MuscleMeat

Intermittent Fasting (IF) 16:8 > hoe begin ik eraan?

Bezoekers in dit topic

emark

Novice
Lid geworden
11 dec 2015
Berichten
5
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
80kg
Vetpercentage
15%
hi,

ik wil starten met Intermittent Fasting (IF) type 16:8, dat wil zeggen 16 uur vasten en 8 uur eten. Praktisch komt dit neer op beginnen met eten om 12H smiddags en stoppen op 20H savonds. Tot zover alles duidelijk.

Ik heb echter de gewoonte om bij het ontwaken een glas BCAA's te nemen, en 1 schepje komt overeen met 44kCal. De "regel" bij IF zegt dat je tijdens je vasten naast water ook koffie of thee mag nemen zolang je niet over de 30kCal gaat. Bovendien heb ik de gewoonte laat te trainen (na 20H) en aangezien ik wil groeien kan ik me niet inbeelden dat het een goeie zaak is om niks te eten na een training. Hoe los ik dit praktisch op?
 
de BCAAS weglaten in de ochtend en die verplaatsen naar na je training. eten van 14-22 zodat je na een uur trainen nog een uur hebt om te eten. Zoiets zou je kunnen doen
 
If om te cutten of bulken? Bij een bulk zou ik me aan 12 tot 8 houden en bij een cut kan ik wel begrijpendat je voor de gemoedstoestand nog een maaltje na de training wilt, dan van 2 tot 22 uur ofzo.

Spieren verlies je niet zomaar.
 
If om te cutten of bulken? Bij een bulk zou ik me aan 12 tot 8 houden en bij een cut kan ik wel begrijpendat je voor de gemoedstoestand nog een maaltje na de training wilt, dan van 2 tot 22 uur ofzo.

Spieren verlies je niet zomaar.

niet echt om te cutten of bulken. eerder om het effect van IF te ervaren m.b.t. energielevels. Een hele dag eten verteren vraagt nogal wat werk van je lichaam. Ps wil wel nog wat aankomen.
 
niet echt om te cutten of bulken. eerder om het effect van IF te ervaren m.b.t. energielevels. Een hele dag eten verteren vraagt nogal wat werk van je lichaam. Ps wil wel nog wat aankomen.

Bulken dus, Wanneer je een overschot aan kcal nuttigt binnen 8 uur en de andere 16 (Waarvan er al 8 slaap zijn) vast, zul je geen honger hebben hoor. Lekker van 12 tot 8 doen.
 
Je kunt hier zelf al op antwoorden lijkt me..

44kcal is te veel, dus pak je die bcaa's niet.

je wil na de training nog eten? dan begint je eating window dus later.
 
Wat bovenstaanden al aanhaalden:
-Eating window verplaatsen.
-Geen BCAA's tenzij je fasted traint 's ochtends.

>60% van je kcals na de training.
Probeer vetinname direct voor training (~1 uur) te minimaliseren aangezien dit opname vertraagt.
Algemeen op trainingsdagen vet laag houden.

Rustdagen:
-Eerste maaltijd >40% van je kcals. Hoog in eiwit.
-Vet hoog op deze dag. Carbs wat lager.

Eiwit altijd hoog.
 
nutteloze onderneming
 
Omdat je je groei beperkt in de gevaste uren. Zeker in de bulk onverstandig.
Zou ik best wel eens onderbouwing van willen zien, want als dit waar is dan haal je heel IF onderuit (en dat hebben meerdere mensen natuurlijk al geprobeerd).

Van wat ik altijd heb gelezen:
Maaltijden duren best lang om verteerd te worden, dus voedingsstoffen zitten nog in het lichaam. Daarnaast heeft vasten een positieve invloed op insulinegevoeligheid, GH afgifte en metabolisme.
 
Zou ik best wel eens onderbouwing van willen zien, want als dit waar is dan haal je heel IF onderuit (en dat hebben meerdere mensen natuurlijk al geprobeerd).

Van wat ik altijd heb gelezen:
Maaltijden duren best lang om verteerd te worden, dus voedingsstoffen zitten nog in het lichaam. Daarnaast heeft vasten een positieve invloed op insulinegevoeligheid, GH afgifte en metabolisme.
Lees even de berichten van big cat die ik dit topic citeer
https://forum.bodybuilding.nl/topic...beetje-wilt-helpen.401076/page-2#post-9617710
 
Dat is geen bewijs voor regelmatig eten. Dat bewijst alleen dat eiwitspreiding van ongeveer 3,5-4 uur de voorkeur verdient. Verder ben ik overtuigd van Big Cat zijn kennis, dus niets ten nadele van hem, maar ik vind het persoonlijk erg kort door de bocht dat dit argument allerlei wetenschappelijke onderzoeken weerlegt.
 
bedankt voor de reacties tot u toe allemaal.

Ik eet dus van 12 tot 20h en ga vroeger trainen (18:30h) zodat ik nog voor 20 uur een laatste maaltijd kan eten (een post-workout)

Vandaag doe ik zwemtraining om 20h ben dan pas thuis tegen 22h. In principe zou ik niet meer mogen eten en moet ik al mijn kcals binnen hebben voor 20h. Maar is het wel een goed idee om te trainen en erna HELEMAAL niets meer te eten? Voor een dag zoals deze sta ik me dan een uitzondering toe en eet ik toch nog een laatste maaltijd om 22H. Goe of ni goe? (rekening houdend met het feit dat ik wel wat wil aankomen in spieren, wie niet trouwens..)
 
