Fitness Seller

Intermittent fasting(bulking) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Bokito

Monstrous Giant
10 jaar lid
Lid geworden
17 apr 2012
Berichten
11.722
Waardering
15.470
Haaaai,

Ben sinds kort weer begonnen met IF tijdens het cutten, voordelen voor mij tijdens het cutten zijn:

- Ik ben een grote eter, dus eet liever paar grote maaltijden dan allemaal kleine stronthapjes
- Verbeterde gut/darmhealth
- Scherper met werken etc. in mijn fasting window

Nou wil ik na mijn cut gaan bulken, ik zit te denken om dit ook met IF te proberen. Hebben mensen dit hier geprobeerd? Zo ja, hoe is dit bevallen en merken jullie verschillen t.o.v een regulier 'eetschema'? Ik hoor vaak dat het grootste probleem is om de kcal te halen in een bulk met IF, dit is voor mij absoluut geen probleem:roflol:. Ik geloof best dat het wellicht niet het meest optimaal is voor massa(als je echt massive wil worden, niet mijn doel), maar het kan prima werken denk ik. Goed om te vermelden dat ik niet naturel ben.

Ben benieuwd

Xoxo
 
  • Like
Waarderingen: 6am
Ik vind IF zelf echt top, voel me echt een stuk beter/scherper/fitter etc. Zou het in de bulk ook gewoon aanraden, zie geen reden waarom je er mee zou stoppen :shrug:

Doe het zelf overigens niet, vanaf 4500-5000 is het (voor mij in ieder geval) niet meer te doen.
 
Ik vind IF zelf echt top, voel me echt een stuk beter/scherper/fitter etc. Zou het in de bulk ook gewoon aanraden, zie geen reden waarom je er mee zou stoppen :shrug:

Doe het zelf overigens niet, vanaf 4500-5000 is het (voor mij in ieder geval) niet meer te doen.
Nee ik dus ook niet, het grootste argument van velen is volgens mij omdat ze hun eten niet meer op krijgen in de feeding window van 6-8 uur. Die protein onzin om de 2 uur geloof ik sowieso al lang niet meer. Kan me voorstellen voor big boys dat het qua timing van hgh/insuline etc. niet ideaal is.
 
Van hoe laat tot hoe laat vast je dan?
Heb het nog nooit geprobeerd door de vele hoeveelheid kcals in je feeding window, vooral omdat het ook tijdens werktijd is.
Maar hoor wel een hoop positieve verhalen.
 
Van hoe laat tot hoe laat vast je dan?
Heb het nog nooit geprobeerd door de vele hoeveelheid kcals in je feeding window, vooral omdat het ook tijdens werktijd is.
Maar hoor wel een hoop positieve verhalen.
Ik eet ongeveer tussen 12:00-20:00, en dan 3 maaltijden en een intra workout shake(op trainingsdagen, doh)
 
Zal vast werken zolang je een tiny boy bent en/of weinig kcal nodig hebt :p zolang je pre/intra/post workout dekt moet 't wel lukken. Zodra je richting de 4 a 5 k kcal gaat is 't denk ik voor de vertering wat minder goed.
 
Zal vast werken zolang je een tiny boy bent en/of weinig kcal nodig hebt :p zolang je pre/intra/post workout dekt moet 't wel lukken. Zodra je richting de 4 a 5 k kcal gaat is 't denk ik voor de vertering wat minder goed.
Daar zijn dus ook weer verschillende meningen over(en zal ook voor elk verteringsstelsel anders werken natuurlijk). Het idee is namelijk dat je juist je vertering een break geeft door dat vasten. Ben het wel met je eens dat je in een kortere periode meer voer naar binnen moet werken, dus dat zou ook negatief kunnen werken voor sommige.
 
Zijn er niet diverse studies over die meer inzicht geven op dit onderwerp?

Voor enhanced lijkt me deze best interessant;

In general;

Denk dat je daar over het algemeen meer aan hebt dan de meningen hier, die zoals je zelf al schrijft, veel uiteen lopen.
 
Solid, thanks Vonk

Sowieso goed om studies te lezen, al vind ik vaak dat studies en de werkelijkheid/eigen ervaringen toch vaak uit elkaar liggen.
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Zijn er niet diverse studies over die meer inzicht geven op dit onderwerp?

Voor enhanced lijkt me deze best interessant;

In general;

Denk dat je daar over het algemeen meer aan hebt dan de meningen hier, die zoals je zelf al schrijft, veel uiteen lopen.
Maar dit gaat vooral over de voordelen van IF.
En dan veelal ook over het afvallen.
Maar de vraag van Bokito ging vooral over de voordelen en haalbaarheid tijdens bulk
 
In de laatste studie staat wel dat het suboptimaal kan zijn vanwege protein synthesis. Maar dat vind ik(in grote lijnen onzin) waar ik zelf niet meer in geloof. Misschien als je alles in 1 maaltijd propt, maar ik eet er gewoon 3. Ook nemen ze natuurlijk nergens het kuren mee(wat logisch is), daarom ook wel benieuwd naar persoonlijke ervaringen van kuurders vooral.
 
Mijn eigen mening/ervaring is dat het geen reet uitmaakt op ons niveau.
 
IF is echt leuk om te cutten, wel genoeg juice erbij of je hebt helemaal geen kuiten meer
 
Heb zelf het afgelopen jaar vanwege gezondheidsgezeik 839473836 verschillende diets en configuraties geprobeerd, o.a. het food combination dieet waarbij je carbs en proteins apart van elkaar eet. Dus 1 maaltijd alleen carbs uit rijst bijvoorbeeld, volgende maaltijd alleen kip met wat groenten etc etc.

Dit zou volgens de bodybuilding science ook niet optimaal zijn, maar ik heb op die manier best wel flink weten te cutten en eigenlijk ook tegelijkertijd nog wat lean mass gegained. Digestion etc was toen echt maximaal on point.

Heeft niks met IF te maken, maar is meer om aan te geven dat er duizenden wegen naar Rome leiden en het allemaal geen flikker uitmaakt wanneer je nu precies wat eet.

Als je je er goed bij voelt, zou ik gewoon ermee doorgaan en lekker je eigen plan trekken.
 
Heb zelf het afgelopen jaar vanwege gezondheidsgezeik 839473836 verschillende diets en configuraties geprobeerd, o.a. het food combination dieet waarbij je carbs en proteins apart van elkaar eet. Dus 1 maaltijd alleen carbs uit rijst bijvoorbeeld, volgende maaltijd alleen kip met wat groenten etc etc.

Dit zou volgens de bodybuilding science ook niet optimaal zijn, maar ik heb op die manier best wel flink weten te cutten en eigenlijk ook tegelijkertijd nog wat lean mass gegained. Digestion etc was toen echt maximaal on point.

Heeft niks met IF te maken, maar is meer om aan te geven dat er duizenden wegen naar Rome leiden en het allemaal geen flikker uitmaakt wanneer je nu precies wat eet.

Als je je er goed bij voelt, zou ik gewoon ermee doorgaan en lekker je eigen plan trekken.
Is ook zo, als mijn vertering beter gaat op IF kan ik als een autist om 2 uur mijn eiwitjes gaan eten maar dan heb ik er geen reet aan en werkt dat juist averechts. Denk dat wat Vonk zegt ook zo is, dat het allemaal geen kut uitmaakt op ons niveau. Zeker niet als je er wat testo naast zet m.b.t 'muscle loss' zoals in bovenstaande studie.
 
Back
Naar boven