MuscleMeat

intermittent fasting

Bezoekers in dit topic

Ik deed IF in de vakantie en nu alleen nog in het weekend omdat ik het niet chill vind om op het werk veel te gaan zitten vreten.

De enige reden is dat ik daardoor grotere maaltijden kan eten en mocht ik er zin in hebben dan kan ik bijvoorbeeld makkelijk een pizza in mijn caloriebudget en macro's inpassen. Gewoon het opsparen van al je kcals zodat je lekker veel kunt vreten in de middag en avond bevalt me. Kan in de ochtend ook easy op een lege maag trainen en een echt hongergevoel heb ik vrijwel geen last van, een kwestie van veel water en koffie drinken in de ochtend.

Als je geen behoefte hebt aan ontbijten zou ik het zeker doen, het is echt geen hogere wiskunde waar je je eerst in moet verdiepen ofzo. Of je al je kcals nou in 10, 5 of 2 maaltijden propt maakt geen hol uit.
Het spreekt me zeker aan, ik eet nu al vaak pas aan het eind van de ochtend een keer, dus een paar uur er aan plakken moet lukken. Jij eet dan pas je lunch als eerste maaltijd en dan rond 20:00 je laatste?
 
Het spreekt me zeker aan, ik eet nu al vaak pas aan het eind van de ochtend een keer, dus een paar uur er aan plakken moet lukken. Jij eet dan pas je lunch als eerste maaltijd en dan rond 20:00 je laatste?

Net hoe het uitkomt, meestal eet ik mijn eerste maaltijd tussen 13:00 en 14:00 uur en 's avonds boeit me niet zoveel eigenlijk, uur of 21:00 ben ik wel klaar denk ik. Dat 8 uurs window vind ik niet zo interessant.
 
Net hoe het uitkomt, meestal eet ik mijn eerste maaltijd tussen 13:00 en 14:00 uur en 's avonds boeit me niet zoveel eigenlijk, uur of 21:00 ben ik wel klaar denk ik. Dat 8 uurs window vind ik niet zo interessant.
Ok ik ga het gewoon eens proberen volgende week. Thanks
 
Ik heb totaal 2 maanden gecut met IF waarbij ik eigenlijk bijna nooit honger had. Ik krijg juist honger als ik kleine maaltijden eet verspreid over de dag
 
Ik heb totaal 2 maanden gecut met IF waarbij ik eigenlijk bijna nooit honger had. Ik krijg juist honger als ik kleine maaltijden eet verspreid over de dag
Dat heb ik ook sneller indd. Of als je honger hebt en dan niet zoveel meer mag eten en je jezelf zo in moet houden
 
Het spreekt me zeker aan, ik eet nu al vaak pas aan het eind van de ochtend een keer, dus een paar uur er aan plakken moet lukken. Jij eet dan pas je lunch als eerste maaltijd en dan rond 20:00 je laatste?
Je moet het feeding window ook als richtlijn zien..er is geen nood aan de man als het een uurtje langer is dan voorgeschreven wordt. Of als je er een keer buiten eet.

Voor mij is het grootste voordeel inderdaad het eten van 'grotere' meals per keer, omdat je vaak met IF afstapt van de 8 keer per dag eten bodybuilding gedachte.
 
Ikzelf doe het elke dag omdat het gewoon werkt voor mij.
Hiermee bedoel ik de grotere maaltijden die me meer vullen , het 'feeding' window neem ik wel niet zo serieus.
Ik vast meestal standaard tot 15/16u inde vakantie ( ben altijd druk inde voormiddag en namiddag )
Dus eten denk ik niet aan en als ik terug thuis kom is het altijd heerlijk om savonds grote maaltijden te eten die me lang vol houden.
OF het echt werkt zoals die dieet goeroe's beweren twijfel ik aan , maar als je niets in je maag hebt krijg je ook geen honger overdag (mijn ervaring )
Al die 'bullshit' over jezelf doen verhongeren , is bij mij niet geval omdat ik gewoon niets inme maag heb behalve water en koffie
 
Ikzelf doe het elke dag omdat het gewoon werkt voor mij.
Hiermee bedoel ik de grotere maaltijden die me meer vullen , het 'feeding' window neem ik wel niet zo serieus.
Ik vast meestal standaard tot 15/16u inde vakantie ( ben altijd druk inde voormiddag en namiddag )
Dus eten denk ik niet aan en als ik terug thuis kom is het altijd heerlijk om savonds grote maaltijden te eten die me lang vol houden.
OF het echt werkt zoals die dieet goeroe's beweren twijfel ik aan , maar als je niets in je maag hebt krijg je ook geen honger overdag (mijn ervaring )
Al die 'bullshit' over jezelf doen verhongeren , is bij mij niet geval omdat ik gewoon niets inme maag heb behalve water en koffie
Als je aan IF doet en de feeding window niet zo serieus neemt is dat net zoiets als een ketodieet volgen en de koolhydraatinname niet zo serieus nemen.
 