Dat is geen bewijs voor regelmatig eten. Dat bewijst alleen dat eiwitspreiding van ongeveer 3,5-4 uur de voorkeur verdient. Verder ben ik overtuigd van Big Cat zijn kennis, dus niets ten nadele van hem, maar ik vind het persoonlijk erg kort door de bocht dat dit argument allerlei wetenschappelijke onderzoeken weerlegt.

Welke onderzoeken ?

En als eiwitspreiding de voorkeur geniet ga je toch niet 16 uur geen eiwit eten?
 
de bcaas weglaten want die doen geen ruk en zijn geldverspilling :)

problem solved

Dat is geen bewijs voor regelmatig eten. Dat bewijst alleen dat eiwitspreiding van ongeveer 3,5-4 uur de voorkeur verdient. Verder ben ik overtuigd van Big Cat zijn kennis, dus niets ten nadele van hem, maar ik vind het persoonlijk erg kort door de bocht dat dit argument allerlei wetenschappelijke onderzoeken weerlegt.
allerlei wetenschappelijke onderzoeken?

aware me on wetenschappelijke onderzoeken het effect van 16 uur per dag niks eten op resultaten in bodybuilders

dit is precies waar HUARGH dat topic over heeft gemaakt :roflol: een soort van obsessie met alles balls to the wall oversimplificeren en alle nuances eruit beuken

met een klein beetje basiskennis over het menselijke lichaam/fysiologie kan je toch al wel een sterk vermoeden ontwikkelen dat 16 uur per dag geen eiwit eten de eiwitsynthese niet bepaald ten goede gaat komen

Welke onderzoeken ?

En als eiwitspreiding de voorkeur geniet ga je toch niet 16 uur geen eiwit eten?

in plaats van dat mensen IF doen accepterend dat het misschien niet helemaal optimaal is gaan ze liever full retard zichzelf in allemaal rare gedachtekronkels proberen te wurmen om tot de conclusie te komen dat ze echt fet goet bezig zijn
 
Laatst bewerkt:
Overigens voordat ik hierop inga: ik sta altijd open om bij te leren. Zie het dan ook alleen maar positief in als mijn ongelijk wordt bewezen.

allerlei wetenschappelijke onderzoeken?

aware me on wetenschappelijke onderzoeken het effect van 16 uur per dag niks eten op resultaten in bodybuilders

dit is precies waar HUARGH dat topic over heeft gemaakt :roflol: een soort van obsessie met alles balls to the wall oversimplificeren en alle nuances eruit beuken

met een klein beetje basiskennis over het menselijke lichaam/fysiologie kan je toch al wel een sterk vermoeden ontwikkelen dat 16 uur per dag geen eiwit eten de eiwitsynthese niet bepaald ten goede gaat komen

in plaats van dat mensen IF doen accepterend dat het misschien niet helemaal optimaal is gaan ze liever full retard zichzelf in allemaal rare gedachtekronkels proberen te wurmen om tot de conclusie te komen dat ze echt fet goet bezig zijn

Ik was slechts in de veronderstelling dat het in wezen weinig uitmaakt wanneer, hoe laat etc je eet, mits kcal en macro's kloppen. Vandaar zag ik positieve effecten van IF zoals verbeterde insulinegevoeligheid, meer GH afgifte, positief effect op metabolisme en voor mij het allerbelangrijkst: verminderd hongergevoel.

Welke onderzoeken ?

En als eiwitspreiding de voorkeur geniet ga je toch niet 16 uur geen eiwit eten?

Zeer recent onderzoek: http://translational-medicine.biomedcentral.com/articles/10.1186/s12967-016-1044-0

Side-notes:
-Is inderdaad in kcal deficit en dus wellicht niet representatief voor kcal overschot.
-Greg Nuckols: "I was thinking about the drop in testosterone in the IF group in that study. Since testosterone levels can fluctuate 25-50%+ over the course of a day, it may just be that daily IF shifts the diurnal rhythm of testosterone secretion. That seems like a more likely explanation to me than the VERY slight calorie deficit, since it generally takes a much larger deficit to have that sort of effect on testosterone levels. I wish they took several blood draws throughout the day to compare 24-hr AUC, because it's well-known that eating patterns can shift the diurnal rhythm of other hormones."

Zie graag jullie visie hierop!
 
Intermittent fasting is niet het beste wat je kan doen. Maar het belangrijkste is dieettrouw zijn (c) Galen
 
Ik kan er zeker in komen dat IF 'beter' kan zijn tijdens een cut dan een bulk, maar in principe is het toch kcal in vs. kcal uit en zolang je een overschot hebt zal je groeien? Ongeacht wanneer je die kcal binnen krijgt..

Ik moet bekennen dat IF mij goed bevallen is tijdens mijn cut, vooral vanwege het beperkte hongergevoel, een van de grootste voordelen van IF naar mijn mening.
 
Back
Naar boven