MuscleMeat

Introductie en advies gezocht

Bezoekers in dit topic

Twizzler89

Novice
Lid geworden
14 jun 2015
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
74kg
Hallo allemaal,

Ik zal mijzelf even proberen voor te stellen alvorens ik met mijn vraag kom. Ik ben 26 jaar oud (1,78) en ken redelijk wat lichamelijke veranderingen waar je nog wel eens iets van kan terugzien. Op mijn 18e woog ik 115kg, met een crash dieet ben ik toen gezakt naar 78kg, hier heb ik een aantal jaren op gezeten. Twee jaar geleden was het gestegen naar 85kg en daar heb ik toen weer iets aan gedaan. Uiteindelijk afgevallen naar 67kg en dit redelijk onderhouden door wielrennen en hardlopen. Echter door blessures en daardoor weinig extra beweging gestegen naar 75kg. Twee maanden geleden vond ik het echt tijd om het sporten weer op te pakken, mijn doel is om strakker en gespierder te gaan worden in de toekomst. Mijn hekelpunt is alleen, moet ik eerst gaan cutten om de restanten vet (vooral in buik en benen) weg te werken of eerst bulken om wat massa te kweken en hierna in een cut te gaan zitten? Graag zie ik jullie advies tegemoet!

Zoals ik al zei ben ik nu twee maanden bezig met een Full body workout in de sportschool, 3x per week. Ik doe hierbij geen cardio oefeningen. Sinds een maand heb ik mezelf ook een voedingsschema opgesteld die ik hierbeneden zal delen. (echter is de inname te laag, ik zou 2279kcal moeten binnenkrijgen om 500gr per week af te vallen, ik kom minimaal uit op 1786kcal, excl drinken, dus advies is zeer zeker welkom over wat toe te voegen). Ondanks het calorie tekort ben ik nouwelijks wat afgevallen. Ik begon op 74.8 en zit nu op 73.7. Voor mijn idee gaat het erg langzaam, hoewel ik het idee heb dat het toch al wat strakker aan het trekken is..

Anyhow, graag jullie advies of ik echt vol voor de bulk of cut zou moeten gaan, en bij een cut wat ik nog toe zou moeten voegen aan mijn voedingsschema. Alvast bedankt!

7.00uur
40gr Brinta + 250ml halvolle melk
*255kcal - 38kh - 13ei - 4.6vt
Appel
*68kcal - 15kh - 0ei - 0.5vt

10.00uur
Whey BSN
* 140kcal - 7kh - 25ei - 1.5vt
Amandel 10stuks
* 60kcal - 2kh - 2ei - 5vt

12.00uur
Bruin brood (2sneetjes)
* 204kcal - 36kh - 6ei - 3vt
Kips leverworst 20gr
* 67kcal - 0.2kh - 2.6ei - 6.2vt
Banaan
* 124kcal - 30kh - 1ei - 0vt

15.00uur
Whey BSN
* 140kcal - 7kh - 25ei - 1.5vt
2x rijstwafel snack a jacks
* 78kcal - 16.8kh - 1.6ei - 0.4vt

17.30uur
Zilvervliesrijst 125gr
* 242kcal - 46,1kh - 4.8ei - 3.9vt
Gebakken kipfilet 125gr
* 206kcal - 0kh - 37.9ei 0 5vt
Verse sperziebonen 200gr
* 72kcal - 12kh - 4.8ei - 0.6vt

19.30uur
250gr magere kwark
* 130kcal - 10kh - 22.5ei - 0vt

Totaal: 1786kcal - 210kh - 146.2eitwitten - 30.2 vet
 
Als jezelf te dik vind voor bulk en te weinig spier voor cut, kun je een tijd op onderhoud eten, niet meer en niet minder.
En dan flink krachttraining doen. Dan val je alsnog vet af, die verbrand je, en ondertussen bouw je spieren op.
Jouw gewicht zal niet hard zakken maar ook niet hard stijgen. Je krijgt als het ware een beetje een verschuiving in je lichaam, je zal in ieder geval strakker worden namelijk.
Dan na een maand of 2 weer beoordelen, hoeveel vet heb je dan nog? Kan je altijd nog cutten of aan de bulk, de winter komt er toch aan, kan je net zo goed bulken. Je lichaam is in ieder geval dan in betere conditie.
 
Bedankt voor je reactie. Zou het dan verstandig zij om creatine als extra suplement te nemen of kan dat alleen echt nut hebben bij een bulk?
 
Je eet hoe dan ook teveel onder je onderhoud en veel te weinig vetten.
Je hebt vetten nodig voor je hormonen en je vetstofwisseling.
Eiwitten zijn ook net aan.
2-2,5 gr eiwit per kg lichaamsgewicht
1 gr vet per kg lichaamsgewicht
rest koolhydraten.

wat dingen die je zou kunnen doen
* Neem 75-100 gr brinta of havermout:
* wat olie bij je ontbijt erdoor mikken. Proef je niet eens.
* meer amandelen
* kipfilet (lekker dik) op brood of pindakaas op brood
* middag snack mag wel wat groter.
* fruit kan nog wel een stukje bij. Banaan bij het ontbijt en appel naar de middag ofzo
* denk bij je lunch ook eens aan wat tomaat/komkommer oid erbij
* handje noten in je kwark

ps. eerst je voeding op orde brengen. Dan pas aan supps denken. ;)
 
Als jezelf te dik vind voor bulk en te weinig spier voor cut, kun je een tijd op onderhoud eten, niet meer en niet minder.
En dan flink krachttraining doen. Dan val je alsnog vet af, die verbrand je, en ondertussen bouw je spieren op.
Jouw gewicht zal niet hard zakken maar ook niet hard stijgen. Je krijgt als het ware een beetje een verschuiving in je lichaam, je zal in ieder geval strakker worden namelijk.
Dan na een maand of 2 weer beoordelen, hoeveel vet heb je dan nog? Kan je altijd nog cutten of aan de bulk, de winter komt er toch aan, kan je net zo goed bulken. Je lichaam is in ieder geval dan in betere conditie.
Wat een matig advies dit. Dan zou iedereen altijd op onderhoud eten als dat zo zou werken, maar het werkt zo dus ook niet.

@ts. Maak gewoon een keuze,, doorgaans als cutten in je gedachten voorkomt is het beter dit eerst te doen vanuit psychologisch oogpunt en dan moet je even voor lief nemen dat je kleiner wordt. Dat is nu eenmaal de realiteit van je huidige fysiek.
 
Nou matig, hij gaat net beginnen, dan is het wel fijn lijkt me of alles rustig aan op te pakken.
Gaat cutten terwijl je al helemaal geen spier hebt, houd je ook niets over. Zo vet is ie ook weer niet.
 
Thanks voor jullie input. Heb mijn eetschema wat aangepast waardoor ik hoger uitkom in kcal. Enjah, ik ben inderdaad bang dat ik het maat voor lief moet nemen en eerst wat zal gaan 'inkrimpen' alvorens ik aan het bulken kan gaan beginnen..
 
Back
Naar boven