Fitness Seller

Intermittent Fasting log nigel (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

nindo17

Cool Novice
Lid geworden
10 apr 2013
Berichten
121
Waardering
1
Lengte
1m81
Massa
84kg
Vetpercentage
15%
Advertentie

Beste leden,

Ik wil graag beginnen met Intermittent Fasting.
Ik zou eerst mezelf even voorstellen:
Ik ben 18 jaar ik train nu ongeveer 1 jaar serieus en ben ik op mijn voeding gaan letten. In totaal ben ik 10 kilo afgevallen maar heb ik ook meer massa er bij gepakt. Ik heb een tijdje geprobeerd om 6-7 maaltijden per dag te eten, maar ik vond dit toch wel lastig om steeds alles mee te nemen. Zelf zit ik nog in me laatste jaar van me middelbare school. Dit jaar doe ik examen in Havo 5.




Waarom ik met IF wil beginnen is omdat ik toch weer wat lichaamsvet kwijt wil raken en nog meer spier wil kweken. Zelf ben ik redelijk sterk mijn stats zijn:
Deadlift: 140 KG 4-6 keer.
Benchpress: 110KG 4 keer.
Incline dumbell press: 40-40KG 3 sets van 6.
Shoulderdumbell pres: 38-38KG 6x.
latt-pully 86 kg 6x
squat: 140 kg 4-5 x

Mijn onderhoud is 3000 kcal ( laten berekenen door een PT)
tijdens If probeer ik 2000-25000 kcal binnen te krijgen

Ik wil graag 16 uur vasten en 8 uur eten. Ik eet van 12-20:00, en ik train na school en voor mijn avond maaltijd dus tussen 4-6. Cardio doe ik alleen met wat hardlopen af en toe.
Omdat ik in mijn examenperiode zit moet ik nog even uitzoeken hoe ik het met mijn trainingschema ga doen.
Zelf zit ik te twijfelen tussen een SPLIT schema maar zelf vind ik 3x trainen per week niet genoeg. Het liefst train ik elke dag maar ik probeer dit te beperken tot 4- 5 x per week.
Ik wil mijn trainings schema en me eetschema niet nu al vast gaan leggen. Dit is me eerste dag dat ik het probeer. En deze week wil ik graag dingen uitproberen. Ik ga alles opschrijven wat ik eet hoe ik train en hoe ik me voel, dit word dus een soort dagboek. Elke avond probeer ik de dag dan op te schrijven.



Ik heb er zelf al veel over door gelezen op verschillende sites:
[Link niet meer beschikbaar]
http://www.victormooren.com/wat-zijn...ttent-fasting/
http://www.fitnesskeuken.nl/?p=403
http://www.leangains.com

Maar ik heb nog steeds een aantal vragen:
- Welke supplementen handig zijn om te gebruiken tijdens IF?
- Soort trainingsschema handig is?

Als iemand tips heeft of meer handige sites weten om door te lezen, let me know!

dus als iemand een logische verklaring heeft over waarom ik een supplement moet gebruiken en waar het goed van is hoor ik het graag!

---------- Toegevoegd om 21:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:37 ----------

Vandaag begonnen met IF.

om 12 uur had ik me eerste maaltijd:
dit bestond uit : 1 kippenpoot( zo grote geen kleine)
3 eieren,handje brocolli en 3 asperges en zilvervlies rijst.
Mijn 2e maaltijd was mijn pre meal dit was om 15:15.
1 rijstewafel met pindakaas en 2 met avocado.
Om 4 uur ben ik gaan trainen:
Borst: flat bench press 15-15KG opwarmen
30-30 12x, 35-35 12x 40-40 10x 50-50 5x 30-30 10x ( met 4 sec laten zakken)
Decline dumbell flyes
12-12 15x opwarmset, 14-14 12x 16-16 12x 18-18 10x 20-20 8x
Incline dumbell press, 40-40 7x, 40-40 6x, 36-36 10x 32-32 10x
Overhead dumbell raises- 24 12x 26 12x 30 11x 32 10x

Schouders: Dumbell press, 12-12 15x 24-24 12x 26-26 10x, 30-30 6x 22-22 10x
4x Tri set- front raise + side raise + bent over raise.

4x dipping till failure.

Buik: 3x weighted cable crunch + 3x15 hanging knee raises
4x25 crunch. + 4x20 hanging leg raises

Om 7 uur mijn maaltijd een uur na mijn training,
maaltijd: rijst met 1 ei en zalm en spinazie, en een bord sla met spinazie en komkommer, tomaat etc.
8 uur: casein shake en handje amandelen.

Net even nieuwe supps besteld bij Body en Fit shop!
pre workout besteld (unstoppable) en coconut olie om in te baken en green tea van huismerk B&F.

om 10 uur ga ik richting me bed zodat ik morgen om 12 uur weer kan eten na mijn ochtend LEG training!

#11
nindo17
Novice



Lid sinds: Apr 2013
Locatie: Utrecht
Stats: M 18j 1m84 85kg 13%
Posts: 13

Vanmorgen benen getraind op een lege maag!
Ik had geen spotter dus kon me squats niet heel zwaar doen.

