MuscleMeat

interessant weetje ... (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Deejay_Spike

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
24 okt 2002
Berichten
6.329
Waardering
26
Hier in België zitten ze publiciteit te maken voor Danette chocola (overheerlijk btw, maar dat is the point niet).

ze zitten het aan te prijzen en vermelden dat het SLECHTS 3,5% vetgehalte heeft. (ze willen de indruk wekken dat het dus naast lekker, ook gezond is!)


maar wist je dat een potje danette een hoeveelheid suiker bevat dat gelijkstaat met 6 suikerklontjes? :D


daarom dat ik meestal hééééél sceptisch sta tegenover die producten met 0% vet etc etc... ik drink liever nog wat melk :D
 
Dat is helaas bij wel meer producten zo...

"Slechts 2 gram vet" o.i.d. maar dan boordevol suikers......

Ik geloof dat er in de jaren 80 ook een opmars was aan vetvrije producten, die echter wel bomvol suikers zaten. Veel nut :o

Het is gewoon een verkoop truc voor leken... En 80% van de bevolking is leek wat betreft voeding denk ik. Misschien nog wel een groter gedeelte.
 
Tjah ze moeten iets doen om het te verkopen he.

Gelukkig zullen wij hier er niet zo veel last van hebben want ik denk niet dat er veel gesnoept word hier toch?
 
Tsja echt heel jammer inderdaad.
En dan te bedenken dat een overdreven aandeel koolhydraten/suikers in de voeding eerder zorgt voor problemen dan eiwitrijk/vetrijk.
Ook heel apart dat er nog steeds zo slecht wordt gedacht over verzadigde vetten. Er is totaal geen reden om aan te nemen dat deze schadelijk zijn. De transvetten echter zijn veel gevaarlijker..
 
Ze spelen gewoon in op het groot publiek dat denkt dat vet altijd slecht is en fruit (lees: suiker) gezond.
Een oude mythe die veel geld in het laatje brengt maar jammergenoeg juist nefast is voor de gezondheid.

En idd verzadigde vetten hoeven niet ongezond te zijn, TEVEEL echter is een ander verhaal.
 
Vet is gewoon het toverwoord in dieet en afslank land. Dat de harde suikers de calorie makers zijn weten de meeste mensen niet eens.
kheb ooit eens iemand horen zeggen dat je beter een glas cola kunt nemen ipv melk omdat er geen vet in cola zit.
:finger:
 
duh... meen je niet... jeess en in cola zit een berg suiker.
wat je bedoelt met volksmanipulatie.
dat je lichaam juist heel makkelijk van suikers en witmeel vetten maakt kan niet tot ze doordringen waarschijnlijk.
 
Dat is het nadeel van die vruchtenkwark. 0% Vet. Maar dan nog maar niet over de suikers gehad te hebben.
 
mensen denken ook altijd dat fruit zo goed is en eten er veel van..

Maar zit ook boordevol suiker dus... is ook niet goed voorje...
 
Nou dat vind ik wat overdreven. Ik zeg niet dat je rijpe bananen bij hopen moet eten maar fruit is dik in orde en is nog altijd niet te vergelijken met geraffineerde suiker. Het lijkt me trouwens veel beter om op die manier zoveel mogelijk aan je vitamines te raken dan via supplementen.
 
Fruit is integendeel erg goed voor je, alleen het ligt eraan wanneer je het eet. Het beste is op een nuchtere maag. En een Banaan natuurlijk ook, even voor wat snelle koolhydraatjes!
 
Voor bodybuilders is fruit niet erg interessant, tussendoor eet ik veel liever iets dat werkelijk bijdraagt aan spiergroei.
Die vitaminen en mineralen haal 'k uit groenten, supplementen en andere voeding.

Het probleem met hedendaags fruit is dat het veel te zoet is (lees: veel fructose bevat) de eerste fruitsoorten waren helemaal niet zo zoet, eerder zurig en melig. Het is de mens die al die zoete soorten geselecteerd heeft en gemanipuleerd om 'lekker' te smaken.
 
Back
Naar boven