AndroidHealthClinic

Nieuws Internet Explorer gebruikers hebben laag IQ

Bezoekers in dit topic

AdHoc

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
4 jun 2007
Berichten
7.467
Waardering
462
Lengte
1m78
Massa
97kg
Vetpercentage
14%
'gebruikers internet explorer 6 hebben laag iq'

door onze redactie de gemiddelde internetgebruiker die nog internet explorer 6 gebruikt heeft een iq van rond de 80. Dat meldt althans onderzoeksbureau aptiquant, dat een onderzoek naar de connectie tussen browsergebruik en intelligentie heeft uitgevoerd.

De internetters met gemiddeld het hoogste iq (rond de 130) gebruiken opera. Deze worden gevolgd door gebruikers van de mac-browser camino en mensen die internet explorer gebruiken met de chrome frame-uitbreiding.
De onderzoekers benadrukken dat het onderzoek vooral laat zien dat gebruikers met een hoog iq er geen problemen mee hebben om van browser te veranderen. De huidige resultaten werden dan ook vergeleken met resultaten uit 2006, toen de gemiddelde ie6-gebruiker nog een iq van iets boven de 100 had. Veel van deze mensen zijn sindsdien overgestapt op een andere browser of een nieuwere versie van ie.
"uit deze resultaten blijkt dat mensen met een laag iq zich tegen het veranderen of upgraden van de browser keren," zo valt in de conclusie van het rapport te lezen.
gebruikers van internet explorer hebben een laag iq. Degenen die nog ie6 gebruiken, hebben een iq van net boven de 80. De slimste mensen hebben opera als internetbrowser.
Het onderzoeksbureau aptiquant psychometric consulting heeft een relatie gelegd tussen het gemiddelde iq en de keuze voor een internetbrowser. De gebruikers van internet explorer komen er niet goed van af. Of iemand nu ie6, ie7, ie8 of ie9 gebruikt, het gemiddelde iq van de internetter komt met de browser van microsoft niet boven de 100. Gebruikers van firefox, chrome en safari zijn allemaal gemiddeld net iets slimmer.
De resultaten van het onderzoek werden vergeleken met eenzelfde onderzoek van vijf jaar geleden, hoewel er toen minder mogelijkheden waren. Zo was er toen nog geen chrome. "de vergelijking laat duidelijk zien dat meer mensen met een hoger iq in de afgelopen vijf jaar internet explorer hebben gedumpt", schrijven de onderzoekers [Link niet meer beschikbaar].
weerstand voor upgraden

"uit de testresultaten wordt duidelijk dat mensen aan de onderkant van de iq-schaal een weerstand hebben om hun webbrowsers te upgraden of te veranderen van browser", zeggen de onderzoekers verder. "die hypothese kan worden uitgebreid naar software in het algemeen, hoewel daarvoor meer onderzoek voor nodig is."
de test is gedaan in engelssprekende landen, zoals de verenigde staten, canada, groot-brittannië, australië en nieuw-zeeland. De test werd online afgenomen en "werkte prima in alle belangrijke browsers." uiteindelijk hebben 101.326 mensen de test afgenomen.



Bron: Diverse nieuws sites.
Komkommer nieuws maar wel weer leuk.
 
:roflol: wat een onzin
 
Wat een onzin, de grootste IT professionals gebruiken IE.
 
Wat een onzin, de grootste IT professionals gebruiken IE.
Waarom?
Als je een beetje aan het programmeren bent zou ik sowieso geen Windows gebruiken. Of denk ik dat helemaal verkeerd?
 
Ik ben een autist en kan niet wennen aan nieuwe dingen. IE 1.0 hier, al sinds 1995.
 
Waarom?
Als je een beetje aan het programmeren bent zou ik sowieso geen Windows gebruiken. Of denk ik dat helemaal verkeerd?

Je bent een vrouw, dus ja.
 
ik werk bij een ict bedrijf wat webbased programma's bouwt maar iedereen hier heeft de pest aan ie hoor
 
ik heb iets van firefoks ofzo? kan dat? hoeveel is 1+2 ook alweer? 5 toch?
 
Waarom?
Als je een beetje aan het programmeren bent zou ik sowieso geen Windows gebruiken. Of denk ik dat helemaal verkeerd?

Ik zie bij webdesigners vaker FF, maar IE9 wordt ook zeer veel gebruikt door o.a. systeembeheerders ect..
 
Ik gebruikte lange tijd safari omdat ik het er gewoon mooi uit vond zien en de privé modus (FTW) maar nu google chrome omdat safari veel ruimte inneemt.
 
Interessant hoor.....

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Ik heb 5 browsers en gebruik ze allemaal wel is

Kan ik mooi op 3 verschillende DBB accounts inloggen en lekker trollen
 
Gebruik Netscape.. Iq over 9000.
 
sinds ik google chrome gebruik maak ik de IQ gains van mijn leven
 
true true, firefox 4 baby. Als ik update naar 5 stijgt me iq weer een beetje :D
 
ik gebruik IE nog steeds:roflol:

firefox voor pr0n
 
Back
Naar boven