Training om 8:30 zag er als volgt uit:
- 5 min rekken en strekken.
- squats: 40kg 15x, 60Kg 12x, 80kg 12x, 100kg 10x 120kg 9x 100kg 8x
- Stiffed deadlift: 40kg 12x, 60kg, 12x 70kg 10x, 80kg 9x.
- Dumbel lunges: 18-18 12x, 22-22 12x, 26-26 8x, 32-32 5x.
- Standing calf raises in smith machine: 20-20 20x, 20-20 20x, 25-25, 19x, 25-25 22x.
- Ab roller: 4 sets 20 reps.

Om 12uur begin ik met mijn eerste maaltijd van de dag: Zalm met rijst en broccoli!
 
Je vergeet rippedbody.jp ;)

Er wordt altijd gewezen naar de grote 3 (squat, benchpress, deadlift) en meer niet eigenlijk. Ik volg momenteel stronglifts i.c.m. IF (14:30 tot 22:30)

Supplementen moet je zelf bepalen, kan je het niet uit voeding halen dan kan je overwegen supplementen te gebruiken.

Good luck!
 
Je vergeet rippedbody.jp ;)

Er wordt altijd gewezen naar de grote 3 (squat, benchpress, deadlift) en meer niet eigenlijk. Ik volg momenteel stronglifts i.c.m. IF (14:30 tot 22:30)

Supplementen moet je zelf bepalen, kan je het niet uit voeding halen dan kan je overwegen supplementen te gebruiken.

Good luck!
Ik heb geen zin in die strong lifts. Ik geniet van het trainen en ik wil ook me lichaam helemaal uitputten daarom dat ik gewoon me spiergroepen wel aardig verdeel.

Van ripped body heb ik nooit gehoord of gelezen?

Kwa supplementen gebruik ik nu:
Pre workout: C4 extreme.
Huismerk casein van body en fit.
Omega 3-6-9 body en fit.
Bcaa van Body en Fit.
En heb nog extra Beta-alanine wat ik ooit had gekocht en nu nog eigenlijk over heb!
Ook had ik nog als post shake Magnificient. Maar ik denk dat ik hiermee stop als de pot op is!
 
Foto's van nu

Dit zijn mijn foto's hoe ik er nu bij sta.

Ook kun je me volgen op instagram: Nindo18
Hier zie je onder andere foto's van maaltijden!

transformatie 1.jpg


Nigel Legs.jpg
 
ik volg natuurlijk ;) succes bro!
 
Intermittend fasting dag 2.

Vanmorgen goed getraind op een lege maag!
Om 10 uur merk ik wel steeds dat mijn maag begint te brullen, dit had ik gister ook al.
Binnenkort zou mijn lichaam hier wel aan wennen hoop ik.
om 12:00 mijn eerst maaltijd naar binnen gewerkt:
Maaltijd 1: 60 gram rijst, 1 stuk zalmfilet 1 klein stukje kipfilet(gekookt) en als groentes broccoli en asperges.

Om 15:00 Maaltijd 2 (snack)
1 gekookt ei met eigeel, 1 gekookt alleen eiwit en 1 schijf meloen.
3 eetleps overnight oats wat toevallig nog in koelkast stond in een oude pindakaas pot:cool:.
1 rijstewafel met pindakaas, en sinds vandaag mijn green tea drink van body en fit binnen hier heb ik 1 glas van genomen. Mijn glazen zijn aardig groot, maar ik vond het toch mierzoet. Ook heeft body en fit mij medegedeeld dat hier kcal in zitten, dus dit ga ik niet gebruiken tijdens het vasten.

Maaltijd 3: avond eten. (18:40)
1 bord zilvervliesrijst met spierziebonen en 2 grote kippenpoten.
1 bord salade met sperziebonen, gerookte kip, meloen, komkommer en pijnboompitten.

19:50 1,5 handje ongezouten noten mix.
20:00 casein shake dit is ook mijn laatste maaltijd!

Tot nu toe bevalt IF me helemaal! Je houd je honger prima onder controle en je voelt je lichaam goed aan. Ook voel ik me nooit echt overvol en dus wel lean.
 
Vanmorgen goed getraind op een lege maag!
Om 10 uur merk ik wel steeds dat mijn maag begint te brullen, dit had ik gister ook al.
Binnenkort zou mijn lichaam hier wel aan wennen hoop ik.
om 12:00 mijn eerst maaltijd naar binnen gewerkt:
Maaltijd 1: 60 gram rijst, 1 stuk zalmfilet 1 klein stukje kipfilet(gekookt) en als groentes broccoli en asperges.

