MuscleMeat

Intermittend Fasting/Warrior diet

Bezoekers in dit topic

SomeDeadMan

Novice
Lid geworden
19 feb 2020
Berichten
18
Waardering
9
Lengte
1m97
Massa
140kg
Vetpercentage
39%
Sinds een week of 6 ben ik weer aan het cutten gegaan, na een maand pizza bier en ingesneeuwd zitten en geen noemenswaardige workouts.
Nou ben ik ongeveer een week bezig met intermittend fasting/warrior/omad. Het bevalt me supergoed, trainen op een lege maag gaat echt heerlijk gek genoeg, maar heeft iemand ervaring met spierbehoud/verlies?
 
Zal ff verduidelijken wat ik precies wil.
Hier heb ik me niet h.o.k ingegooid, maar na jarenlang tegen IF te zijn geweest, me toch ingelezen en het een tryout gegeven. Langzaam opgebouwd. (2 weken niet ontbijten en toen verder)
Ik weet dat als je op het verkeerde moment je insuline waardes omhoog gooit dat je dan minder vet zal verbranden. En als je macro's verkeerd afstemt zul je spieren inleveren..

Maar heeft iemand van jullie ervaring? Fouten gemaakt, dingen geleerd?
Hoe waren bijv. T-waarden etc..

Ook hou ik nu een trainings log bij.
Merk wel dat ik nogal op kracht inlever wat ook niet raar is als je aan t cutten bent.
Ook wat dat betreft suggesties welkom.
2 x in de week doe ik hiit training, en abs en armen.
En 2x in de week squat bp en DL
Vandaag zag ie er zo uit:

Squat 10x45 2 sets(warmup)
10x 55
10x70 beltless
Wiel DL 125x5 belt
134x5 belt +fig8
134x3 belt + fig8
BP 90x10
90x10
110x6
110x8
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij is er ook een study gweest dat IF niet echt een bijdrage heeft aan het cutten en ook geen effect heeft op je insuline.

Enige reden waarom ikzelf aan "IF" doe is omdat ik honger krijg zodra ik ga eten, en dus lunch en ontbijt in 1 keer weg werk :)
 
Hem lukt het toch aardig
 

Bijlagen

  • 067924EF-F0A9-47AE-8D46-D8F37B4E1CB5.jpeg
    067924EF-F0A9-47AE-8D46-D8F37B4E1CB5.jpeg
    52,6 KB · Weergaven: 157
Was hem nog beter gelukt als hij gewoon s'ochtends een shakie zou nemen
Chrisk, jouw systeem heb ik altijd in geloofd.

Ik ben van de generatie die met het boek 'the abs diet' van men's health van 140 kilo naar 100 kilo is gegaan in 1,5 jaar. En sindsdien geloofde ik heilig in elke 2 tot 3 uur iets eten om je metabolisme aan de gang te houden...
Toch wil ik dit uitproberen. Kijken of het me daadwerkelijk resultaten brengt en of dit voor mij werkt of juist niet.
Ik hou jullie op de hoogte
 
elke 2 tot 3 uur iets eten om je metabolisme aan de gang te houden...
Dat zeg ik niet hoor. Het is voor muscle protein synthese gewoon handig om continu veel meer dan genoeg aminozuren uit voeding beschikbaar te hebben zodat de balans beter positief kan blijven.
 
Als het puur om aminozuren gaat zou een schepje bcaa of creatine met bietensap dan niet volstaan?
 
Als het puur om aminozuren gaat zou een schepje bcaa of creatine met bietensap dan niet volstaan?
Nee het gaat niet om enkele grammen die per moment van de dag daadwerkelijk naar spierweefsel gaan. Vergeet niet dat proteine voor alle cellen in je lichaam nodig zijn. Er is een hele grote buffer nodig die tijdens een energietekort voor van alles aangesproken kan worden juist zodat er ook nog wat over blijft voor de spieren die zo'n beetje de laagste prioriteit krijgen.
 
Back
Naar boven