MuscleMeat

Intramusculaire(IM) Injectieprocedure

Bezoekers in dit topic

Injectieprocedure AAS
Intramusculaire toediening (IM) in de QUADRICEPS

Benodigd materiaal

Injectiegerei:
Syringe:
2mL – 5 mL

Naalden:
0,8*40mm
0,6*25mm

Markeerstift:
Alcohol gebaseerd

Sterilisatiegerei:
Watten:
Vetvrije

Alcohol:
Sterilon o.i.d.

amb4hh.png


Procedure

1. Prepareer de medicament(en).
a. Laat de medicament(en) op kamertemperatuur komen;
b. Was beide handen met een anti bacteriële zeep;
c. Verwijder de eventuele dop(flip off) van medicijnvial(s);
d. Steriliseer de rubberenstop van medicijnvial;​

2. Prepareer het injectiegerei voor opname medicament(en)
a. Verwijder syringe uit steriele verpakking;
b. Verwijder naald 0,8*40mm uit steriele verpakking;
c. Plaats de gecapte naald 0,8*40mm op de syringe;​

3. Trek de benodigde hoeveelheid medicijn op uit de medicijnvial(s)
a. Verwijder de veiligheidscap van syringe met naald;
b. Zuig een hoeveelheid lucht in de syringe gelijk aan de gewenste hoeveelheid medicijn;
c. Steek de syringe met naald in de gewenste medicijnvial;
d. Houd de medicijn vial met ingestoken syringe (met naald) ondersteboven;
e. Injecteer de eerder (b) opgetrokken hoeveelheid lucht in de medicijnvial;
f. Trek de benodigde hoeveelheid medicijn uit de medicijnvial, in de syringe;
g. Verwijder eventuele luchtbellen in de vloeistof, terwijl de syringe met naald nog in de medicijnvial zit;
h. Plaats de veiligheidscap op de naald;
i. Verwijder de 0,8*40 naald;​

*Indien men uit een tweede vial medicijn wilt halen, herhaald men stap b tot en met g.


4. Prepareer de gewenste injecteerlocatie.
a. Trek een verticale streep vanaf het midden van de knie tot het midden van het begin van het bovenbeen;
b. Trek een horizontale streep over het midden van de quadripceps.
*Rechter Quadriceps: De gewenste injecteerlocatie bevind zich in het midden van het vak rechts beneden;
*Linker Quadriceps: De gewenste injecteerlocatie bevind zich in het midden van het vak links beneden;​
Zie foto, druk op "TOON" hieronder.
28hfkus.png
5. Injecteer de opgetrokken medicatie binnen gemarkeerde injectielocatie.
a. Verwijder naald 0,6*25mm uit steriele verpakking;
b. Plaats de gecapte naald 0,6*25mm op de syringe;
c. Steriliseer de binnenkant van de gemarkeerde injectielocatie;
d. Verwijder de veiligheidscap van naald 0,6*25;
e. Steek de syringe met naald voor 2/3e loodrecht binnen de gemarkeerde injectielocatie, de spier dient volledig ontspannen te zijn;
f. Aspireer door middel van de plunger(injecteermechanisme) een tiende terug te trekken;
i. Indien men bloed optrekt verwijder syringe met naald en herstart stap e op een 2/3 cm weg van eerder geinjecteerde locatie;
ii. Indien men luchtbellen, witte vloeistof of niets optrekt continueer naar stap g;​
g. Injecteer de volledige hoeveelheid medicijn in de spier;
h. Verwijder de syringe met naald na ongeveer 15 seconden en plaats direct een kleine hoeveelheid watten op het injectiegaatje;
i. Plaats de veiligheidscap op de syringe met naald 0,6*25mm;
j. Masseer de vloeistof in de spier;​

6. Ruim het gebruikte injectiegerei en de medicamenten op.
a. Gooi het gebruikte injectiegerei veilig weg;
b. Plaats de medicijnvials in een donkere, droge en koele omgeving;​
 
Laatst bewerkt:
Sticky ;)

Ik zou wel voor bil een groene naald gebruiken ipv een blauwe, maar voor de rest (Schouders, triceps, biceps, benen) is een blauwe IMO perfect.
 
Goeie post! karma.
 
Sticky gemaakt. Goed initiatief!:thumbs:
 
Ik zal de sticky updaten met foto's bij mijn tweede injectiesessie, dit zal aankomende maandag plaats vinden.
 
Ik zal de sticky updaten met foto's bij mijn tweede injectiesessie, dit zal aankomende maandag plaats vinden.

