MuscleMeat

Interessante webstekken (Dr. Squat/Dolfzine) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Esperantisto

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
11 okt 2002
Berichten
6.844
Waardering
25
Heb Dolfzine toegevoegd aan het link-artikel bij voeding etc..

Wetenschappelijk webzine genaamd Dolfzine van Dr. Mel Siff

De index met alle artikelen staat trouwens hier .

Mel Siff heeft ook een aparte discussielijst Supertraining maar hier in dit Dolfzine vind je veel interessante artikelen..

Ik vind trouwens de webstek van Dr. Squat oftewel Dr. Frederick Hatfield ook goud waard!

Echte wetenschappelijk bewezen info..

overigens heb ik 1 probleempje.. ik zoek me suf naar zijn webpagina waarin het verband wordt gelegd tussen het soort spieren dat iemand heeft en de meest geschikte trainingsvorm. Ik bedoel dat er stond dat wanneer iemand bijv. meer dan 15 hh of zo kon halen bij 80% van de 1RM (een hardgainer) hij/zij dus meer gebaat was met hoog volume-trainingen en als dat slechts heel weinig was (een fastgainer ben je dan) je dan beter laag in het volume (dus heel veel powerliften) kunt gaan zitten.

Ik heb het gelezen en vond het zeer interessant, maar kan het nergens meer terugvinden (wilde er een bladwijzer bij maken)!

Espi, uw KT-documentaliste die wel eens steekjes laat vallen...
 
Laatst bewerkt:
Ik zou je trouwens niet adviseren lid te worden van ST, het is niet voor ieder lulletje rozenwater bedoeld! Ik wil niet negatief zijn, maar het niveau van de discussie hier (of zelfs maar in BB.com) is soms ver beneden peil... dus alleen voor fanatiekelingen, die in zijn voor serieuze discussies.. (al heb ik er nu alweer een paar off-topic meeltjes aan gewaagd).

SUPERTRAINING discusses the theory and practice of sports science, biomechanics, physiology, medicine and psychology in sport, fitness and general health.

It pays special attention to strength training in Olympic Weightlifting, Powerlifting, Bodybuilding, competitive sport and general fitness. Topics include weight & machine training, flexibility, periodisation, plyometrics, Russian training, sports restoration & massage, nutrition, mental preparation, disability training & injury management.

It encourages questioning of much of the fitness and training information to which coaches, students, instructors, athletes, health professionals and the public are exposed daily, because too much dogma, inaccurate information and belief are presented as fact in the fitness, sports and health markets today. It intends that interaction among its members will serve as a valuable free source of useful information and education.

SUPERTRAINING is devoted to creating a supportive community of seekers after truth in all aspects of human performance to enable members to enhance quality of life and performance in as many ways as possible. Anyone with similar aspirations is welcome to join us.

This forum should be especially useful to those working in or seriously interested in strength training, sports conditioning, fitness, competitive lifting, bodybuilding, sports science, injury management, personal training & health.
 
Dankjewel voor de links Espi. Ik zal eens kijken of ik serieus genoeg ben. ;)
 
O ja.. er is wel een gratis nieuwsbrief die je kunt krijgen!

De discussielijst is op Yahoo (natuurlijk!) te vinden..

Ik heb de indruk dat jij wel van het serieuze soort bent ;)

Espi
 
hehe espi, je zou eens mijn Sticky moeten lezen in mijn Sectie :D

daar staat dolfzine namelijk ook op.

met trouwens een hééél interessant artikel over zogezegd "gevaarlijke" oefeningen. ik raad je aan om die te lezen, echt interessant ;)
 
Eh, ik kan het in de gauwigheid niet vinden Spike, waar precies???

Espi, die even geen tijd voor doolzoeken heeft.

Goeie links trouwens op jouw sticky, maar zou je evt. een kleine toelichting willen geven per link? Soms heb ik geen zin alle links aan te klikken maar wil dan eerst een omschrijving zien voor ik de moeite neem, geldt trouwens ook voor anderen..
 
Originally posted by Esperantisto


overigens heb ik 1 probleempje.. ik zoek me suf naar zijn webpagina waarin het verband wordt gelegd



U vraagt :D

[Link niet meer beschikbaar]

Ik heb'm zelf al een paar jaar in m'n bookmarks staan
 
OK, ik zet die ook even in reps/sets discussie, of had jij 'm daar al vermeld?
 
ik heb de link al in diverse posts vermeld, maar kan nooit geen kwaad om hem nog eens te zetten :D
 
Back
Naar boven