Om 15:00 Maaltijd 2 (snack)
1 gekookt ei met eigeel, 1 gekookt alleen eiwit en 1 schijf meloen.
3 eetleps overnight oats wat toevallig nog in koelkast stond in een oude pindakaas pot:cool:.
1 rijstewafel met pindakaas, en sinds vandaag mijn green tea drink van body en fit binnen hier heb ik 1 glas van genomen. Mijn glazen zijn aardig groot, maar ik vond het toch mierzoet. Ook heeft body en fit mij medegedeeld dat hier kcal in zitten, dus dit ga ik niet gebruiken tijdens het vasten.

Maaltijd 3: avond eten. (18:40)
1 bord zilvervliesrijst met spierziebonen en 2 grote kippenpoten.
1 bord salade met sperziebonen, gerookte kip, meloen, komkommer en pijnboompitten.

19:50 1,5 handje ongezouten noten mix.
20:00 casein shake dit is ook mijn laatste maaltijd!

Tot nu toe bevalt IF me helemaal! Je houd je honger prima onder controle en je voelt je lichaam goed aan. Ook voel ik me nooit echt overvol en dus wel lean.


Lekkere maaltijden! Weeg je het nu af en tel je kcal?
 
Lekkere maaltijden! Weeg je het nu af en tel je kcal?
Klopt maaltijden zijn wel goed. Vis/kip is meestal nog van de dag van te voor haha!
Nee me maaltijden weeg ik nog niet af, ik hanteer nu gewoon dat ik me bord in 3 verdeel. eiwitten, koolhydraten en groenten! en dan nog gewoon volle bord met extra groentes, omdat je daardoor langer vol zit :D.

Maar deze 1e week wil ik nog even kijken hoe het me verloopt en wat ik er van vind. Ik denk dat ik binnenkort wel alles even ga bijhouden wegen en kcal tellen!

---------- Toegevoegd om 21:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:40 ----------

Vanmorgen om 10 uur had ik erg honger, ik merk toch dat mijn lichaam echt om 10 uur eten nodig heeft. Maar ik blijf dit uit stellen tot 12 u totdat mijn lichaam hieraan gewend is!
Vandaag mijn eerste maaltijd goed begonnen:
Maaltijd 1: 12:00
Zilvervlies rijst 100gram.
1 gekookt ei.
50 gram gemixte wokgroente.
1/4 komkommer met chill.
Halve grote kipfilet (gekookt)
Drupje chilisaus.

Maaltijd 2, Post workout meal: 15:00.
250 gram franse magere kwark met handje muesli.
halve banaan en 1 gekookt ei zonder eigeel.
15:30 pre workout C4.

16:00 trainen, schouders:
Dumbell press:
20kg 10 reps (opwarm set)
28kg 12 reps.
34Kg 12 reps.
38Kg 6 reps.
20Kg 20 reps.

Sitting side dumbell raise: 3x een dropset.
8KG 12x --> 6kg --> 10x 4kg--> 10x (Hier dan 3 sets van)

Front dumbell raise:
8kg 12 reps
10kg 12 reps.
12kg 12 reps.
Afsluiten met een dropset: 2x10 reps van 12 kg daarna 8 reps van 12kg.

Bent over raises:
4 sets 12 reps met 8 kg.
3 sets 12 reps 6kg.

Standing overhead barbell press:
12x15kg.
12x20kg
8x25kg superset met 25kg upside row 10x.

Na mijn training gelijk post workout shake genomen van Body en fit shop, Magnificient.
Toen ik thuis was om 6 uur halve banaan.
18:40 Meal 3.

150gram zilvervlies rijst.
170 gram gegrilde kip
1 witlof en paar losse stukjes gegrilde paprika.
1 gekookt ei.

19:30
400 gram kwark met handje studentenhaver (rozijnen en noten)

20:00 Casein shake met halfvolle melk.

Vandaag weer mijn vet% gemeten en dit was 6%.
Dus ik wil per dag ongeveer 3000 kcal binnenkrijgen :D.
Mijn abs lopen achter, dus die ga ik vol met gewicht pakken!

morgen ochtend rug en buik op een lege maag!

Voor de rest was het weer een prima IF dag !
 
Hoe doe je het met avondeten? Word er bij je thuis zo goed gegeten of kook je zelf?
 
Hoe doe je het met avondeten? Word er bij je thuis zo goed gegeten of kook je zelf?
Bij mij thuis word gezond gegeten, dus dat scheelt al een hele hoop!
Ik pas me een beetje aan aan hun en zij een beetje aan mij, mijn moeder houdt altijd wel van gezond eten, en mijn vader vindt het altijd weer leuke om nieuwe dingen te proberen. En eigenlijk houdt niemand uit ons gezin van een vette hap, maar juist van lekker in de keuken staan en dingen uit proberen!
 
Bij mij thuis word gezond gegeten, dus dat scheelt al een hele hoop!
Ik pas me een beetje aan aan hun en zij een beetje aan mij, mijn moeder houdt altijd wel van gezond eten, en mijn vader vindt het altijd weer leuke om nieuwe dingen te proberen. En eigenlijk houdt niemand uit ons gezin van een vette hap, maar juist van lekker in de keuken staan en dingen uit proberen!


nice! scheeld een hoop!
 
Back
Naar boven