MuscleMeat

interessant: aspartaam

Bezoekers in dit topic

wolter

Dutch Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
6 mrt 2007
Dit was een stukje wat ik tegen kwam in een tijdschrift over aspartaam (zoetstof)

Wist je dat:

• De food and drug administration, de wereldgezeondheidsorganisatie en de europese organisaties voor Voedselveiligheid bevestigen dat het gebruik van aspartaam veilig is en de gezondheid niet schaadt
  • De zoetstof aspartaam tot de meest geteste producten ter wereld behoort. Vandaag de dag wordt aspartaam in meer dan 6000 voedingsartikelen gebruikt en werd het goedgekeurd in meer dan 100 landen.
  • De zoetstof aspartaam uit 2 aminozuren bestaat die van nature aanwezig zijn in je dagelijkse voedingsmiddelen zoals melk, eieren, bananen of vlees.
  • Niet alle zoetstoffen het zelfde zijn. De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid van aspartaam ligt hoger dan die van andere zoetstoffen. Een volwassene van 60kg mag 110 eetlepels poeder of 95 zoetjes per dag consumeren.

Leuk om te weten toch? Er werd tevens bij vermeld dat dit is vastgelegd door bevoegde instanties.

Laatst bewerkt:

BackInAction

Competitive Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
5 jul 2008
Lengte
1m85
Massa
115kg
blijft toch een van de meest omstreden producten ever.. :(

Joost1983

Cool Novice
+10 jaar member
Lid geworden
7 jan 2008
Weet je wat het is met dit soort dingen, over 30 jaar weten ze het pas echt. Want dan gaan mensen er aan dood :P Het feit dat veel mensen als ze veel aan de light producten zitten daar last van krijgen (darmklachten) zegt mij genoeg. Gewoon puur natuur eten.

Gauner

Competitive Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
15 mei 2008
Lengte
1m76
Massa
82kg
Vetpercentage
11%
Wat is er nog puur natuur tegenwoordig dan?

Ano_43562

Huge Freak
+10 jaar member
Lid geworden
7 nov 2007
Lengte
1m92
Massa
104kg
Vetpercentage
13%
aspartaam is lEKKah

KoekieMonster

Huge Freak
+10 jaar member
Lid geworden
17 apr 2007
Lengte
1m84
Wat is er nog puur natuur tegenwoordig dan?

Vruchtensap uit 100% vruchtencontentraat.
Ja, als je iets zoets en lekker wilt drinken....

Ik blijf in ieder geval van aspartaam af.

OP
wolter

wolter

Dutch Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
6 mrt 2007

Vruchtensap uit 100% vruchtenconcentraat is dus niet puur natuur. Kijk maar eens naar de E nummertjes die erin zitten. Zo gauw je boodschappen doet in de supermarkt is het praktisch niet mogelijk puur natuurlijke producten te kopen. Bijna overal zitten kleurstoffen, anti-oxidanten en conserveermiddelen in.

En zoals ik al schreef, zit aspartaam ook deels in melk eieren bananen etc. dus eraan ontkomen doe je niet.

Ik persoonlijk vind dat er te veel piraten verhalen de ronde gaan over zoetstoffen. Mensen vinden een complettheorie altijd spannender dan het werkelijke verhaal, dus tegenstanders hou je altijd.

Laatst bewerkt:
OP
wolter

wolter

Dutch Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
6 mrt 2007
Weet je wat het is met dit soort dingen, over 30 jaar weten ze het pas echt. Want dan gaan mensen er aan dood :P Het feit dat veel mensen als ze veel aan de light producten zitten daar last van krijgen (darmklachten) zegt mij genoeg. Gewoon puur natuur eten.

Aspartaam is in 1965 ontdekt en na grondig onderzoek in 1981 in gebruik genomen, dus 30 jaar zitten we wel aan.

Als je veel suikerproducten eet krijg je ook darmklachten. Bij alles met het wordt "veel" erin is is de oorzaak duidelijk (veel) Dat licht niet aan het product maar aan de gebruiker ervan.

CobyBE

Advanced Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
13 feb 2008
Lengte
1m80
Massa
96kg
Geef mij ook maar liever fruitsap uit concentraat zonder toegevoegde suikers.
Als ik dan toch zou snakken naar echt suiker drink ik gewoon een Cola (geen light/zero shit :barf:). Af en toe ééntje kan geen kwaad imo :D

Rebel_x

Freaky Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
29 okt 2003
[Link niet meer beschikbaar]

MacB

Monstrous Giant
+10 jaar member
Lid geworden
2 jun 2007

Als het 30jr duurt voordat mensen er aan doodgaan kan je dus nooit "bewijzen"dat aspartaam de oorzaak was....

modric

Competitive Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
15 sep 2007

niks is meer natuurlijk, vooral die sappen die in winkels staan niet,

En ook al pers je zelf, ook dat fruit is allemaal gespoten en gemanipuleerd om sneller te groeien

MacB

Monstrous Giant
+10 jaar member
Lid geworden
2 jun 2007
waarom zou je perse iets natuurlijks moeten hebben dan? ik snap die hype niet...alsof natuurlijk altijd beter is...

CobyBE

Advanced Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
13 feb 2008
Lengte
1m80
Massa
96kg
niks is meer natuurlijk, vooral die sappen die in winkels staan niet,

En ook al pers je zelf, ook dat fruit is allemaal gespoten en gemanipuleerd om sneller te groeien
Ik ben er zeker van dat er in de EU wetten bestaan wat betreft het gebruik van GGO's. (Genetisch Gemanipuleerde Organismen)
Dus dit houdt ook in veranderingen om fruit/groente sneller te laten groeien.

Zaragona

Cool Novice
+10 jaar member
Lid geworden
31 okt 2006
Lengte
1m92
Massa
85kg
Vetpercentage
6%
aspartaam

Tja toch altijd een welles/nietes met zulk soort stoffen, maar zul je er ziek van worden als je het af en toe binnenkrijgt?

wel belangrijk om te weten dat je het niet mag verwarmen want dan is het zeker schadelijk, vanaf ongeveer 40-50 graden schijnt het al schadelijk te zijn.
Laat je iets in de zon liggen dan zou ik er dus voorzichtig mee zijn.

(check de youtube hoe het goedgekeurd in in amerika)

http://objectief.be/E951-aspartaam.html
http://nl.youtube.com/watch?v=Z0xNT-URrwU
http://www.holisticmed.com/aspartame/

MacB

Monstrous Giant
+10 jaar member
Lid geworden
2 jun 2007
wat een onzin jo dat filmpje, vooral dat wijf aan het begin die ZEKER weet dat het door aspartaam komt :roflol:

komt nog eens bij, bij elk stofje heb je mensen die er niet goed op reageren...zullen we pinda's ook maar uit de handel halen dan? want sommige peeps kunnen daar ook zeeeer ziek van worden.

Naar boven