dit?


globaal wordt dit mn setup


amd/intel
4098 DDR2 pc 800ram
300 Gb HD
512 mb video
dvd burner
23´ tft
SB x fi fatality sound
 
ivm videokaart.. dit zijn pci-e (express) slots, zijn niet helemaal hetzelfde als de gewone PCI

mja waarom pci-e ipv agp? omdat het sneller is.. :D
 
Je moet niet alleen naar de MB's kijken bij videokaarten hoor. Het aantal pipelines, Mhz, Cas Latency, GPU versie, Gebruikte Technieken, Aantal Bits hebben er ook nog behoorlijk invloed op ;)

Daarbij is uit vele testen gebleken dat je de meeste snelheid krijgt voor je geld als je de Core 2 duo 6600 koopt (beste prijs/kwaliteit verhouding dus).

Ik heb zelf een Core 2 duo 6300 gekocht omdat ik niet meer dan 200 piek wil uitgeven aan een CPU, een AMD van ongeveer dezelfde prijs zal ongeveer even snel zijn als een Core 2 Duo. Alleen je hebt dan niet de nieuwste architectuur (die misschien in de toekomst nog beter tot zn recht zal komen) en de vergelijkbare AMD"s verbruiken iets meer stroom en produceren meer warmte.

Meer dan 2 GB ram aan systeem geheugen heb je als thuisgebruiker niets aan, met spellen merk je een minimaal verschil tussen 1 of 2 GB geheugen (mits je natuurlijk wel weer een goede CPU en GPU hebt), maar verder is het amper merkbaar.

Ikzelf heb 1 GB geheugen, zie het nut er niet van in om 2 GB erin te zetten.. voorlopig
 
ivm videokaart.. dit zijn pci-e (express) slots, zijn niet helemaal hetzelfde als de gewone PCI

mja waarom pci-e ipv agp? omdat het sneller is.. :D



Snelheidheidsverschil tussen PCI-e en AGP 8x is theoretisch gezien gigantisch, in de praktijk echter is het verschil minimaal. Het enige voordeel van PCI-e imo is dat de poort zelf meer stroom voorziet aan de kaart, waardoor je niet nog een extra kabeltje van de voeding hoeft aan te sluiten.

Mijn reden om over te stappen op PCI-e is omdat er (bijna) geen AGP moederborden en videokaarten meer zijn.

en zie ook dat de videokaarten tegenwoordig vaak via de pci sloten gaan ipv de vroegere agp sloten, waarom is dit?

Om dezelfde reden als dat de 486, pentium enz de deur uit zijn gegaan: technologische ontwikkeling.
 
Snelheidheidsverschil tussen PCI-e en AGP 8x is theoretisch gezien gigantisch, in de praktijk echter is het verschil minimaal. Het enige voordeel van PCI-e imo is dat de poort zelf meer stroom voorziet aan de kaart, waardoor je niet nog een extra kabeltje van de voeding hoeft aan te sluiten.

Mijn reden om over te stappen op PCI-e is omdat er (bijna) geen AGP moederborden en videokaarten meer zijn.

De huidige data die door de bussen loopt is nog geeneens genoeg om AGP de bottleneck te laten worden. PCI-E is gewoon "future ready"
 
Back
Naar boven