MuscleMeat

Intermittent fasting

Bezoekers in dit topic

Verzadigde vetzuren zijn natuurlijk ook wel belangrijk voor de hormoonhuishouding, bepaalde vitamines, etc. Vandaar dat ik minimaal 25% van de totale vetinname aan verzadigde vetten er in zou houden.

Oke :)
 
Ik ben vandaag begonnen met IF. Mijn eerste ervaring is: ik zit vol!

Ik moet nog mijn laatste maaltijd nuttigen: kipfilet, olijfolie en groenten in een tijdsbestek van 2,5u.

Alleen vandaag is rustdag, low-carb en ik heb dus 8u tijd om maaltijden te eten.
Volgende ervaar ik ''irritant'' en vraag me af hoe jullie dat ervaren/doen:
- ik kijk telkens op klok en dan denk ik van snel eten om alle maaltijden binnen widow op te krijgen.
- vandaag zit ik laag in calorieen (2000-2200kcal) en morgen ga ik trainen wat me 2u kost van de 8u en dan moet ik overige 6u bunkeren om alles binnen te krijgen ben niet echt een veelvreter helaas.

Hoe lossen jullie dit op eigenlijk? Als je widow bijv. van 11u tot 19u is, gaan jullie dan om 10u al beginnen aan preworkout voeding? Of kan dat niet omdat je dan tekort vast en dus je widow te groot is?

Tevens vroeg ik me af of er een correlatie is tussen acné en IF? Krijg je meer acné door IF?
 
Zie het als een privilege, de meeste mensen hebben de hele dag honger terwijl ze aan het cutten zijn en jij kunt je helemaal volvreten(bij wijze van). Gaat vanzelf wel wennen en dat heel de tijd op de klok kijken is absoluut nergens voor nodig.

Je denkt echt veel te moeilijk. Een eat window is niet voor niet een eat window, als jij je window van 11 tot 19 hebt gezet ga je in de meeste gevallen niet om 10 uur al beginnen(tuurlijk komt het wel eens af en toe voor als je geen tijd hebt). Als je altijd om 10 uur wilt eten, dan zet je je window van 10 tot 18.
 
Zie het als een privilege, de meeste mensen hebben de hele dag honger terwijl ze aan het cutten zijn en jij kunt je helemaal volvreten(bij wijze van). Gaat vanzelf wel wennen en dat heel de tijd op de klok kijken is absoluut nergens voor nodig.

Je denkt echt veel te moeilijk. Een eat window is niet voor niet een eat window, als jij je window van 11 tot 19 hebt gezet ga je in de meeste gevallen niet om 10 uur al beginnen(tuurlijk komt het wel eens af en toe voor als je geen tijd hebt). Als je altijd om 10 uur wilt eten, dan zet je je window van 10 tot 18.

Thx voor je reply. Ik kijk dus voornamelijk op de klok, om mijn maaltijd te plannen (ben heel traag met eten). Eerst was het van ik sta op om 8-9u en eet tot 23u, nu is het een ander verhaal. Het zal vast wel allemaal gemakkelijker gaan na een tijdje ben dus ook pas vandaag begonnen en dit zijn mijn eerste ervaringen.

Met widow bedoel ik dat de kans bestaat dat ik het niet red in 8u, kun je dan gewoon een uur minder vasten en hiermee bedoel ik niet eenmalig maar altijd op trainingsdagen? Of is dat in strijd met IF protocol?
 
Als je zorgt dat je elke dag tussen de 14-18 uur vast moet het wel goed komen ;) Bepaal een eet window dat gemiddeld genomen over de hele week jou het beste uitkomt en houd dat als richtlijn aan.
 
Vandaag IF trainingsdag en ik zit met moeite mijn carbmaaltijd na training te eten, alhoewel ik deze maaltijden achter elkaar eet: eerst postwo (60gr WMS + 10gr peptopro) daarna 100gr havermout + whey en nu 120gr bulgur + tonijn en ananas. Ik heb nog 4uur voor widow sluit dan moet ik nog kwark en kipfilet eten.

