XXL Nutrition

intermittent fasting, melkvrij glute arm en koolhydraten arm

Bezoekers in dit topic

:roflol:
Veilig antwoord
mtm9td.jpg
 
Daar moet ik je gelijk in geven, maar karatedude89 heeft in zijn ogen ook een legitieme reden.
 
Ik heb de chance dat er nog geen deftige onderzoeken zijn die nadelige effecten hebben gevonden van een plantaardig dieet. Dus tot dan, I'm good to go :grinny:
 
Ik heb de chance dat er nog geen deftige onderzoeken zijn die nadelige effecten hebben gevonden van een plantaardig dieet. Dus tot dan, I'm good to go :grinny:

Is ook geen probleem als je missende micronutrienten erbij eet.
 
De specifieke invulling van je voedingspatroon boeit niet zoveel zolang je qua macro en micro nutrienten voorziet in je behoeften en de inname van mogelijk schadelijke stoffen qua hoeveelheid geen nadelige effecten heeft. Dat kan veganistisch, vegatarisch of in een eetpatroon met vlees of vis. Dat kan met of zonder lactose, met of zonder gluten.

Het uitsluiten van bepaalde voedingsmiddelen kan het moeilijker maken om te voorzien in de behoeften van een individu. Statistisch gezien zal dit er wellicht toe leiden dat deze personen minder vaak een voedingspatroon hanteren welke voldoet aan hun behoeften qua macro en micro nutrienten. Echter betekent dit niet dat het niet mogelijk is om hier wel aan te voldoen. Het kost dan wellicht wel iets meer moeite.
 
wie van jullie doet aan intermittent fasting? en op welke manier?

en heeft er iemand goede tips voor maaltijden / recepten die melk vrij, glute arm en koolhydraten arm zijn?

Op dit moment volg ik intermittent fasting.. samen met het keto dieet. (max 30 gram carbs / dag).
Hanteer 6-7 uur eet window waarin ik 3.000 calorieën eet. Hierbij is het 180gr eiwit (2gr/kg lichaamsgewicht), 5% carbs en de rest fat-only.
Doe dit zo'n 1 of 2 maanden om extra hard te cutten en daarna zet ik weer een lean bulk (met carbs erbij) in ;)

Mocht je zoiets gaan doen let er dan wel op dat je niet teveel slechte vetten gaat eten.
Transvetten sowieso vermijden en verzadigde vetten.. tja daar zijn de meningen tegenwoordig aardig over verdeelt..

Paar voorbeelden wat je hierbij voornamelijk kan eten?
Vlees --> kip, bepaald soort gehakt, hamburgers, worst, karbonade
Vis --> Zalm, haring, makreel, tonijn, sardientjes
Zuivel --> Kaassoorten, boter, volle yoghurt, roomkaas, mayonaise
Noten --> Macadamianoten, paranoten, pecannoten, amandelen, hazelnoten (ongezout heeft de voorkeur)
Groenten --> Boerenkool, bloemkool, broccoli, spinazie, ijsbergsla, paprika en shrooms (met of zonder Psilocybine :D)
Fruit --> Avocado, aardbei, bessen, bramen, frambozen, nectarine, olijven, grapefruit, kokosnootvlees, e.d.
Overige zaken zoals Eieren, leverpastei, filet americain

Kan wel zijn dat de voeding wat eentonig wordt naar verloop van tijd. Dus je moet zelf beslissen of je het de moeite waard vindt.
 
Extra hard cutten...met een ketogeen dieet verlies je niet meer vet ivm een regulier diset bij een gelijk kcal tekort.
 
Extra hard cutten...met een ketogeen dieet verlies je niet meer vet ivm een regulier diset bij een gelijk kcal tekort.

Maar denk je niet dat het lichaam eenvoudiger opgeslagen vetten weet te verwerken (ook degene rondom de buikstreek) met een ketogeen dieet?
Door het feit dat het lichaam gewend is vet als primaire resource te zien en dus ook niet meer hoeft over te schakelen maar deze manier permanent toepast?
 
Nee. Over het algemeen wordt een kcal tekort gecreeerd op een dag vrijwel puur uit vetmassa gehaald (uitgaande van voldoende eiwitten en krachttraining).

Waar je vet makkelijker opslaat of kwijtraakt en waar deze vetten dus vandaan gehaald worden is grotendeels genetisch bepaald. Al wordt visceraal vet eerder aangesproken bij lichamelijke activiteit.

