XXL Nutrition

Intermittent Fasting Cutten

Bezoekers in dit topic

Looney-_-

Cool Novice
Lid geworden
28 jul 2020
Berichten
73
Waardering
28
Lengte
1m87
Massa
81kg
Vetpercentage
12%
Ik ben nu ruim 3 weken aan het cutten, sinds maandag ben ik ook aan het Intermittent Fasten. 2 vliegen in 1 klap:D. Ik weeg mezelf elke ochtend, Ik zit nu op 13% en wil naar 10%. Nou ben ik van plan nog zo’n 7 weken deze lijn door te zetten. Ik heb soms alleen een wat vage schommeling. Nadat ik mijzelf weeg dan ben ik soms in 1 dag 0.4 kilo kwijt, dan weeg ik mijzelf de dag daarna en heb ik 0,2 of 0,3 kilo erbij. Dan is er dus uiteindelijk na 2 dagen 0,1 of 0,2 kilo eraf. Heeft iemand eens hetzelfde gehad? Het lijkt mij dat het beter is dat er per dag ongeveer 0.1 kg af gaat. Weet iemand waaraan deze schommeling kan liggen? Ik doe nu Push Pull Legs (x2) en daarna veel core training en lichte cardio. Als het goed is zit ik 500 kcal onder mijn behoefte, maar omdat ik fanatiek ben kan ik daar misschien wel naast zitten. Mocht dit het probleem zijn vroeg ik mij af waar jullie je caloriebehoefte hebben berekend. Bedankt voor het lezen!
 
Kan aan van alles liggen. Meer of minder zout gegeten de dag van te voren, meer of minder koolhydraten, meer of minder geslapen, meer of minder stress. Bekijk het over een langere termijn i.p.v. per dag willen zakken. Is niet realistisch, want gewichtsverlies gaat vaak schommelend.

Ik ben nu ruim 3 weken aan het cutten, sinds maandag ben ik ook aan het Intermittent Fasten. 2 vliegen in 1 klap:D.
Uiteindelijk is IF gewoon een manier van. Een kcal tekort is de reden dat je afvalt, niet dat je aan IF doet of aan Sonja Bakker bij wijze van.
 
Zeker ook altijd op hetzelfde moment van de dag wegen. S'ochtends is het eerlijkste.
 
Iedereen varieert in gewicht. Kan soms een kilo (of meer) per dag schelen. Je drinkt niet elke dag even veel...plas kan verschillen, warm weer en vocht verlies of vocht vasthouden.
Kijk altijd naar een week gemiddelde oid. Door dagelijks wegen zie je ook met de tijd dat schommelingen normaal zijn.
 
Back
Naar boven