Fitness Seller

Inventarisatie plan na huidige cut

Bezoekers in dit topic

mr3000

Cool Novice
Lid geworden
11 aug 2020
Berichten
49
Waardering
15
Lengte
1m78
Massa
73kg
Vetpercentage
17%
Goedemorgen allemaal,

Twijfelde beetje of ik me niet weer eens moest begeven in de beginners fora. Maar misschien deze toch iets gepaster.

Kort mijn huidige situatie.
Train nu 3,5 jaar en echt vanaf 0 begonnen. Denk aan kantoor pik met 0,0 beweging beetje skinny fat maar meer skinny dan fat.
Echt begonnen met goblet squat van 8kg en DB bench met 8kg dbs. 3x p/w full body
Na jaar waar voornamelijk een cut bij zat naar 4x upper/lower gegaan.

Afgelopen jaar voor het eerst echt een bulk gedaan met 1 6 weekse mini cut er tussen. En naar 5x gegaan waarvan 2x lower focus rn 3x upper focus.

Nu bezig in cut van 77kg zit ik nu na 8 weken op 70. En wil tot 12 gaan Max. Ik zie zeker massa er bij en goede contouren. Vind m’n triceps wel mooie progressie te hebben gemaakt. Maar rug, borst, schouders zijn echt nog niet genoeg.


Als ik kijk naar m’n stats doe ik dit nu een beetje:
Bench 4x6 62kg
Bulg split squat: 3x6 45kg
Db skull crushers 4x16 10kg dbs
Seated cable chest fly 4x12 20kg (momenteel
Eerder 12-10-8-6)
Seated overhead press 3x10 15kg dbs

Dit zijn even wat losse oefeningen. Maar gevoelsmatig na 3 jaar training geen hele spannende progressie en had zeker meer
Mogen/moeten zijn denk ik.

De cut nu wil ik zo droog
Mogelijk doortrekken niet zo zeer voor ziek fysiek maar meer een lekker vertrek punt voor een volgende bouw fase. En daar gaat nu juist mijn vraag over. Heb altijd wel iets van een coach voor houvast en om
Mee te sparren.

Maar na 1.5 jaar tijd om weer eens verder te kijken misschien.

Zelf zat ik te denken moet ik de volgende fase niet eerst eens aan wat kracht werken voor ik altijd die kleine isolaties ga doen. Bijvoorbeeld 5x5 programma met wat los accessoire werk er om heen. Ipv trainingen vol douwen met 6/7 oefeningen aan kleine machines. Maar 5x5 is volgens mij maar 3x per week. Geeft dat wel de
Meeste progressie?

Of ben ik nou eenmaal wat ouder en moet ik
Slow en steady zo door gaan? Overigens kwam ik begin dit jaar bijvoorbeeld van een 55kg bench. Dus dit jaar wel de meeste progressie geboekt. (Vergelijkbare progressie op andere oefeningen)
 
Je zou idd een hogere bench verwachten na drie jaar, maar dat hoeft niet per se en maakt ook niet uit. Kan aan de uitvoering liggen, of je traint op fysiek of juist kracht.
Wil je echt sterker worden moet je daar ook op trainen, je fysiek zal er niet onder lijden zolang je voeding goed is. Starting strength, 5x5, greyskull zijn goede schema's die echt werken. Heb zelf een tijd phraks gslp (greyskull variant) gedaan en vond dat geweldig. Hele mooi progressie mee gemaakt, zowel qua kracht als fysiek. Het leuke van phraks gslp is dat je veel vrijheid hebt in accessory en isolatie werk. En dat het net een tikje minder belachelijk zwaar is dan bv 5x5.
Drie maal fullbody is zeker genoeg, zowel voor fysiek als kracht. De intensiteit ligt natuurlijk hoger dan wanneer je vier of vijf keer per week traint.
Slow and steady is perfect, jezelf voorbij rennen is even leuk maar kost je uiteindelijk meer dan het oplevert (been there done that :o )
 
Je zou idd een hogere bench verwachten na drie jaar, maar dat hoeft niet per se en maakt ook niet uit. Kan aan de uitvoering liggen, of je traint op fysiek of juist kracht.
Wil je echt sterker worden moet je daar ook op trainen, je fysiek zal er niet onder lijden zolang je voeding goed is. Starting strength, 5x5, greyskull zijn goede schema's die echt werken. Heb zelf een tijd phraks gslp (greyskull variant) gedaan en vond dat geweldig. Hele mooi progressie mee gemaakt, zowel qua kracht als fysiek. Het leuke van phraks gslp is dat je veel vrijheid hebt in accessory en isolatie werk. En dat het net een tikje minder belachelijk zwaar is dan bv 5x5.
Drie maal fullbody is zeker genoeg, zowel voor fysiek als kracht. De intensiteit ligt natuurlijk hoger dan wanneer je vier of vijf keer per week traint.
Slow and steady is perfect, jezelf voorbij rennen is even leuk maar kost je uiteindelijk meer dan het oplevert (been there done that :o )
Nou ja precies dat dus. De vraag is of het echt spannend moet zijn.
Kracht is niet perse het doel. Al is het een leuke motivator om je eigen nummers te blijven verslaan en dat gaat na 3.5 jaar iets minder makkelijk en staat nu in een cut zeker stil.
Merk wel dat als ik nu paar weken slack in intensiteit dat ik gelijk stil kom te staan maar als ik even 3/4 weken echt de motivatie gevonden heb mezelf pijn te doen ik stappen maak. Dat gaat sowieso de focus worden komende bouwfase.
 
Nou ja precies dat dus. De vraag is of het echt spannend moet zijn.
Kracht is niet perse het doel. Al is het een leuke motivator om je eigen nummers te blijven verslaan en dat gaat na 3.5 jaar iets minder makkelijk en staat nu in een cut zeker stil.
Merk wel dat als ik nu paar weken slack in intensiteit dat ik gelijk stil kom te staan maar als ik even 3/4 weken echt de motivatie gevonden heb mezelf pijn te doen ik stappen maak. Dat gaat sowieso de focus worden komende bouwfase.
Leuk dat je dat zo omschrijft, merk zelf ook dat de echte top kracht snel weg is als je even niet erop traint. Voordeel is dat je het wel weer zo terug hebt en dan verder kunt bouwen.
Daarom probeer ik nu trainen op fysiek en kracht af te wisselen (in blokken van ruwweg een half jaar).
Ben wel benieuwd, ga je ook loggen?
 
Haha beetje data nerd hier. dus heb eigelijk van alle trainingen en gewicht (vanaf mijn 1e training) logs.
en van zo'n 70% van mn voeding, (tijdens vakanties en maintain fase laat ik dat los)

Vel fraai want dan kan je toch makkelijk eens terug kijken.
Misschien leuk om dat hier ook eens bij te gaan houden.
 
Back
Naar boven