Er is wel een ander voordeel. Het is makkelijker om vetten te mobiliseren op een keto dieet (alvorens je ze kunt verbranden). En dat mobiliseren is juist het moeilijke als je al een heel laag vetpercentage hebt. Echter het nadeel is verminderde prestaties tijdens je trainingen. Door een cyclisch ketogeen dieet toe te passen kan dit omzeild worden maar toch de voordelen hebben van verbeterde vetmobilisatie.

Maar als je geen heel laag vetpercentage hebt is dat voordeel van betere mobilisatie van vetzuren er niet en zal een netto kcal tekort leiden tot netto vetverlies.

Wil je sneller en meer vet verliezen. Lager qua kcal gaan. Als dat ketogeen is / wordt zou ik regelmatig koolhydraat refeeds inlassen zoals bij CKD of TKD.
 
Op dit moment volg ik intermittent fasting.. samen met het keto dieet. (max 30 gram carbs / dag).
Hanteer 6-7 uur eet window waarin ik 3.000 calorieën eet. Hierbij is het 180gr eiwit (2gr/kg lichaamsgewicht), 5% carbs en de rest fat-only.
Doe dit zo'n 1 of 2 maanden om extra hard te cutten en daarna zet ik weer een lean bulk (met carbs erbij) in ;)

Mocht je zoiets gaan doen let er dan wel op dat je niet teveel slechte vetten gaat eten.
Transvetten sowieso vermijden en verzadigde vetten.. tja daar zijn de meningen tegenwoordig aardig over verdeelt..

Paar voorbeelden wat je hierbij voornamelijk kan eten?
Vlees --> kip, bepaald soort gehakt, hamburgers, worst, karbonade
Vis --> Zalm, haring, makreel, tonijn, sardientjes
Zuivel --> Kaassoorten, boter, volle yoghurt, roomkaas, mayonaise
Noten --> Macadamianoten, paranoten, pecannoten, amandelen, hazelnoten (ongezout heeft de voorkeur)
Groenten --> Boerenkool, bloemkool, broccoli, spinazie, ijsbergsla, paprika en shrooms (met of zonder Psilocybine :D)
Fruit --> Avocado, aardbei, bessen, bramen, frambozen, nectarine, olijven, grapefruit, kokosnootvlees, e.d.
Overige zaken zoals Eieren, leverpastei, filet americain

Kan wel zijn dat de voeding wat eentonig wordt naar verloop van tijd. Dus je moet zelf beslissen of je het de moeite waard vindt.
Dankjewel! Dit is nou echt een fijn bericht!

Had verder geen meldingeb meer gekregen en er is ondertussen veel gezegd in dit topic.
Of die dr. tisscher nu een kwakzalver is of niet laat ik even in het midden. Ik weet wel dat sinds ik geen melk meer neem mijn leven heel postitief varanderd is. Ook heb ik zelf wel het gevoel dat ik iets fitter en scherper ben als ik niet heel veel gluten of iig niet veel brood eet. Maar iets kan ik gerust hebben.

Het IF en keto plan heb ik van een fysio / ostiopaat. Waar ik zelf ook mee train
 
Inderdaad keto zorgt NIET voor meer afvallen in tegenstellin tot een ander dieet met hetzelfde aantal kcals deficit
 
Inderdaad keto zorgt NIET voor meer afvallen in tegenstellin tot een ander dieet met hetzelfde aantal kcals deficit
Klopt. Maar van wat ik begrepen heb heeft het wel andere voordelen zoals je algemeen fitter voelen
 
Je zal je vast energieker voelen zonder carbs en gelukkig totaal niet 'flat' lijken.
 
Je zal je vast energieker voelen zonder carbs en gelukkig totaal niet 'flat' lijken.
Ook nooit gezegd dat ik wil eten zonder carbs...alleen iets minder
 
dan kom ik weer terug op mijn 1e post. ik wil wat meer maaltijden gaan eten met minder gluten en carbs, en sowieso melk vrij. maar puur uit gewoonte pak ik toch vaak brood ofzo.
net 2 crackers met avocado en 2 sneetjes brood met 30+ kaas op. dat is al wel beter dan peperkoek. haha
En vond je die crackers met avocado lekker ? Lijkt me sterk ... oftewel eet wel gewoon wat je lekker, dat maakt het het leven een stuk leuker.
 
Back
Naar boven