XXL Nutrition

Intra workout (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Bokito

Monstrous Giant
10 jaar lid
Lid geworden
17 apr 2012
Berichten
11.722
Waardering
15.470
Haaai,

Wat neemt iedereen hier als intra workout? Heb het zelf nog nooit genomen(behalve 1L chocomel in strongman tijd hehehe).
Merk nu ik intensiever train dat ik halverwege een beetje leegloop, dus wil het eens proberen.

Danki xoxo
 
Haaai,

Wat neemt iedereen hier als intra workout? Heb het zelf nog nooit genomen(behalve 1L chocomel in strongman tijd hehehe).
Merk nu ik intensiever train dat ik halverwege een beetje leegloop, dus wil het eens proberen.

Danki xoxo
Monster juiced (niet de ultra’s) voor wat extra energie
 
Dextrose
Taurine
Eaas
Creatine
 
Bij mij werk siroop goed tegen dat “leeglopen”.

ik meng 1dl siroop met 1L water, 0,75L gaat in een bidion en de rest drink ik op alsik naar de sportschool ga. Inhoud van de bidon drink ik naar behoefte tijdens het trainen.

Wat ook kan werken is een flinke dosering BCAAs voor de traing. BCAA’s zorgen er voor dat tijdens het trainen minder tryptofaan de hersen/bloed barrierre passeert en er dus minder melatonine wordt aangemaakt wat het suffe gevoeld dat je wel eens krijg tijdens het trainen uitblijft/verminderd.
 
Hier monster zero, is die 500cl op dan verder met bronwater, na de training glutamine met BCAA’s
 
Laatst bewerkt:
Bij mij werk siroop goed tegen dat “leeglopen”.

ik meng 1dl siroop met 1L water, 0,75L gaat in een bidion en de rest drink ik op alsik naar de sportschool ga. Inhoud van de bidon drink ik naar behoefte tijdens het trainen.

Wat ook kan werken is een flinke dosering BCAAs voor de traing. BCAA’s zorgen er voor dat tijdens het trainen minder tryptofaan de hersen/bloed barrierre passeert en er dus minder melatonine wordt aangemaakt wat het suffe gevoeld dat je wel eens krijg tijdens het trainen uitblijft/verminderd.
BCAA's of EAA's?
 
BCAAs (zijn concurrerend met tryptofaan).
 
Dat ligt aan de samenstelling van je maaltijd.

Insulinestijging zorgt er voor een verhoogde BCAA opname in de spier waardoor meer tryptofaan in je bloed de bloed/hersenbarriere kan paseren.

Koolhydraatrijk/eiwitarm maaltijd maakt dus "suf"
 
Bij mij werk siroop goed tegen dat “leeglopen”.

ik meng 1dl siroop met 1L water, 0,75L gaat in een bidion en de rest drink ik op alsik naar de sportschool ga. Inhoud van de bidon drink ik naar behoefte tijdens het trainen.

Wat ook kan werken is een flinke dosering BCAAs voor de traing. BCAA’s zorgen er voor dat tijdens het trainen minder tryptofaan de hersen/bloed barrierre passeert en er dus minder melatonine wordt aangemaakt wat het suffe gevoeld dat je wel eens krijg tijdens het trainen uitblijft/verminderd.
Interessant, ik dacht dat bcaa's altijd wat overrated waren als je al genoeg eiwitten binnenkreeg dus heb me er nooit verder in verdiept. Maar als je bijvoorbeeld savonds 2/3 uur voor het slapen traint en die bcaa's ervoor genomen hebt zou dat je slaap ook kunnen verslechteren? Of zijn die effecten minimaal?
 
Ik neem zelf voor een workout van 45-60min

15g whey of 10g EAAS
10g waxy maize/dextrose/cyclic dextrin

De carbs kun je nog een beetje omhoog titreren afhankelijk van bodyweight en lengte van je training.
 
Ik heb alleen ervaring met intra-workout voeding als wielrenner. Daar kun je niet zonder, bij intensieve inspanningen langer dan een uur. Bij halverwege 'inkakken' ligt een isotone koolhydratendrank het meest voor de hand. Bij een isotone drank worden de koolhydraten het snelst opgenomen en is de kans op maagklachten het kleinst. Misschien kun je ook nog kijken naar de laatste maaltijd voor de training, of die voldoende koolhydraten bevat.
 
heb het vooral bij warmer weer en dan helpt een isotone sportdrank met wat zouten prima ( gewoon zelf te maken dmv ranja of sinaasappelsap verdunnen)
 
EAA's, creatine en Maltodextrine. Probleem is wel dat ik na de training nog aardig vol zit van al het drinken en geen zin heb in een post workout maaltijd.
 
20gr EAS
x0gr Advanced Carb Loader (afhankelijk van bulk/cut, slin of geen slin)
Creatine

Preworkout Angeldust of Werewolf :roflol:
 
Eddie Hall tikt ook echt liters cranberry sap weg dat ik had gezien
Vandaar dat ie zo vet is

:trollface:
Zit idd vol carbs. Smaakt wel een beetje bitter en is misschien niet voor iedereen. Is eigenlijk al altijd mijn go to geweest. Cheap as fuck in vergelijking met veel carb poeders/ EAA/ drankjes met smaakje.
 
Back
Naar boven