MuscleMeat

Invloed androgenen op de stem

Duellum

Cool Novice
Waardering
2
Het is bekend dat steroïden vanwege hun androgene werking o.a. de groei van spiermassa (en spierkracht) bevorderen, maar tegelijkertijd bijvoorbeeld ook de groei van lichaamshaar.

In principe zou, vanwege de androgene werking, ook de stem lager moeten worden.

Daar hoor ik echter niemand over vertellen als ze hun toestand tijdens steroïden-gebruik beschrijven.

Ik vraag me af hoe het nou daarmee zit.

Hoe zit het tevens met de groei van lichaamshaar, is dat significant bij iemand opgevallen?

maakt geen enkel verschil bij mij ... maar ik heb nog niet hoger dan 500 mg test geweest mss als de dosis omhoog gaat dat het dan wat meer word ?

• Topic Starter Topic Starter
Dus apart van de toename aan spierkracht/massa heb je verder geen (uiterlijke) invloeden ondervonden?

Yeaaah buddy !!!

• Topic Starter Topic Starter
Wel vreemd, je zou toch haast verwachten dat het toch ook uitwerking heeft op andere zaken die normaliter door toedoen van androgenen plaatsvinden, zoals vermeerderde lichaamshaar, lagere stem, etc.

ik geloof dat er een limit aan zit hoe laag de stem van elke individue kan zijn en dus een verband heeft met je stemband en het is iets wat rond je pubertijd ontwikkeld en volgroeid wordt en bijv niet nog lager kan worden. Als je het bijv zou gebruiken voordat he de baard in het keel krijgt dan krijg je dat als man ook. Bij vrouwen met een hoger stem geldt dan denk ik een ander verhaal, omdat zij die ontwikkeling in hun stembanden nooit echt hebben meegemaakt of iets tekort schieten natuurlijk om zo'n ontwikkeling te laten plaatsvinden en dat dan met toevoeging van androgenen hier wel verandering in komt. Als je echt duidelijkheid wilt moet je toch echt even diep in wat medische artikels duiken.

lol die stem "Yeah buddyyy" :D

Haha dat filmpje is te zalig!

Het is bekend dat steroïden vanwege hun androgene werking o.a. de groei van spiermassa (en spierkracht) bevorderen, maar tegelijkertijd bijvoorbeeld ook de groei van lichaamshaar.

In principe zou, vanwege de androgene werking, ook de stem lager moeten worden.

Daar hoor ik echter niemand over vertellen als ze hun toestand tijdens steroïden-gebruik beschrijven.

Ik vraag me af hoe het nou daarmee zit.

Hoe zit het tevens met de groei van lichaamshaar, is dat significant bij iemand opgevallen?
Wat de stem betreft: alleen bij vrouwen, omdat hun stembanden nog kunnen evolueren naar een mannelijke vorm. Bij mannen zien we eerder een tegengesteld effect, of geen effect. Die zijn namelijk tijdens de puberteit reeds naar hun definitieve vorm gevormd.

Idem voor de geslachtsdelen: penis kan niet groeien door gebruik test na puberteit, terwijl bij vrouwen de clitoris wel nog kan groeien onder invloed van mannelijke hormonen.

Lichaamshaar kan bij beide coïtusen flink gaan groeien bij gebruik van androgenen ja, en dit is permanent.

Terug
Naar boven