AndroidHealthClinic

Interpretatie bloedonderzoek

Bezoekers in dit topic

Ding

Novice
Lid geworden
3 jan 2012
Berichten
5
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
84kg
Hallo, ik heb een test e only kuur van vijf maanden achter de rug waarvan mijn laatste shot begin september 2011 is geweest. Ik nam 500mg om de vijf dagen. Mijn nakuur bestond uit drie weken HCG @ 500IU per dag en acht weken nolvadex @ 20mg per dag. Nakuur startte ik een week na mijn laatste shot.

Eind december heb ik een bloedonderzoek laten doen want mijn libido is nog niet op peil en mijn tepels werden wat gevoelig.

De waardes die ik terug kreeg verraste mij niet: oestradiol aan de hoge grens van normaal en totale test aan de lage grens van normaal. Wat ik echter niet snap is dat vrije test behoorlijk hoog binnen de normaalwaarden zit. Hoe moet ik dit interpreteren? Ben sowieso weer met nolva begonnen @ 20mg per dag en ben van plan dit te doen tot de totale test en estradiol weer gunstiger zijn.

LH 3.9 IU/l (1-10)

FSH 3.0 IU/l (1-10)

Oestradiol 0.13 nmol/l (0.03-0.16)

Prolactine 0.18 IU/l (0.00-0.40)

Testosteron 10.9 nmol/l (10-55)

Vrij testosteron 465.0 pmol/l (140.0-520.0)
 
wordt nolva ook niet gebruikt in hrt?
een nakuur van 8 weken lijkt me toch lang genoeg, hoeveel weken na je nakuur heb je bloed laten trekken?
 
Misschien volgende keer hcg de gehele kuur laten meelopen.
 
Mijn nakuur bestond uit drie weken HCG @ 500IU per dag

dus 3500iu hcg in een week als nakuur:eek:??? 10.500iu hcg in 3 weken, dat is ontzettend teveel en hcg is geen nakuur.
 
Slecht voor je leydig cellen ook.
 
je zit met alles binnen de referentie waarden. alleen test is wat laag. Dat heeft tijd nodig.
 
dus 3500iu hcg in een week als nakuur:eek:??? 10.500iu hcg in 3 weken, dat is ontzettend teveel en hcg is geen nakuur.

Ik heb de HCG gezet een week na mijn laatste shot. Op dat moment is er nog heel wat artificiele test aanwezig. Het protocol is enigszins hiervan overgenomen:

[Link niet meer beschikbaar]

Alleen wordt daar geadviseerd niet dagelijks maar driemaal in de week 1000 tot 1500 IU te zetten wat qua hoeveelheid ongeveer op hetzelfde neer komt.

Kan zijn dat dit ondertussen verouderde info is natuurlijk.. wat is gangbaar volgens jou?

---------- Post toegevoegd Tue 3 Jan 2012 om 23:07 ----------

je zit met alles binnen de referentie waarden. alleen test is wat laag. Dat heeft tijd nodig.

Zou je ook oestradiol niet liever een stuk lager zien?

---------- Post toegevoegd Tue 3 Jan 2012 om 23:10 ----------

Slecht voor je leydig cellen ook.

Volgens het protocol waar ik naar gelinkt heb:

The previous summary was a general statement. The reality and good news is that Leydig cell desensitization due to HCG usage is blocked and/or minimized by Nolvadex. This occurs by suppressing HCG's ability to inhibit the conversion of 17 alpha hydroxyprogesterone to testosterone.


---------- Post toegevoegd Tue 3 Jan 2012 om 23:12 ----------

wordt nolva ook niet gebruikt in hrt?
een nakuur van 8 weken lijkt me toch lang genoeg, hoeveel weken na je nakuur heb je bloed laten trekken?

Eind november maar toen enkel getest op LH, FSH en totaal test. Totaal test was hoger dan nu (andere schaal 19 met normaalwaarden 10-35), LH was normaal en FSH was ligt verhoogd.
 
maar je vrije testosteron is hoog en dat is het voornaamste. de rest komt ook goed. enkel een beetje geduld hebben.
 
En met die kuur heb je je toch platou gewerkt,en ik zou niet gelijk met 5 maanden bloedonderzoeken gaan werken krijg je complexen van
 
Alleen wordt daar geadviseerd niet dagelijks maar driemaal in de week 1000 tot 1500 IU te zetten wat qua hoeveelheid ongeveer op hetzelfde neer komt.

Kan zijn dat dit ondertussen verouderde info is natuurlijk.. wat is gangbaar volgens jou?

als je hcg zou zetten tijdens je kuur zit je op 500iu per week, daar worden je LW cellen stukken minder snel gevoelsarmer van dan 3500 iu in een week. je zou dan in een kuur van 10 weken zo 5000iu nodig hebben en jij nu het dubbele. in dit topic gaat het trouwens over dat hcg wel eens veel minder nut kan hebben dan iedereen hier gedacht heeft. http://forum.dutchbodybuilding.com/f10/hcg-icm-bread-butter-kuur-295516/ en in het topic van kriel over de anabolen poli gaat het daar nog uitgebreider over.

samenvattend: hcg onderdrukt en is dus niet geschikt voor nakuur en jou protocol betekent een dubbele hoeveelheid hcg gebruik vergeleken met het protocol van 500 iu door de hele kuur en imo is 3500iu echt teveel per week ivm het ongevoelig raken van de lw cellen. --> of mee laten lopen in de kuur of hcg achterwege laten.
 
Back
Naar boven