MuscleMeat

Interview-Azad Soufi (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

tremendes

Monstrous Giant
10 jaar lid
Lid geworden
16 nov 2006
Berichten
11.662
Waardering
2.927
Lengte
1m86
Massa
102kg
Interview met Azad Soufi striking coach van Alistair Overeem en hoofdtrainer van FPA.

e627wi.jpg


Goedemiddag Azad, gefeliciteerd met de overwinning van alistair.

Dank je! Het ging zoals we gepland hadden. Gameplan werkte goed. We zijn blij met de overwinning

De laatste partijen sta je bij alistair in de hoek, hoe is de samenwerking zo gekomen?

We werken al een tijdje samen, eigenlijk sinds de partij tegen Brock Lesnar, daarna ben ik er een paar partijen er niet bij geweest. Omdat het gewoonweg voor mij niet mogelijk is om een paar weken naar Miami te gaan i.v.m mijn team en boys die ik in Nederland begeleid, dit doe ik ook met heel veel plezier. Na de partij tegen brown ben ik actief met allistair gaan werken. Dit resulteerde in de winst partij tegen Frank Mir. De partij tegen Ben Rothwell ben ik niet bij geweest, omdat in die periode mijn vriendin pas was bevallen van ons zoontje.

Zelf nog een beetje de tijd om te genieten of lukt dat door de focus niet echt?

Ik geniet van ieder moment daar. De trainingen en het werken met jongens als john jones, cowboy cerrone, alexei en nog vele andere UFC toppers. Als trainer leer je veel en ontwikkel je jezelf. Natuurlijk het gevecht zelf en hoe het publiek daar met de vechters omgaat is een genot om te zien. De hele sfeer is indrukwekkend, totaal anders als in NL.

Ze zeggen never change a winning team. Je bent ongeslagen tot dusver als coach in de hoek van alistair volgens mij?

Tot dusver ben ik idd onverslagen als team met alistair, maar dat zegt natuurlijk niks. We moeten hard werken en blijven vernieuwen om met de top mee te kunnen draaien. We begrijpen elkaar goed en kunnen goed samenwerken.

Betekend dit dat dit een vervolg gaat krijgen?

Ja voor zover het mogelijk is om dit te combineren met het werk wat ik in nederland doe. Ik doe het graag, maar ik geef ook net zo graag les in nederland. Ik sta ook graag in de hoek bij mijn eigen jongens op kleine galatjes, zij zijn voor mij ook toppers ufc of geen ufc.

Je bent in "het wereldje" een bekende trainer/coach en je pupillen hebben een herkenbare "Azad" style. Hoe zou je deze zelf omschrijven?

Ja moeilijk te zeggen, ik verlang dat ze met discipline hun hobby beoefenen. Technisch vechten en hard werken. Ik omschrijf het zelf als een combinatie van dutch kickboksen met vernieuwde technieken. Daarnaast ben ik mens gericht en kijk ik niet alleen naar de technieken, maar ook naar de mens zelf.

Hoe denk je over de huidige en upcoming nederlandse kickbox talenten?

Positief! Ik kijk naar mijn groep en daar zitten al wat toppers bij als Siyar Fakhari en Anil Cabri bijvoorbeeld. En van de jonge lichting moet ik denken aan Jerry Leemans die is technisch al heel erg goed en beschikt over de juiste trainings mentaliteit, Lucielle Verhoef is zeker zo'n zelfde doorzetter en beide kunnen maar zo onze future champs worden. Maar ook op de diverse gala's zie ik soms jongens vechten waar ik met veel verbazing naar kijk. Er zijn gelukkig nog een hoop evenementen waar de jeugd hun kunsten en talenten kunnen vertonen. Ik hoop dat we met ze alle de sport naar een nog hoger en professioneler platform kunnen tillen.

Waar kunnen mensen van jou een training volgen?

Ik geef les bij FPA in Amersfoort. iedereen is welkom om mee te trainen.

Je hebt een schitterend gesigneerd walk-out T-shirt van Alistair beschikbaar gesteld voor de fans. We gaan deze in samenspraak met jou geven aan de member die het met verve en trots zal dragen. Bedankt hiervoor Azad.

Geen dank! Ik wil van de gelegenheid gebruik maken om alle mensen te bedanken die zich inzetten voor de ontwikkeling van het kickboksen in NL. Ook gaat mijn dank naar mijn vrienden en familie en leerlingen die mij steunen.
 
Laatst bewerkt:
Nice! Komt erg professioneel over. Goede vragen heb je gesteld. En ook mooi dat hij zulke uitgebreide antwoorden gaf. Zie je niet vaak!
 
Knap. Thanks Trem.
 
Back
Naar boven