Hoe doen jullie dat eigenlijk? Wat voor dingen eten jullie dat veel carbs bevat en makkelijk weg te krijgen is? Ik heb altijd al geen sterk eet/lustvermogen gehad. Enkele receptjes wordt dus erg gewaardeerd! :) Zat al op leangains te kijken, maar niet echt succes.

Tevens vroeg ik me af of jullie tijdens fasted period (zonder BCAA) ook activiteiten verrichten bijv. in de ochtend naar de stad gaan, boodschappen doen etc
 
Haha ja tuurlijk, wou je dan express thuis gaan zitten? Ik werk eerst 5 uur voor ik eet. Zelf neem ik voor extra carbs wel eens sorbet ijs, vruchtenkwark, turkse broden etc. Misschien eens in dat muffin topic van wazzup kijken.
 
:roflol: duidelijk!

Hm, ja ik denk dat ook beter wat simpele carbs kan eten in plaats van complexe dat eet ook makkelijker weg. Ik heb bulgur maaltijd met tonijn weggedaan, krijg geen hap binnen. Ik eet vanavond wel gewoon witte rijst met kipfilet. Is het nou zo belangrijk om gelijk na je post workout zoveel carbs te eten kan toch wel later, of heeft dat te maken met partitioning? Ik heb na de training al 120gr carbs binnen gehad zonder de 100gr carbs uit bulgur..
 
Denk niet dat ik je advies kan geven helaas. Ik eet maar 2 maaltijden per dag. Na mijn training werk ik met gemak 2000 Kcal aan shake, kipfilet, rijst/macaroni en kwark weg :o :meal:

Zit waarschijnlijk wel lager in mijn carbs dan jij, omdat dit beter past bij mijn stofwisseling.
 
Zow grote maag! Naja ik heb gewoon een banaan zal wel 20-30gr carbs zijn met een bak halve kwark die ik overhad gemengd, goed te eten gelukkig. Van die complexe/simpele carbs theorie ben ik allang afgestapt.
 
Bitch please, moet je eens zien wat er gebeurd als je op je werk een doos met 10 gekookte eieren uit je tas haalt:p Ik zou liever wat anders uit mijn tas halen maarja, eieren zijn goedkoop:rolleyes:

Maar ik word er wel lichtelijk strontziek van dat ze, ondanks die paar keer dat ik het probeerde te beargumenteren dat het helemaal niet zo slecht is, dat 'het toch slecht is voor je' met gewoon geen enkele argumentatie.

En dat zijn dan ook nog eens van die beetje 40 jarige midlife crisis vrouwtjes die zelf aan de yoghurtjes zitten als maaltijd en weet ik veel wat:rolleyes:

Maarja, trek me er voor de rest niet al teveel meer van aan. Ik baal er eerder van dat ik niet gewoon een ****ing halve kilo biefstuk uit mijn tas kan toveren:D

Haha ik zou ook beetje raar kijken als iemand een tas bij zich heeft met 10 gekookte eieren. Maar ik zou het wel snappen. :)

Ja inderdaad, het ergste is altijd dat ze zelf geen enkel geldig argument hebben waarom het slecht is, maar het wel verkondigen als de waarheid. Irritant is dat altijd. :o

@Machete, een shake met whey en volle melk levert al 500 calorieën. Nog wat noten erbij en je zit op 750-1000.

Trouwens, een nieuw artikel op de twitter van Martin.

http://www.guardian.co.uk/society/2...seases-scientists?fb=native&CMP=FBCNETTXT9038

Staat een mooie quote in betreffende fasten: "The cells of the brain are put under mild stress that is analogous to the effects of exercise on muscle cells," said Mattson. "The overall effect is beneficial."
 
@zegtfou: Martin zegt toch ook dat je op trainingsdagen hoog in carbs moet zitten en laag in vetten? Want met noten wordt het natuurlijk veel makkelijker.
 
