AndroidHealthClinic

Intolerant voor melk of lactose (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Inb4

Freaky Bodybuilder
Elite Member
Lid geworden
22 jan 2015
Berichten
5.057
Waardering
2.685
Lengte
1m75
Massa
50kg
Vetpercentage
> 50%
Beste Dbb'ers,

Het laatste jaar heb ik langzamerhand ontdekt dat intolerant ben voor melk of lactose.
Ook Soja eiwit en Whey eiwit leveren dezelfde klachten op.

De klachten uiten zich door het loslaten van mijn darmslijmvlies (en vervolgens bloederige / slijmerige ontlasting). Ondertussen heb ik een colonscopie gehad, daarnaast heb ik wat geëxperimenteerd. Goed ik kan onder deze diagnose niet uit dus ik zal hier mee moeten leven. Dat is op zich nog niet zo'n probleem, ik dronk soms wel 1,5 liter melk per dag. Dus om te beginnen zal ik dit moeten laten staan.

Ik mag wel wat hebben aan zuivel (zeker niet te veel), dit wordt even aankijken hoe mijn lichaam reageert.

Ik vraag me af hoe ik dit op ga lossen, aangezien ik mijn eiwitten altijd uit gewone voeding haalde (voor een groot gedeelte melk dus, whey is geen optie).

Naast melk, eet ik per dag 500 gr magere kwark (het is de vraag of ik dit kan blijven eten), half blik tonijn, vlees / kip, heel soms noten.

Stel dat ik helemaal geen zuivel meer mag, zou veel tonijn, vlees/kip (beleg) voor mijn benodigde eiwitten dan volstaan ?

Bvd

---------- Toegevoegd om 10:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:17 ----------

Ik bedoel dus niet volstaan, kwa hoeveelheid eiwitten, dit houd ik wel bij.

Maar ik bedoel meer, zou ik dan niet te eenzijdige eiwitten binnenkrijgen ?
 
Ik ben niet Lactose intolerant maar als ik 1 liter melk en 500g kwark naar binnen werk krijg ik ook buikpijn en gas.

Ik zou zeggen drink even helemaal geen zuivel meer en probeer dan whey/soja proteine. Anders wordt het egg protein of andere meuk.
 
Ik ben ook lactose intolerant, maar dan alleen bij melk voor zover ik weet. Ik heb het niet heel erg.

Als ik elke avond 500 gram magere kwark eet, dan heb ik gelukkig nergens last van.
 
Ik bedoel dus niet volstaan, kwa hoeveelheid eiwitten, dit houd ik wel bij.

Maar ik bedoel meer, zou ik dan niet te eenzijdige eiwitten binnenkrijgen ?


Kan prima, dan maar wat meer kip, vis, vlees, eieren, bonen, tofu / soya,
 
Volstaat zeker wel. Vlees heeft een prima aminozuurprofiel. Zeker met hoeveel eiwitten en wat voor eiwitten mensen meestal eten is het bijna nooit nodig om je hier zorgen over te maken.
 
Okay, thanx allemaal
 
Ik gebruik nu ook geen zuivel meer.
Er zijn al opties genoemd. Maar denk ook aan linzen en zwarte bonen en kikkererwten. bevatten ook eiwitten en koolhydraten. Mooie combi.
 
ik kan ook niet tegen lactose melk is soya melk van den aldi geworden en whey is http://xxlnutrition.com/be/nld/xxl-nutrition/zero-lactose-protein geworden je zou ook verterings enzymen kunnen proberen, hielp bij mij toen ik nog gewone whey gebruikte http://www.bodyenfitshop.nl/vitamines/enzymen/mattisson/multizyme/

Ja daar heb ik inderdaad ook over gelezen, zal me er nog eens in verdiepen.

@ Marina, kikkererwten lijkt me wel wat.
sowieso zal ik eens wat vaker peulvruchten gaan eten.

Thnx
 
Ja daar heb ik inderdaad ook over gelezen, zal me er nog eens in verdiepen.

@ Marina, kikkererwten lijkt me wel wat.
sowieso zal ik eens wat vaker peulvruchten gaan eten.

Thnx

Bij de Action hebben ze kikkererwten uit blik voor 50 cent ofzo. Aanrader ;)
Bij AH hebben ze een heel assortiment aan gedroogde peulvruchten.
 
Bij de Action hebben ze kikkererwten uit blik voor 50 cent ofzo. Aanrader ;) Bij AH hebben ze een heel assortiment aan gedroogde peulvruchten.

O, okay.
Thank you !
 
Zal ze van de week ook eens rap halen dan, veel eiwitten ?
6 gram per 100 gram.
Je kan ook denken aan zwarte bonen met 7 gr eiwit per 100 gr (bonduelle)
of linzen 9 gr eiwit per 100 gr (bonduelle)
de laatste 2 wel duurder... helaas...
 
ik wil ook voor een tijdje stoppen met melk. puur om te kijken of IK daar nou allergisch van ben.
maar wat moet dan mijn vervanger zijn voor de havermout? voor soja ben ik wél allergisch (krijg dan jeuk in me keel en lippen zwellen op)
 
6 gram per 100 gram. Je kan ook denken aan zwarte bonen met 7 gr eiwit per 100 gr (bonduelle) of linzen 9 gr eiwit per 100 gr (bonduelle) de laatste 2 wel duurder... helaas...

Duurder maakt niet zo veel uit, zal us gaan shoppen
 
Tja das un goeie vraag
Het eerste was het antwoord op de vraag alternatief voor sojamelk.

Tweede antwoord was een reactie op het duurder zijn van de zwarte bonen en linzen in blik. ;)
 
Back
Naar boven