Fitness Seller

Interacties tussen Lithium en Creatine?

Bezoekers in dit topic

dreamert

Cool Novice
10 jaar lid
Waardering
4
Lengte
1m92
Massa
90kg
Ik neem nu ruim een week (monohydraat) Creatine. Voor mijn gevoel voel ik me hierdoor over dag iets fitter dan normaal terwijl ik wel een stuk slechter slaap, omdat ik 's nachts een paar keer moet opstaan om te plassen. In eerste instantie nam ik ongeveer 10mg per dag, daarna 5mg en gisteren had ik zelfs bij 2mg last van vaker plassen dan normaal.

Nu is het zo dat ik me afvraag of het voor mij wel verstandig is om creatine te nemen, omdat ik dagelijks 800MG Lithium gebruik. Lithium is net als creatine belastend voor de nieren en de spiegel moet regelmatig bepaald worden. Toen ik met Lithium begon moest ik in het begin ook vaker plassen trouwens.

Ik ben al flink aan het googlen geweest, maar dan krijg ik alleen resultaten over de creatine spiegel bij Lithium gebruik en niet over de combinatie creatine en lithium.

Bij het gebruik van Total Muscle Soluction, waar Creatine Ethyl Ester en
Tri Creatine Malate iniziy had ik overigens geen last dat ik vaker moest plassen. Ik zit nu te denken om daar weer op over te stappen. Dat beviel me opzich prima, maar het leek me wel goed om eens af te wisselen en was benieuwd wat mono voor me zou doen.

2 mg creatine en 800 mg lithium ?

Anyways, ik denk niet dat het de creatine is. Zal dus wel de lithium zijn. (of je drinkt gewoon meer).

Lithium is zwaar kerel :(

Mag ik vragen, de reden dat je dit moet nemen?

• Like
Waarderingen: dreamert
Ik heb hetzelfde, ben sinds een maand o.i.d weer begonnen met mono-hydraat creatine. Hiervoor had ik de wat duurdere creatinetjes. Maar ik dacht ik ga nu weer eens terug naar de basic aangezien mijn eerste creatine(uiteraard ook monohydraat) ook wel beviel. Ik merk ook dat ik tijdens het trainen heel veel drink(3,5L) dus ook heel veel moet pissen. Ook idd snachts wakker worden om naar de WC te gaan maar dat boeit me niet zoveel. Let wel op dat je door dit vochtverlies genoeg blijft drinken.

Ik denk dat het komt om dat monohydraat zich makkelijker omzet naar kreatinine. Esthers breken langzamer af en zullen dus een meer gespreide piek van kreatinine veroorzaken.

(ik gebruik trouwens geen lithium)

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Lithium is zwaar kerel :(

Mag ik vragen, de reden dat je dit moet nemen?
Het komt er in het kort op neer dat ik het slik tegen terugkerende depressies. Dit is de tweede periode dat ik Lithium slik. Anti depressiva werken bij mij niet of nauwelijks en Lithium wel. Meestal wordt het voorgeschreven bij manische depressiviteit, maar dat is bij mij dus niet zo. Opzich bevalt het me wel vrij goed, weinig last van bijwerkingen. Kwam in het begin wel ruim 10 kilo, maar het meeste is er gelukkig nu wel vanaf. Alleen vermoeidheid maar dat gaat steeds beter. Hoop uiteindelijk zonder te kunnen, maar dat is al een keer misgegaan dus voorlopig doe ik dat niet.

Klopt, maar ik had er geen last van voordat ik Creatine nam. En neem al ruim een jaar Lithium dus daar kan het niet alleen aan liggen.

Ik heb hetzelfde, ben sinds een maand o.i.d weer begonnen met mono-hydraat creatine. Hiervoor had ik de wat duurdere creatinetjes. Maar ik dacht ik ga nu weer eens terug naar de basic aangezien mijn eerste creatine(uiteraard ook monohydraat) ook wel beviel. Ik merk ook dat ik tijdens het trainen heel veel drink(3,5L) dus ook heel veel moet pissen. Ook idd snachts wakker worden om naar de WC te gaan maar dat boeit me niet zoveel. Let wel op dat je door dit vochtverlies genoeg blijft drinken.

Ik denk dat het komt om dat monohydraat zich makkelijker omzet naar kreatinine. Esthers breken langzamer af en zullen dus een meer gespreide piek van kreatinine veroorzaken.

(ik gebruik trouwens geen lithium)
Wow 3,5 liter tijdens het trainen dat is wel heel erg veel zeg. Ik denk dat ik in totaal ongeveer 3L per dag drink. Je zegt dat je het al een maand neemt is het in die maand wel minder geworden met naar de wc gaan? Mij boeit het snachts wakker worden wel want zo rust je niet goed uit lijkt me, ik val ook niet altijd gelijk weer in slaap.

Het komt dus ook voor bij mensen die geen Lithium nemen.
Interessante theorie misschien dat het daar wel mee te maken heeft.
Voorlopig kijk ik het maar even aan, er wordt ook nergens gewaarschuwd voor Creatine en Lithium gebruik gelukkig.

Terug
Naar boven