Als je aan IF doet en de feeding window niet zo serieus neemt is dat net zoiets als een ketodieet volgen en de koolhydraatinname niet zo serieus nemen.

Als ik rond 15 a 16 u begin met eten stop ik meestal ook wel tegen 23u hoor , met het niet serieus nemen bedoel ik dat ik niet persé tussen 8,6 of 4 uren eet.
Door een voorval dan is het maar zo , maar als je zo laat eet als mij eet je sws binnen het 8 u feeding window tenzij je na middernacht eet :)
 
Je moet het feeding window ook als richtlijn zien..er is geen nood aan de man als het een uurtje langer is dan voorgeschreven wordt. Of als je er een keer buiten eet.

Voor mij is het grootste voordeel inderdaad het eten van 'grotere' meals per keer, omdat je vaak met IF afstapt van de 8 keer per dag eten bodybuilding gedachte.
Als ik rond 15 a 16 u begin met eten stop ik meestal ook wel tegen 23u hoor , met het niet serieus nemen bedoel ik dat ik niet persé tussen 8,6 of 4 uren eet.
Door een voorval dan is het maar zo , maar als je zo laat eet als mij eet je sws binnen het 8 u feeding window tenzij je na middernacht eet :)
Wow 15a 16 uur pas :scratch: dan heb je toch stervens veel honger
 
Wow 15a 16 uur pas :scratch: dan heb je toch stervens veel honger

Eigenlijk niet , zoals ik zeg als je niets eet krijg je na een tijdje ook gewoon geen honger.
Ik drink sochtends water en houd me bezig met wat ik nog moet doen.
Rond 12 a 13 u mijn eerste koffie ( wat echt mijn honger stilt)
Daarne rond 14 a 15 u nog een tas koffie en ik heb geen honger :)
 
Hij geeft het ook zelf aan dat hij dan ook pas om 23h stopt, dus uiteindelijk heeft hij even lang gevast als je zou starten om 12u en eindigen om 20u.

Zelfde hier, typisch om 12u eerste keer eten.
Laatste maaltijd typisch om 20u, maar nu meer en meer 21u, uitzonderlijk eens om 22u.
Dus zit altijd wel in een range van 14u-16u vasten.

In de vakantie, weekend, ... meestal geen tijd of mogelijkheid om op een vast bepaald tijdstip te eten, wel typisch kort een hongergevoel dan omdat je gewoon bent dan te eten. Maar door te leren vasten heb je ook de zelfdiscipline om dat te negeren en ben je dat ook gewoon om met die korte hongergevoelen om te gaan en zeker als je bezig bent / niet bezig bent met (denken aan) eten.

Tip:
Eerste twee, drie, vier weken best houden aan eenzelfde tijdstip van je maaltijden, om ervoor te zorgen dat ghreline opkomt volgens dat patroon en dus je hongergevoel pas opkomt rond die tijdstippen. Hoelang die overgangsperiode duurt weet ik niet meer.

Dus niet vasten om te vasten en je tijdsduur van vasten zo lang mogelijk te maken omdat je dit kan, want uiteindelijk wreekt zich dat.
 
Eigenlijk niet , zoals ik zeg als je niets eet krijg je na een tijdje ook gewoon geen honger.
Ik drink sochtends water en houd me bezig met wat ik nog moet doen.
Rond 12 a 13 u mijn eerste koffie ( wat echt mijn honger stilt)
Daarne rond 14 a 15 u nog een tas koffie en ik heb geen honger :)
Ik heb nu nog niks gegeten, 2 kopjes koffie en een liter water op en inderdaad geen honger.
 
Ik heb nu nog niks gegeten, 2 kopjes koffie en een liter water op en inderdaad geen honger.

Eenmaal dat je het gewoon word is het echt makkelijk! :)
Ik voel me geconcentreerd op hetgene wat ik aan het doen ben , eten denk ik totaal niet aan.
 
Back
Naar boven