AndroidHealthClinic

Intermittent fasting (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Zijn techniek is wel niet altijd even picture perfect (to say the least).
 
Ff kijken of ik het begrijp en of dit in mijn levensstijl past .

om 23:00 gaan slapen
06:00 opstaan tot 15:00 niks eten .
vanaf 15:00 tot 23:00 eten . ( veel eiwitten , veel carbs, laag in vet )
3x tot 4x in de week trainen .

Ja en nee. Je window is prima. WO dagen; veel eiwitten en koolhydraten, weinig vetten en N-WO dagen; veel eiwitten, medium vetten en weinig tot geen koolhydraten.
 
En de KT moet dat bestaan uit
Bench press,squaten, deadlifts,chinups bestaan .
Of mag je ook andere oefeningen maar wel zwaar en kort ?
 
Ben nu 6 weken op keto en ben 5 kilo vet kwijt en 4 kilo aan massa gewonnen . Eens kijken wat 8 weken aan IF aan resultaten oplevert .
 

Ik begrijp je reactie .

Misschien komt het doordat ik net ben begonnen met KT of misschien omdat ik het keto dieet helemaal beheers ik ben van 120 kilo naar 90 gezakt door middel van het low carb dieet en lage intensiteit cardio in een jaar . Vervolgens over gestapt naar het keto dieet en ben nu 86 kilo .

Maar mijn spieren zijn gewoon groter , mijn kracht grens is hoger terwijl mij BF% is gedaald .Het klinkt tegenstrijdig allemaal maar de spiegel liegt niet
 
welke oefeningen doet martin allemaal eigenlijk, doet hij geen isolatieoef???
 

jij vind alles zo snel wazzup:thumb: maar heb nog een probleem met maaltijden. ik zou bijv op trainingsdagen 2 warme maaltijden eten en 1 maaltijd havermout en een shake de warme maaltijden zouden bestaan uit kip,rijst groenten en wat saus, de ander vlees groenten en zoete aardappel. niet trainings dagen zou ik de havermout weglaten en fruit eten met mij shake warme maaltijden zouden hetzelfde zijn maar zonder rijst en zoete aardappel. moet je echt alles afwegen tot op de gram. ik wil vetverlies met spierbehoud
 
jij vind alles zo snel wazzup:thumb:

hier beschrijft Martin het zelf trouwens: http://www.leangains.com/2008/12/reverse-pyramid-revisited.html

maar heb nog een probleem met maaltijden. ik zou bijv op trainingsdagen 2 warme maaltijden eten en 1 maaltijd havermout en een shake de warme maaltijden zouden bestaan uit kip,rijst groenten en wat saus, de ander vlees groenten en zoete aardappel. niet trainings dagen zou ik de havermout weglaten en fruit eten met mij shake warme maaltijden zouden hetzelfde zijn maar zonder rijst en zoete aardappel. moet je echt alles afwegen tot op de gram. ik wil vetverlies met spierbehoud

Als je met het licht aan schiet schiet je sneller raak dan zonder licht, maar het hoeft niet.... zo geldt het ook met een dieet.. als je het precies doet gaat het beter dan als je zomaar wat doet.. maar ik doe ook zomaar wat.. als je er ver genoeg eronder mikt zit je vast wel onder je onderhoud als je niet precies bent. (zo doe ik het ook :))
 
hier beschrijft Martin het zelf trouwens: http://www.leangains.com/2008/12/reverse-pyramid-revisited.html



Als je met het licht aan schiet schiet je sneller raak dan zonder licht, maar het hoeft niet.... zo geldt het ook met een dieet.. als je het precies doet gaat het beter dan als je zomaar wat doet.. maar ik doe ook zomaar wat.. als je er ver genoeg eronder mikt zit je vast wel onder je onderhoud als je niet precies bent. (zo doe ik het ook :))

mijn ruststofwisseling is rond 2200 zou wel proberen op trainingsdagen er iets boven te zitten kan altijd noten toevoegen als ik er net niet geraak kwa calorien en op niet tdagen rond 1500, eiwitten zou ik zeker op 2à3 gr per kilo te houden
 
mijn ruststofwisseling is rond 2200 zou wel proberen op trainingsdagen er iets boven te zitten kan altijd noten toevoegen als ik er net niet geraak kwa calorien en op niet tdagen rond 1500, eiwitten zou ik zeker op 2à3 gr per kilo te houden

Op zich is het niet zo'n probleem om zo rond de 2500 kcal (als voorbeeld) te komen; het is wellicht, zeker als je het voor de eerste keer probeert, moeilijker om alles op te eten (vnl. je PWO meal).

