MuscleMeat

intermittent fasting

Bezoekers in dit topic

Hij geeft het ook zelf aan dat hij dan ook pas om 23h stopt, dus uiteindelijk heeft hij even lang gevast als je zou starten om 12u en eindigen om 20u.

Zelfde hier, typisch om 12u eerste keer eten.
Laatste maaltijd typisch om 20u, maar nu meer en meer 21u, uitzonderlijk eens om 22u.
Dus zit altijd wel in een range van 14u-16u vasten.

In de vakantie, weekend, ... meestal geen tijd of mogelijkheid om op een vast bepaald tijdstip te eten, wel typisch kort een hongergevoel dan omdat je gewoon bent dan te eten. Maar door te leren vasten heb je ook de zelfdiscipline om dat te negeren en ben je dat ook gewoon om met die korte hongergevoelen om te gaan en zeker als je bezig bent / niet bezig bent met (denken aan) eten.

Tip:
Eerste twee, drie, vier weken best houden aan eenzelfde tijdstip van je maaltijden, om ervoor te zorgen dat ghreline opkomt volgens dat patroon en dus je hongergevoel pas opkomt rond die tijdstippen. Hoelang die overgangsperiode duurt weet ik niet meer.

Dus niet vasten om te vasten en je tijdsduur van vasten zo lang mogelijk te maken omdat je dit kan, want uiteindelijk wreekt zich dat.
Ik ga beginnen met eerste paar weken van 12:00/ 12:30 tot een uur of 20:00 eten ik ga nooit zo laat naar bed doordeweeks dus vlak voor het slapen nog een hoop eten zie ik niet zo zitten en ik wil ook gewoon op normale tijden met mijn gezin kunnen lunchen. Ontbijt overslaan is geen probleem aangezien mijn man om 5 uur al weg is en de kinderen samen eten dan ben ik toch druk met vanalles klaar maken voor school en dieren voeren etc. Daarom at ik tot nu toe al laat mijn ontbijt
 
Hoi Semy en mensen van het intermittent fasting.
Zoek anders Dr amen Ra op, En alles afkraken wat op internet staat en moet maar nep zijn enz, ja want wij zijn de wetenschappers hier overduidelijk..Denk misschien bij sommige mensen ook wel jaloezie misschien omdat het gene waar je veel energie insteekt dan dus misschien "anders" kan..
Maargoed jij kent je lichaam het beste hoop ik dan maar..

Ik ga het iedergeval eens proberen, in mijn geval 24 uur fasten om 9 uur savonds elke keer een grote maaltijd.
Ik heb gelezen dat veel maaltijden om metabolisme gaande te houden en eten voor het slapen gaan een fabeltje is... Tjah ik weet het niet iig. Maar trial and error ofzo.
 
Hoi Semy en mensen van het intermittent fasting.
Zoek anders Dr amen Ra op, En alles afkraken wat op internet staat en moet maar nep zijn enz, ja want wij zijn de wetenschappers hier overduidelijk..Denk misschien bij sommige mensen ook wel jaloezie misschien omdat het gene waar je veel energie insteekt dan dus misschien "anders" kan..
Maargoed jij kent je lichaam het beste hoop ik dan maar..

Ik ga het iedergeval eens proberen, in mijn geval 24 uur fasten om 9 uur savonds elke keer een grote maaltijd.
Ik heb gelezen dat veel maaltijden om metabolisme gaande te houden en eten voor het slapen gaan een fabeltje is... Tjah ik weet het niet iig. Maar trial and error ofzo.
24 uur dan val ik om denk ik :) succes met je experiment laat maar weten hoe het je afgaat
 
Hoi Semy en mensen van het intermittent fasting.
Zoek anders Dr amen Ra op, En alles afkraken wat op internet staat en moet maar nep zijn enz, ja want wij zijn de wetenschappers hier overduidelijk..Denk misschien bij sommige mensen ook wel jaloezie misschien omdat het gene waar je veel energie insteekt dan dus misschien "anders" kan..
Maargoed jij kent je lichaam het beste hoop ik dan maar..

