Fitness Seller

Intermittent fasting

Bezoekers in dit topic

radou01

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
10 mei 2005
Berichten
376
Waardering
8
Hallo,

Ik zit er aan te denken om over te stappen naar intermittent fasting, zit nu in de cut.
Alleen zit ik met het volgende, ik werk onregelmatig en train soms in de ochtend om een 6:30 / 7:00, soms in de middag en soms in de avond.

Als ik voor 16/8 fasting dan zit ik na een training uren zonder eten, als ik vroeg ga trainen. Hoe denken jullie hierover?

Pre workout zou het fasting niet beïnvloeding, klopt dit?
 
Gewoon niet doen.
En je voeding aanpassen aan je diensten ?
Met een vroege begin je eerder te eten en stop je eerder.
Met een late hetzelfde, maar dan later. Uiteindelijk is cutten kut.
Maar voeding voor en na een training, ik niet zonder willen.
 
Hallo,

Ik zit er aan te denken om over te stappen naar intermittent fasting, zit nu in de cut.
Alleen zit ik met het volgende, ik werk onregelmatig en train soms in de ochtend om een 6:30 / 7:00, soms in de middag en soms in de avond.

Als ik voor 16/8 fasting dan zit ik na een training uren zonder eten, als ik vroeg ga trainen. Hoe denken jullie hierover?

Pre workout zou het fasting niet beïnvloeding, klopt dit?
Pre-workout beïnvloedt een deel van het vasten. Maar als het je puur en alleen om kcal gaat, maakt zo'n scoopje pre geen hol uit joh.
Heb zelf intermittent fasting vrij hard misbruikt om veel gewicht te dumpen. Ik at gewoon standaard van 10:00 tot 18:00, terwijl ik altijd ging trainen om 04:00u, eigenlijk nooit echt ergens last van gehad. Maar ik zou niet teveel verwachten van je gains aangezien het voor spiermassa bouwen natuurlijk niet zo'n geweldig plan is. Het is sowieso een vrij suboptimaal dieet aangezien het best kut is om vol te houden, maar ik zal de laatste zijn die zegt dat je er niet vrij gemakkelijk, als vasten je enigszins ligt, veel gewicht mee kunt dumpen.
 
Wat is de achterliggende gedachte, waarom wil je IF?
Pre workout zou het fasting niet beïnvloeding, klopt dit?
Is maar net wat er in zit. Iets als vitargo is dan niet zo handig
 
Hallo,

Ik zit er aan te denken om over te stappen naar intermittent fasting, zit nu in de cut.
Alleen zit ik met het volgende, ik werk onregelmatig en train soms in de ochtend om een 6:30 / 7:00, soms in de middag en soms in de avond.

Als ik voor 16/8 fasting dan zit ik na een training uren zonder eten, als ik vroeg ga trainen. Hoe denken jullie hierover?

Pre workout zou het fasting niet beïnvloeding, klopt dit?
Tenzij je al erg laag in vet% en anders niet meer afvalt zou ik het niet doen. Met regulier cutten duurt het wat langer, maar behoud je meer kracht/spiermassa.
 
Wat is de achterliggende gedachte, waarom wil je IF?

Is maar net wat er in zit. Iets als vitargo is dan niet zo handig
Ik ben aan het cutten het gaat prima, wil alleen de laatste paar vetjes rondom de buik wat sneller kwijt, ook las ik dat je groei hormoon aangezelijk wordt verhoogd tijdens het vasten dat je minder gains zult verliezen. Ik ben bekend met Ramadan vasten doe ik al jaren, dus volhouden is voor mij geen probleem, zit alleen meer met trainen en eten.
 
Tenzij je al erg laag in vet% en anders niet meer afvalt zou ik het niet doen. Met regulier cutten duurt het wat langer, maar behoud je meer kracht/spiermassa.
De mening zijn verdeelt lees juist goeie ervaring met IF en behouden van massa. Twijfel of ik het ga doen.
 
Tenzij je al erg laag in vet% en anders niet meer afvalt zou ik het niet doen. Met regulier cutten duurt het wat langer, maar behoud je meer kracht/spiermassa.
Hoe verlies je meer kracht/spiermassa als je in de ochtend niet eet? Als je in de ochtend traint snap ik dat maar als je na een maaltijd traint toch niet.
 
Hoe verlies je meer kracht/spiermassa als je in de ochtend niet eet? Als je in de ochtend traint snap ik dat maar als je na een maaltijd traint toch niet.
Om dezelfde reden dat we kwark eten voor het slapen. Tenzij je in je slaap zou trainen :scratch:
 
Idee van IF is wel dat je eerste maaltijd vrij klein is en je de grootste maaltijd van de dag zo dicht tegen je training aan wilt hebben, en meestal als laatste omdat je dan lang vol zit. Ik ben geen groot ontbijter, dus in de ochtend fasten gaat me goed af. Maar als je zonder ontbijt van je stokje gaat is het een ander verhaal.
Je zou t gewoon eens een paar weken moeten proberen en kijken hoe je erop gaat. Kunnen wij niet voor je bedenken. Je moet er geen wonderen verwachten ofzo.
 
Als je doel gezondheid is, zeg ik 100% doen. Afvalmateriaal in je lichaam wordt opgeruimd, je organen hoeven minder uren te maken, etc. Maar voor een atleet die spiermassa of prestatie bovenaan heeft staan, zou ik het afraden.
 
Back
Naar boven