@zegtfou: Martin zegt toch ook dat je op trainingsdagen hoog in carbs moet zitten en laag in vetten? Want met noten wordt het natuurlijk veel makkelijker.

Ja inderdaad, maar als je moet kiezen tussen te weinig eten of meer vet eten om aan je calorieën te komen, zou ik kiezen voor meer vet.
 
Ja inderdaad, maar als je moet kiezen tussen te weinig eten of meer vet eten om aan je calorieën te komen, zou ik kiezen voor meer vet.

Duidelijk, thx. En hoe zit het dan met calorie partitioning? Meeste calorieen (waaronder veel carbs) moeten na workout worden benuttigd volgens Markin, is dat nou echt van belang? Kun je niet gewoon een uur voor je widow sluit kipfilet met rijst eten?
 
@ Machete

Je zou ook kunnen kijken voor bagels, anders bijvoorbeeld rijst, kip, ananas en pot Chicken Tonight.
 
Woot volgens mij is IF echt genieten van je maaltijden na je workout, lekker veel simpele carbs ! Thx MikeJoshua al jaar niet gegeten Chicken Tonight vond het voorheen erg lekker :D
 
Duidelijk, thx. En hoe zit het dan met calorie partitioning? Meeste calorieen (waaronder veel carbs) moeten na workout worden benuttigd volgens Markin, is dat nou echt van belang? Kun je niet gewoon een uur voor je widow sluit kipfilet met rijst eten?

De een zegt 40 minuten max. na je workout, de ander zegt een uur en Martin zegt inderdaad er na. Maar volgens mij bedoelt hij niet direct na je workout, maar ergens in de 8 uur na je workout. Je kan denk ik ook wel een uurtje wachten met eten. De reden dat je de eerste maaltijd na je workout de grootste moet maken, heeft te maken met de verhoging van insulin sensitivity.
 
De een zegt 40 minuten max. na je workout, de ander zegt een uur en Martin zegt inderdaad er na. Maar volgens mij bedoelt hij niet direct na je workout, maar ergens in de 8 uur na je workout. Je kan denk ik ook wel een uurtje wachten met eten. De reden dat je de eerste maaltijd na je workout de grootste moet maken, heeft te maken met de verhoging van insulin sensitivity.

Hm bedankt voor je toelichting. Dan maakt inderdaad die rijstmaaltijd zo laat niet uit inderdaad. Alhoewel jij zegt binnen 8u na je workout, verleng je dan je wido? Of train je fasted? Want ik train pas om 13u en breek het vasten om 11u dan heb ik ongeveer 4-5u om alles binnen te proppen.
 
Dit is hoe ik het doe , 3 uur voor mijn training eet ik 30% van mijn carbs en eiwitten . Want heb geen zin om met een lege maag te gaan KT , na mijn training de rest van mijn carbs . Wat voor carbs maakt mij niet uit zolang ze maar in mijn schema passen voor het slapen maak ik een caseine fluff met eiwit .Ik denk dat carbs na je training wel essentieel zijn om zo een insuline piek te creëren wat gunstig is voor je spierontwikkeling . De honger na de training is echt heerlijk omdat je weet dat je zometeen jezelf heerlijk kan vol proppen

Ik ben nu 1 week bezig met IF de weegschaal geeft geen resultaat , de spiegel wel :D
 
Hm bedankt voor je toelichting. Dan maakt inderdaad die rijstmaaltijd zo laat niet uit inderdaad. Alhoewel jij zegt binnen 8u na je workout, verleng je dan je wido? Of train je fasted? Want ik train pas om 13u en breek het vasten om 11u dan heb ik ongeveer 4-5u om alles binnen te proppen.

Fasted ja. Ik train meestal rond 9 uur 's ochtends en eet dan pas van 12 tot 18 uur door de weeks. De BCAA drink ik als bij de fitnessvereniging ben. Ik vind fasted training beter, omdat ik sterker ben fasted en mijn concentratie hoger is.
 
Back
Naar boven