Ik ga het iedergeval eens proberen, in mijn geval 24 uur fasten om 9 uur savonds elke keer een grote maaltijd.
Ik heb gelezen dat veel maaltijden om metabolisme gaande te houden en eten voor het slapen gaan een fabeltje is... Tjah ik weet het niet iig. Maar trial and error ofzo.
Toevallig ik wel ja :)
 
Als ik rond 15 a 16 u begin met eten stop ik meestal ook wel tegen 23u hoor , met het niet serieus nemen bedoel ik dat ik niet persé tussen 8,6 of 4 uren eet.
Door een voorval dan is het maar zo , maar als je zo laat eet als mij eet je sws binnen het 8 u feeding window tenzij je na middernacht eet :)
Raar.. Hele ochtend geen honger, nu eet ik net een flinke gevulde boterham en heb nu wel honger :D even wennen aan die grotere maaltijden
 
Wow 15a 16 uur pas :scratch: dan heb je toch stervens veel honger
Mijn window is van 11:00-19:00 en sta dagelijks 6:00uur op. Prima te doen...maar niet eten tot 16:00 is aan mij ook niet besteed!
 
Is dat die 300-400kcal maaltijd van in de foto's thread?
Ik ken je totaal behoefte niet en of je al dan niet nog vandaag moet trainen, maar indien vandaag een rust dag zou zijn lijkt me dat toch wel wat weinig?
Want als je de rest nog moet consumeren in één avondmaal met gezin is dat ook niet praktisch lijkt me, hangt af van wie de kok is op dat moment :)

Op rustdagen is het misschien simpelder om rond de 50/50 verdeling te zitten, tenzij je 's avonds graag de grootste maaltijd hebt (zoals ik) maar als dit ten koste moet gaan van 'te veel' honger momenten tussen die twee maaltijden is dat ook niet houdbaar...

Succes, pas na twee, drie weken kan je pas zeggen of het iets voor jou is om via IF je beter aan je dieet plan te houden.
 
Is dat die 300-400kcal maaltijd van in de foto's thread?
Ik ken je totaal behoefte niet en of je al dan niet nog vandaag moet trainen, maar indien vandaag een rust dag zou zijn lijkt me dat toch wel wat weinig?
Want als je de rest nog moet consumeren in één avondmaal met gezin is dat ook niet praktisch lijkt me, hangt af van wie de kok is op dat moment :)

Op rustdagen is het misschien simpelder om rond de 50/50 verdeling te zitten, tenzij je 's avonds graag de grootste maaltijd hebt (zoals ik) maar als dit ten koste moet gaan van 'te veel' honger momenten tussen die twee maaltijden is dat ook niet houdbaar...

Succes, pas na twee, drie weken kan je pas zeggen of het iets voor jou is om via IF je beter aan je dieet plan te houden.
Ja vanavond gewoon aardappel vlees en groente dat zit dan op zo'n 500 calorieën met dat van vanmiddag erbij nog geen 900 en dan zit ik dus pas op de helft. Zou niet weten hoe ik er nog 900 bij eet :scratch: moet daar echt even m'n draai in vinden.
 
Lekker toetje maken.
300 ml sojayoghurt + 50 gr havermout + 25 gr zonnebloempitten + 25 gr pompoenpitten + 25 gr cacao + schep eiwit
Heb je zo 800-900 kcal. :D
 
Lekker toetje maken.
300 ml sojayoghurt + 50 gr havermout + 25 gr zonnebloempitten + 25 gr pompoenpitten + 25 gr cacao + schep eiwit
Heb je zo 800-900 kcal. :D
Oo ja ik dat al te denken aan havermout vanavond nog te nemen maar dacht omdat ik ook al brood en aardappelen neem vandaag dat het beter was om kwark te nemen. Maar als dat niet uitmaakt heb ik veel liever die havermout :o
 
Lekker toetje maken.
300 ml sojayoghurt + 50 gr havermout + 25 gr zonnebloempitten + 25 gr pompoenpitten + 25 gr cacao + schep eiwit
Heb je zo 800-900 kcal. :D
Heb de kwark vervangen door havermout en nu nog 36 cal over maar dat is vast niet erg toch
 
Screenshot_20160827-155239.png

Screenshot_20160827-155252.png

Screenshot_20160827-155303.png
 
Ik denk dat je de kcal van je procureurlapje aardig overschat. Denk dat die waarde voor de klaargemaakte versie met boter al is.
Als je kcal mist.. misschien wat meer aardappelen nemen.. 100 gram is 1 hap...
 
Ik denk dat je de kcal van je procureurlapje aardig overschat. Denk dat die waarde voor de klaargemaakte versie met boter al is.
Als je kcal mist.. misschien wat meer aardappelen nemen.. 100 gram is 1 hap...
Ok ga dat lapje eens afwegen straks en die aardappelen moet ik even aan wennen dat dat ook wat meer maar, heb lang kh arm gegeten. Thanks voor de tips
 
Semy, ik denk dat je het best de eerste 6-12 maanden het KISS principe toe kan passen.
 
Geen koolhydraten na 18.00 anders word je dik !
 
Back
Naar boven