Daarnaast ligt je totale kcal inname (per week gezien) er gewoon aan wat jij wilt doen (bijv. body recomp. of cutten).
 
Op zich is het niet zo'n probleem om zo rond de 2500 kcal (als voorbeeld) te komen; het is wellicht, zeker als je het voor de eerste keer probeert, moeilijker om alles op te eten (vnl. je PWO meal).

Daarnaast ligt je totale kcal inname (per week gezien) er gewoon aan wat jij wilt doen (bijv. body recomp. of cutten).

zou proberen mijn pwo meal op 1200 cal te houden, 2de maaltijd rond 800 en de rest op 400à500 de laaste zou die havermout en shake zijn. voor mijn grootse maaltijd zie ik niet echt een probleem eet moeiteloos 2 kippeborsten of 400 gr vlees. bakken doe ik altijd in kokosolie. de kip doe ik wel in de microgolfoven... sinds dat topic eet ik hem zo liever. meer smaak vind ik:)
 
enkele dagen bezig met IF, window van 16u tot 24u. 20 percent boven op trainingsdagen, 20 er onder op andere. Recomp dus, eens zien of het effectief is.
Het vasten is wel een hel, maar met wat light energy drinks kom ik er wel door (die paar luttele calorieen zullen er wel niet toe doen zeker?)
ik merk wel dat ik na het vreten ontzettend slaperig wordt, en enkel een whey shake als pre workout lijkt mijn trainingen ook niet ten goede te komen. Waarom raad die Martin af om carbs voor een training te nemen?
 
enkele dagen bezig met IF, window van 16u tot 24u. 20 percent boven op trainingsdagen, 20 er onder op andere. Recomp dus, eens zien of het effectief is.
Het vasten is wel een hel, maar met wat light energy drinks kom ik er wel door (die paar luttele calorieen zullen er wel niet toe doen zeker?)
ik merk wel dat ik na het vreten ontzettend slaperig wordt, en enkel een whey shake als pre workout lijkt mijn trainingen ook niet ten goede te komen. Waarom raad die Martin af om carbs voor een training te nemen?
Eet je veel havermout/granen in korte tijd? Misschien eens schrappen. Ik ben er door IF achter gekomen dat ik een (lichte) gluten intollerantie heb, en daar wordt je slaperig van.

KH voor de training heeft volgens mij te maken met verhoogde insuline reactie op de KH die je na de training eet. Zeker weten doe ik het niet.
 
Merk laatste tijd ook slaperigheid als ik carbs voor de workout neem
Wat raden jullie aan? alleen eiwit pre workout en daarna carb loaden of eerst 1/2 maaltijden en dan trainen
 
Merk laatste tijd ook slaperigheid als ik carbs voor de workout neem
Wat raden jullie aan? alleen eiwit pre workout en daarna carb loaden of eerst 1/2 maaltijden en dan trainen

Kan allebei, maar hoe dan ook het merendeel van je carbs post workout. Maaltijden pre kan, maar hou ze relatief low carb en zorg dat er voldoende tijd tussen de maaltijd en je training zit. Ik doe zelf een maaltijd 2,5-3 uur voor mijn training.
 
Eet je veel havermout/granen in korte tijd? Misschien eens schrappen. Ik ben er door IF achter gekomen dat ik een (lichte) gluten intollerantie heb, en daar wordt je slaperig van.

KH voor de training heeft volgens mij te maken met verhoogde insuline reactie op de KH die je na de training eet. Zeker weten doe ik het niet.

idd post workout bestaat meestal uit een stevige portie havermoutpap. Misschien maaltijden switchen (eet later op de avond rijst).
 
Back
Naar boven