XXL Nutrition

Introductie van een beginner! (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Finn

Novice
Lid geworden
17 mei 2019
Berichten
9
Waardering
1
Lengte
1m83
Massa
74kg
Vetpercentage
7%
Hallo daar beste Bodybuilders!
Ik ben sinds 5 maanden actief met krachttraining( lees:4 dagen per week/ twee uur per dag) en sinds 1 maand de overstap gemaakt naar een wat meer serieuze frame of mind qua voeding,training en ja ook supplementen en mijn long time goal is bodybuilding,vandaar dat ik me hier heb aangemeld en ik dacht ik maak even een topic om mezelf te introduceren op deze website:)

Ik hoop( ben herstellende van een griepje) maandag er weer tegenaan te kunnen,krijg morgen me weightgainer en Grow! binnen en zal zodra ik wat meer bekend ben hier zeker ff rondsnuffelen voor tips rondom voeding want dat kan bij mij zeker wel wat beter,ik train op maandag (bovenlichaam) dinsdag( onderlichaam) en donderdag en vrijdag met woensdag zaterdag zondag als rustdagen(lees-de sportschool is in het weekend niet open voor vrije fitness) maar zoals de titel van dit topic zegt ik ben een amateur en er is ruimte voor verbetering dus ik sta open voor tips en verandering:)

Verder ben ik een 26 jarige man oorspronkelijk uit Almere,waar ik nu woon zet ik liever niet online maar ik hoop mezelf hiermee een beetje voorgesteld te hebben!

Mvg
Finn
 
Waarom kies je voor weightgainer? Echte voeding is altijd beter. Hoe ziet je eetschema eruit en wat zijn je stats en doelen?
 
Bedankt voor de reply’s!
Ik kies voor de weightgainer vanwege een heel klein budget,ik zit momenteel in een uitkering en zoals ik al zei ik ben een beginner dus ik dacht dat een weightgainer een goede start zou zijn,maar ik zal zeker dat voedingstopic even goed doorlezen

En ja ik deed alleen bankdrukken als compound oefining verder geen squatten maar ik ben vanaf vorige week begonnen met squatten zonder gewicht om de techniek onder de knie te krijgen en plan erop om morgen te gaan squatten met gewicht,ik heb hier nu een paar oefeningen gezien die ik zeker ga doen in de sportschool dus het wordt voor mij nu een hele andere training
 
Ik heb een zwakke rechterknie en daarom squatte ik niet
 
Ik kies voor de weightgainer vanwege een heel klein budget,ik zit momenteel in een uitkering en zoals ik al zei ik ben een beginner dus ik dacht dat een weightgainer een goede start zou zijn,maar ik zal zeker dat voedingstopic even goed doorlezen
Pak havermout + liter volle (choco)melk + pindakaas + banaan.
Das vele malen goedkoper dan een weightgainer en je weet wat erin zin.
 
En ja ik deed alleen bankdrukken als compound oefining verder geen squatten maar ik ben vanaf vorige week begonnen met squatten zonder gewicht om de techniek onder de knie te krijgen en plan erop om morgen te gaan squatten met gewicht,ik heb hier nu een paar oefeningen gezien die ik zeker ga doen in de sportschool dus het wordt voor mij nu een hele andere training

Wat ben je van plan als nieuw trainingsschema? Is idd wel van belang om meer compounds erin op te nemen dan alleen de bench..
 
Ik ben gisteren begonnen met pull ups en squatten en wederom bench press en mijn plan is om woensdag dat te herhalen met meer gewicht en woensdag ook deadlift erbij te doen en bench dips
 
Deze adviezen zorgen er juist voor dat beginners blessures op gaan lopen...
Wat een onzin, waarom dan? Ik had altijd zwakke knieen tot ik ging squaten. Tenzij je zware structurele problemen hebt is er geen reden om niet te squaten. Dat hoeft niet meteen met meer dan 100 kg....
 
Wat een onzin, waarom dan? Ik had altijd zwakke knieen tot ik ging squaten. Tenzij je zware structurele problemen hebt is er geen reden om niet te squaten. Dat hoeft niet meteen met meer dan 100 kg....

Dus als een individu pijn ervaart bij het kniebuigen (een squat), dan adviseer jij hetzelfde individu om de belasting (d.m.v. een barbell met gewicht op zijn rug) voor zijn knie te verhogen?
 
Dus als een individu pijn ervaart bij het kniebuigen (een squat), dan adviseer jij hetzelfde individu om de belasting (d.m.v. een barbell met gewicht op zijn rug) voor zijn knie te verhogen?
Nee, ik adviseer hem op squats een gewicht te kiezen waarmee hij pijnvrij kan trainen. Als dat niet lukt kan je de range of motion nog aanpassen. Als dat allemaal niet gaat dan pas zou ik een andere oefening kiezen.
 
Nou ik kon gisteren pijnloos squatten en ook een dag later heb ik geen last van me knieen,dus ik kan zeker aannemen dat squatten alleen maar in het voordeel is van me knieen
 
Gisteren zowel zonder gewicht als met gewicht gesquatt en allebei de oefeningen gingen meerdere herhalingen pijnvrij
 
Nou ik kon gisteren pijnloos squatten en ook een dag later heb ik geen last van me knieen,dus ik kan zeker aannemen dat squatten alleen maar in het voordeel is van me knieen
Iedereen krijgt uiteindelijk last van slijtage van het kraakbeen. Dat en patella ontstekingen komen vaak voor als oorzaak van pijn aan de knie. Het sterker maken van je quads en hamstrings wordt vaak aanbevolen om de pijn tegen te gaan. En dan zijn squats en deadlifts erg effectief.
 
Deadlifts ben ik nog een beetje nerveus voor eerlijk gezegd puur omdat ik het nog nooit gedaan heb,maar ik ga het morgen gewoon rustig oppakken met een instructeur
 
Nerveus natuurlijk met het oog op eventuele blessures
 
Deadlifts ben ik nog een beetje nerveus voor eerlijk gezegd puur omdat ik het nog nooit gedaan heb,maar ik ga het morgen gewoon rustig oppakken met een instructeur
Google even op de 5 step deadlift setup van Alan Thrall, dat maakt het een stuk simpeler.
 
Thanks star zou ik zeker doen!
 
Back
Naar boven