Bedank, goede timing aangezien ik binnenkort ga beginnen. Mijn vraag als beginner is nog: 5e- hoe ver steek je de naald erin? tot ie niet meer verder kan of bv 30mm van de 40mm?
Misschien nog bij 6b melden dat reeds aangebroken vials nog maar tijdelijk houdbaar zijn en dus niet voor een vervolgkuur gebruikt mogen worden?
 
Bedank, goede timing aangezien ik binnenkort ga beginnen. Mijn vraag als beginner is nog: 5e- hoe ver steek je de naald erin? tot ie niet meer verder kan of bv 30mm van de 40mm?
Misschien nog bij 6b melden dat reeds aangebroken vials nog maar tijdelijk houdbaar zijn en dus niet voor een vervolgkuur gebruikt mogen worden?

Niet? Ik gebruik soms weleens een flesje dat ik een jaar geleden heb geopend. :P
 
Bedank, goede timing aangezien ik binnenkort ga beginnen. Mijn vraag als beginner is nog: 5e- hoe ver steek je de naald erin? tot ie niet meer verder kan of bv 30mm van de 40mm?

De naald steekt men voor 2/3e van de lengte, niet volledig tot het opzetstuk in verband met het mogelijk afbreken van de naald.

Misschien nog bij 6b melden dat reeds aangebroken vials nog maar tijdelijk houdbaar zijn en dus niet voor een vervolgkuur gebruikt mogen worden?

Gezien je de medicatie steriel verwijderd uit de vial kan dit heel lang aan. :)
Persoonlijk bewaar ik mijn vials in de koelkast, dit vergroot ook de houdbaarheid.
 
De naald steekt men voor 2/3e van de lengte, niet volledig tot het opzetstuk in verband met het mogelijk afbreken van de naald.
Moet je wel je best doen lijkt me
 
Het zou je maar gebeuren. :o
 
Niet? Ik gebruik soms weleens een flesje dat ik een jaar geleden heb geopend. :P

Met 2,000mg test per week zal je dat niet zo snel meer gebeuren denk ik:)

Ik had hier gelezen dat dit komt door de niet steriele lucht die je eerst in de vial inspuit voordat je de vloeistof opneemt uit de vial. Dat je daarom beter een aangebroken vial na iets van 8 weken kan weggooien. Maar zo heb ik wel meer dingen gelezen die niet kloppen dus goed dat deze sticky er is.
 
Met 2,000mg test per week zal je dat niet zo snel meer gebeuren denk ik:)

Ik had hier gelezen dat dit komt door de niet steriele lucht die je eerst in de vial inspuit voordat je de vloeistof opneemt uit de vial. Dat je daarom beter een aangebroken vial na iets van 8 weken kan weggooien. Maar zo heb ik wel meer dingen gelezen die niet kloppen dus goed dat deze sticky er is.

Testo gebruik ik het hele jaar door dus als er een flesje over blijft zal ik daar 0,5 ml per week van nemen tot ie op is, maar ik heb nog deca, mast e, etc liggen.
Waarschijnlijk gooi ik ze wel weg als ik ze echt lang niet ga gebruiken, maar 8 weken na openen kan je ze echt makkelijk nog gebruiken hoor.

---------- Post toegevoegd 29 September 2013 om 09:53 ----------

De naald steekt men voor 2/3e van de lengte, niet volledig tot het opzetstuk in verband met het mogelijk afbreken van de naald.

Afbreken van de naald? :P
 
Afbreken van naald???
 
Hier word voor gewaarschuwd in handleidingen van verpleegkundige/doktoren.

Klopt dit staat ook in mijn handleiding verpleegkunde en is me verteld door de docent. (toch injecteer ik altijd met de hele naald erin) Vind het ook niet realistisch om te denken dat het breken kan. Probeer maar eens met een naald.
 
Kan dit hier vast wel posten : waar laten jullie je gebruikte naalden? Ik verzamel ze altijd in een lege whey-pot bijvoorbeeld tot die vol zit, dan de hele zooi met deksel dichtmaken met wat pur of kit en dan weg ermee maar was wel benieuwd of er nog veiligere manieren zijn.
 
Hoe doe je dit eigenlijk als je twee anabolen in één syringe wilt? Newb Question. :)
 
Hoe doe je dit eigenlijk als je twee anabolen in één syringe wilt? Newb Question. :)

Ongeveer stap 3 herhalen. Ik zal de instructie ietwat aanpassen zodat ik er een "loop" in maak wanneer men uit meerdere vials moet optrekken!
Dit is gereed.
 
Laatst bewerkt:
Is het niet beter om te injecteren met 0,8x40?
 
Back
Naar boven