MuscleMeat

Intermittent Fasting cut log (experiment :D )

Bezoekers in dit topic

MacB

Monstrous Giant
10 jaar lid
Lid geworden
2 jun 2007
Berichten
12.077
Waardering
5
Okkeee

mijn mini experiment logje

afgelope maandag gestart op 85kg @ 13-14% BF (schat ik zelf)

2300kcal per dag, 2x 1000 en 1x 300 (kwark) als laatste meal

heb een window van 3-4 PM tot 7-9 PM

http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/intermitent-fasting-118433/index8.html

Zondag is full vast, om te proberen, kijken of de honger te weerstaan is.

Refeed is trouwens op zaterdag, zelfde window, alleen dan op 3500-4000kcal.

Training is 30min KT + 30min cardio (low HR crosstrainer) in fasted state.
 
Wat is je lengte, leeftijd en wat zijn je kracht stats?

Succes!
 
Suc6, ik ga deze log volgen
 
Ok, dus het is niet erg als je window geen 8 uur is maar kleiner. In dat geval...Valt het voor mij wel mee. Ik ben in mijn blog ook begonnen.

In ieder geval succes ermee!!!
 
Ok, dus het is niet erg als je window geen 8 uur is maar kleiner. In dat geval...Valt het voor mij wel mee. Ik ben in mijn blog ook begonnen.

In ieder geval succes ermee!!!

Jup, als je je calorieën maar binnen krijgt.
 
Wat is je lengte, leeftijd en wat zijn je kracht stats?

Succes!

18jr, 184cm,

krachtstats.. moeilijk te zeggen, ik weet wel of ik sterker of zwakker word, maar kan nu niet DL'en of SQ'en ivm rugblessure en BP heb ik in de cut vervangen voor chest press

Pics START
 
Jup, als je je calorieën maar binnen krijgt.
Ik vind het ook niet moeilijk om niet te eten, maar als ikmag eten dan vind ik het lekker om me vol te eten en niet na wat boontje en eenbeetje vis weer stoppen.
 
Ok, dus het is niet erg als je window geen 8 uur is maar kleiner. In dat geval...Valt het voor mij wel mee. Ik ben in mijn blog ook begonnen.

In ieder geval succes ermee!!!

Window maakt weinig uit, zelf prefeer ik de volgende manier:

ik wordt wakker, en probeer zo lang mogelijk te rekken (window wordt kleiner), tot ik echte honger krijg, pas DAN begint mn feeding window, tot 8 uur ongeveer .
 
18jr, 184cm,

krachtstats.. moeilijk te zeggen, ik weet wel of ik sterker of zwakker word, maar kan nu niet DL'en of SQ'en ivm rugblessure en BP heb ik in de cut vervangen voor chest press

Pics START

Succes!

Waarom BP vervangen door Chest Press?
 
Window maakt weinig uit, zelf prefeer ik de volgende manier:

ik wordt wakker, en probeer zo lang mogelijk te rekken (window wordt kleiner), tot ik echte honger krijg, pas DAN begint mn feeding window, tot 8 uur ongeveer .

Maar je had zelf al gezegd dat je niet voor je training te veel moet eten maar ernaa de meeste cals. dus het meest balen voor mij is dan dat ik het ontbijt moet overslaan. Aangezien ik alleen s'avonds kan trainen.
Behalve zondag dan kan ik om 10uur trainen. Het je tips m.b.t. refeed day?
 
Window maakt weinig uit, zelf prefeer ik de volgende manier:

ik wordt wakker, en probeer zo lang mogelijk te rekken (window wordt kleiner), tot ik echte honger krijg, pas DAN begint mn feeding window, tot 8 uur ongeveer .

Dus jouw window kan iedere dag iets verschuiven? Maak niet uit?
 
Maar je had zelf al gezegd dat je niet voor je training te veel moet eten maar ernaa de meeste cals. dus het meest balen voor mij is dan dat ik het ontbijt moet overslaan. Aangezien ik alleen s'avonds kan trainen.
Behalve zondag dan kan ik om 10uur trainen. Het je tips m.b.t. refeed day?

Ideaal gezien wel. Maar het is juist een kenmerk van IF is dat het liberaal is. Zolang je maar je kcals haalt en niet eet buiten je eetvenster zal ik mij niet zo zorgen maken.

Martin zegt zelf dat ideaal gezien je 80% van je kcal NA het trainen eet. Ideaal gezien dus. Andere mensen zien geen verschil wanneer ze bv 80% voor het trainen eten.
 
Window maakt weinig uit, zelf prefeer ik de volgende manier:

ik wordt wakker, en probeer zo lang mogelijk te rekken (window wordt kleiner), tot ik echte honger krijg, pas DAN begint mn feeding window, tot 8 uur ongeveer .

Zou iig zorgen dat je iedere dag rond tussen 14 en 16 uur ofzo vast. Uiteindelijk moet je zelf ook wat gaan expirementeren imo.
 
Kijk! daar kan ik nog eens wat mee. Dan kan ik lekker met man en kinderen mijn avond eten eten. daarna shakeje, en dan na de training als ik moe en voldaan ben, me lekker op de bank volproppen met resterende kcals. ahhhh!!
 
Succes!

Waarom BP vervangen door Chest Press?
BP is veel belastender voor de gewrichten, ik heb al snel last van schouders, dus als ik kcal beperkend eet, en niet kan herstellen zoals het zou moeten, probeer ik elk blessure gevoelige oefeningen te vervangen.


Zou iig zorgen dat je iedere dag rond tussen 14 en 16 uur ofzo vast. Uiteindelijk moet je zelf ook wat gaan expirementeren imo.

ik zit ik ook rond een bepaalde tijd dat ik de vast "break" dat is tussen 3 en 4, ik ben sowieso niet van plan om eerder dan 3 te beginne met eten.

Dus jouw window kan iedere dag iets verschuiven? Maak niet uit?

naja, het ZOU kunnen, maar zie er zelf weinig nut van in (mits ik op die dag een belemmering heb ofzo waardoor ik de tijden moet veranderen)

op bb.com zeggen ze dat je ook je lichaam beetje met shocken, dus door bv die zondag te vasten, de refeed op zaterdag, en evt. het window sommige dagen wat te verplaatsen.
 
huidige foute fysiek :P

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

meteen een leuk excuusje erbij :D ik ben een stuk "leaner" dan in eerste instantie lijkt, maar heb net een huge pizza op dus super bloated en de lichtinval kon ook beter :roflol:

maargoed, ik probeer over 2-3 weken weer ff pics te maken, want volgens een paar peeps zou je al binnen een maand een serieus result moeten zien.
 
Goed fysiek om eens lekker mee te cutten lijkt me. Ik zit echt sterk te twijfelen of ik het ook moet doen, ik ben nu echt super lekker bezig maar als het met IF NOG beter kan wil ik het natuurlijk graag proberen.
 
Laatst bewerkt:
Ben benieuwd hoeveel vv-massa je nog overhoud, ben namelijk 6kg verloren in een maand tijd omdat mijn kcal iname circa 200/300 te laag was.

Mijn bf was overigens maar met 1% gedaald :(
 
Goed fysiek om eens lekker mee te cutten lijkt me. Ik zit echt sterk te twijfelen of ik het ook moet doen, ik ben nu echt super lekker bezig maar als het met IF NOG beter kan wil ik het natuurlijk graag proberen.
Hoe meer zielen hoe meer vreugde. Ik geefhet de voordeel van de twijfel. Als we het met een paar man doen, dan kunnen we er een mooi verslag van maken. I.p.v een muizen onderzoek.
 
..
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven