Fitness Seller

Intermittent fasting

Bezoekers in dit topic

heeft hij ooit zijn voedingsschemagepost?
 
Behalve de 'cheesecake' en 'protein fluff' waar die nogal fan van is volgens mij niet nee

thanks, sorry voor al die vragen maar heb nog 1tje, raad hij bepaalde sups aan? bijv calcium of vit D ?
 
Ehm.. ik zorg ervoor dat mijn gewicht niet te hard omhoog gaat ?

Ik train om 12:00 (of 11:00 op zondag) en eet een klein beetje ervoor en de rest erna tot 20:00 of zo.

Ik kan je absoluut niet vertellen hoeveel calorieën ik wanneer precies neem omdat ik dat absoluut niet berekend heb. Ik eet grotendeels wel hetzelfde en kwam in 6 weken exact 200 gram per week aan ... dus de consistentie was wel aardig :) (ondanks variërende afstanden hardlopen van 20 tot 50 km per week :))

---------- Post toegevoegd Fri 3 Feb 2012 om 10:03 ----------



Hij is vooral een voorstander van echt eten. Grote stukken vlees (en kwarktaart ;))

Ja dat vind ik nu vreemd, als jij je window nu net midden binnen de periode pakt dat je wakker bent, dus 4 uur "vasten" als je wakker bent en vier uur voor het slapen gaan. Dan is er toch nog amper een verschil tussen het dieet van jan modaal (buiten de macro verdeling en het aantal kcal misschien).

Van echt vasten kan je imo nog amper spreken.
 
Ja dat vind ik nu vreemd, als jij je window nu net midden binnen de periode pakt dat je wakker bent, dus 4 uur "vasten" als je wakker bent en vier uur voor het slapen gaan. Dan is er toch nog amper een verschil tussen het dieet van jan modaal (buiten de macro verdeling en het aantal kcal misschien).

Van echt vasten kan je imo nog amper spreken.

Toch wel hoor. Doordeweeks ontbeet ik normaal om half 8 's morgens en at ik mijn laatste maaltijd om half 11 's avonds. Ik at dus alles in 15 uur, nu in 8 uur(soms ook vaak 6 of 7 uur). Dus eet ik al mijn eten in de helft van de tijd van voorheen, best een verschil.
 
Toch wel hoor. Doordeweeks ontbeet ik normaal om half 8 's morgens en at ik mijn laatste maaltijd om half 11 's avonds. Ik at dus alles in 15 uur, nu in 8 uur(soms ook vaak 6 of 7 uur). Dus eet ik al mijn eten in de helft van de tijd van voorheen, best een verschil.

Ok, zijn bepaalde windows trouwens effectiever dan anderen? los van wanneer je traint? bijvoorbeeld vasten in de ochtend avond, of 4 uur in de ochtend en avond.
Of hangt het vooral af van wanneer je traint? zelf dacht ik een window te kiezen tussen 16 en 24 uur, en rond 17 uur te trainen.
 
Ok, zijn bepaalde windows trouwens effectiever dan anderen? los van wanneer je traint? bijvoorbeeld vasten in de ochtend avond, of 4 uur in de ochtend en avond.
Of hangt het vooral af van wanneer je traint? zelf dacht ik een window te kiezen tussen 16 en 24 uur, en rond 17 uur te trainen.

Dat is de beste keuze. Aanpassen aan je training. En nog praktisch ook. Zo kun je fatsoenlijk eten met familie en vrienden als het zo uitkomt.
 
Dat is de beste keuze. Aanpassen aan je training. En nog praktisch ook. Zo kun je fatsoenlijk eten met familie en vrienden als het zo uitkomt.

Idd. Sowieso zou ik zoveel mogelijk eten ná de training.
 
Ja dat vind ik nu vreemd, als jij je window nu net midden binnen de periode pakt dat je wakker bent, dus 4 uur "vasten" als je wakker bent en vier uur voor het slapen gaan. Dan is er toch nog amper een verschil tussen het dieet van jan modaal (buiten de macro verdeling en het aantal kcal misschien).

Van echt vasten kan je imo nog amper spreken.

het heet dan ook niet echt vasten... Maar goed, die paar uurtjes maken wel een heel erg groot verschil in beleving. Je leert vooral die paniek los te laten elke 2 uur te MOETEN eten.. dat alleen al is het waard om dit te doen. Plus dat je nu 8 uur goed eet in plaats anders 16 uur lang slecht (kleine maaltijden die nooit echt vullen)
 
het heet dan ook niet echt vasten... Maar goed, die paar uurtjes maken wel een heel erg groot verschil in beleving. Je leert vooral die paniek los te laten elke 2 uur te MOETEN eten.. dat alleen al is het waard om dit te doen. Plus dat je nu 8 uur goed eet in plaats anders 16 uur lang slecht (kleine maaltijden die nooit echt vullen)

maar dat is toch niet de enige reden om aan IF te doen? anders zou ik ook gewoon drie keer per dag kunnen eten zonder een window te hanteren waarbinnen je mag eten.
 
maar dat is toch niet de enige reden om aan IF te doen? anders zou ik ook gewoon drie keer per dag kunnen eten zonder een window te hanteren waarbinnen je mag eten.

Probeer het maar en laat weten wat het verschil is.
 
Martin Berkhan DL en Squat

True, je kunt iemand zijn waarbij het goed werkt of juist niet, maar ik hou me ook graag bezig met het onderscheid tussen protocollen die voor sommigen werken en welke voor de meesten werken.

Ja ok, wat betreft weet ik niet veel van zulke krachtstats en wat naturel mogelijk is. Is ook moeilijk om zeker te weten natuurlijk.

Waar ik mee zit is dat z'n trainingsadvies geen kennis van trainen reflecteerd dat iemand met zulke krachtstats (zeker naturel) zou moeten hebben. Daar zit ook een marketing waas overheen natuurlijk, en dat helpt de bias die ik tegen hem heb niet bepaalt, maar ik vind hem zo dus gewoon niet legit en daarom niet naturel overkomen.

Nationaal niveau rugby training versta ik onder veel, de hele dag op school/werk zitten niksen en een paar keer per week savonds een uurtje of wat bodybuilden/pleziersport niet. Precies durf ik het echter niet te zeggen :) maar als je 6 keer per week zo lang zou boxen gaat het denk ik echt al wel richting veel.

Even over het naturel gedeelte...niet teveel blijven hangen op dat punt dat Martin Berkhan ooit iets heeft gebruikt etc...op zn pics ziet het er fkkn ripped uit jah maar daar heeft belichting en nabijheid van het shot ook mee te maken. Hier zijn twee vids van hem, DL 270x3 en squat 175 x 4. Erg netjes natuurlijk (ik doe het hem zeker niet na), maar check zn fysiek (in kleren welliswaar) nu je hem van iets verder ziet. Niet buffed, gewoon ripped, en die kerel is gewoon sterk.

http://www.youtube.com/watch?v=yDCj7M3d0bM&feature=player_embedded#!

http://www.youtube.com/watch?v=0TxN29GGieA&feature=player_embedded

"Waar ik mee zit is dat z'n trainingsadvies geen kennis van trainen reflecteerd dat iemand met zulke krachtstats (zeker naturel) zou moeten hebben"

Dat iemand bepaalde krachtstats heeft zegt niets over iemand zn kennis over trainen. Sommige mensen zijn erg sterk, en verdiepen zich niet in training etc maar tillen gewoon ****ing heavy stuff...dat jij zegt dat zijn trainingsadvies geen kennis van trainen reflecteert, is jouw mening. Weet niet of jij alle training gerelateerde dingen van zijn site hebt gelezen, maar vind die opmerking best gewaagd. Kom maar eens met voorbeelden dan..

En die marketing waas??? Hij verkoopt niets, ook geen boek (gecancelled), geen product niets. Zie zelfs nergens iets staan over "kom bij mij trainen, ik wordt jij PT naar top succes 4% riped etc. Hij spendeert veel tijd aan gratis info en ook bs gewoon op zn blog/twitter te plaatsen. Dat de site er wazig uitziet is denk ik omdat het begonnen is als een blog, maar als je een beetje goed zoekt kom je er wel. Er staan 5 ads op zn homepage, thats it..

..
 
Ff kijken of ik het begrijp en of dit in mijn levensstijl past .

om 23:00 gaan slapen
06:00 opstaan tot 15:00 niks eten .
vanaf 15:00 tot 23:00 eten . ( veel eiwitten , veel carbs, laag in vet )
3x tot 4x in de week trainen .
 
Back
Naar boven