AndroidHealthClinic

Invloed van de pil...

Bezoekers in dit topic

Loesje1980

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
13 aug 2005
Berichten
243
Waardering
107
Lengte
1m63
Massa
56kg
Vetpercentage
23%
Ik heb een apparte vraag waarop mijn huisarts me weinig antwoord kon geven. Hopelijk zijn er wat dames die ervaring ermee hebben en die me wel een antwoord kunnen geven....

Mijn vraag is of het gebruik van de pil invloed kan hebben op je lichaam mbt vet en vocht vasthouden.
Een vriendin van me gebruikte microgynon 30 (net als ik) en is hier een aantal maanden geleden mee gestopt. In die periode is ze gewoon normaal door blijven leven qua sporten en eten. Nu is ze 9 kilo!! in totaal kwijtgeraakt aan vet en vocht (is ook duidelijk te zien aan haar figuur).
Zijn er meer meiden die hier ervaring mee hebben??

Het zou voor mij een grote reden zijn om ermee te stoppen als het dusdanige invloed heeft op je lichaam.

Ik hoop dat je jullie hier ervaring mee hebben en dit willen delen.....
 
Ik ben ook aardig wat kilo's kwijtgeraakt toen ik stopte.
 
Dani zei:
Ik ben ook aardig wat kilo's kwijtgeraakt toen ik stopte.

Welke had je als ik zo vrij mag zijn om te vragen???
 
vaak als je met de pil begint, kom je ook een paar kg aan en ik denk als je er mee stopt dat je deze ook weer verliest, maar hoe dat precies zit weet ik niet. Ik ben nooit gestopt met de pil.
 
microgynon 30 is hier in Nederland nog steeds de meest voorgeschreven pil.. maar is al erg lang op de markt en als je het mij vraagt inmiddels een beetje achterhaald.. er zijn betere alternatieven waar je in overleg met je huisarts aan zou kunnen komen..
 
Ik geloof dat die kilo's komen doordat de pil je een verhoogde eetlust kunnen geven. Je wordt niet direct dikker van de pil, maar van het extra eten. (door invloed op hormoonhuishouding). Daarom zal je ze na het stoppen ook makkelijker kwijtraken, je het minder zin in eten. Zo is mij verteld, vond het opzich plausibel klinken, maar nog nooit iets gelezen wat het bevestigde.
Ik ben sowieso geen voorstander van het nemen van de pil in lichamelijk opzicht. Opzich valt het in de lijn van AS te plaatsen, zei het in een lagere categorie.
 
Maar microgynon 30 bevat wel oestrogenen. Je zou dus een prikpil kunnen overwegen, daarin zitten geen oestrogenen, alleen progestoron. Oestrogeen is echt de boosdoener als het gaat om het vasthouden van vocht en vet.
 
prikpil is ook geen pretje.. dan krijg je in 1x een hele knal progesteron in je systeem gepompt.. en daar word je ook niet bepaald vrolijk van
 
ik ben ook sinds een maand gestopt met microgynon 30 en volgens mij heeft het wel invloed op je lichaam. Me buik is nu toch wat strakker. Ik weet alleen niet of het meer heeft te maken heeft met me nieuwe trainingschema of dat het stoppen met het slikken van de pil de grootste reden is...

Bij de bijsluiter stond volgens mij wel dat je wat aan kan komen of meer vocht vast kan houden.. en mijn huisarts had hier wel voor gewaarschuwt.
 
ECLIPSE zei:
prikpil is ook geen pretje.. dan krijg je in 1x een hele knal progesteron in je systeem gepompt.. en daar word je ook niet bepaald vrolijk van

De dosis hormonen die je binnenkrijgt in één keer is groter maar door de extreem lange ester heb je er vrijwel geen last van.

Net als met AS geldt dat een groot deel van de orale inname verloren gaat, dus netto krijg je via een pil meer te verwerken. Bovendien zitten daar oestrogenen in, en daar wordt niemand vrolijker van.

Bovendien is de hormoonafgifte van de ester gelijkmatiger dan die van de pil dus heb je minder last van hormoonschommelingen en de bijbehorende bijwerkingen.

Mijn vrouw zit gelukkig al weer een paar jaar aan de prikpil, stabielere emoties, geen ophopingen van vet of vocht en het mooiste is........geen ongesteld zijn :D
 
yeah dat is inderdaad erg mooi :D
 
Zelf heb ik er geen last van gehad, maar ik weet dat mijn collega aardig in kilo's is aangekomen toen ze met de pil begon.Helaas weet ik niet welke. Zelf altijd 'diana35' en 'marvelon' gebruikt en niets gemerkt. Ook niet toen ik stopte om zwanger te worden en later weer begon. Geen extra kilo's erbij of eraf. Zou aanleg ook geen rol kunnen spelen?
 
ik ben een half jaar geleden van de microgynon30 naar een drie-fasen pil overgestapt vanwege stemmingswisselingen.
Ben daarna wel aardig wat in vetpercentage omlaag gegaan, maar of dat door de pil komt?? ik was toen wel aan het cutten...
 
En weten jullie ook hoe het dan zit met een hormoon spiraaltje?
Heeft dit nog steeds dezelfde bijwerkingen als de pil, of wordt het hierdoor een stuk minder. Of is 1tje zonder hormonen verstandiger?

(heb al wel besloten om te stoppen met de pil maar zoek dus nu naar een goed alternatief)

Hopelijk hebben jullie nog wat adviezen / meningen..... :p
 
En een hormonenstaafje? Snap niet echt waarom dat zo weinig gebruikt wordt - vriendin heeft er zo eentje laten plaatsen en tis echt een stuk gemakkelijker&veiliger, geen dagelijkse pil meer nodig die je kan vergeten...

1 ding: het moet wel GOED geplaatst zijn, dus ga naar een dokter die er ervaring mee heeft.
 
Big Byron zei:
En een hormonenstaafje? Snap niet echt waarom dat zo weinig gebruikt wordt - vriendin heeft er zo eentje laten plaatsen en tis echt een stuk gemakkelijker&veiliger, geen dagelijkse pil meer nodig die je kan vergeten...

1 ding: het moet wel GOED geplaatst zijn, dus ga naar een dokter die er ervaring mee heeft.

Implntaat is idd de mooiste oplossing, ook de laagste hoeveelheid hormonen. Ik dacht dat het ook alleen progesteron was, dus weinig kans op bijwerkingen. Alleen het plaatsen hè, dat blijft moeilijk en je weet pas dat het slecht geplaatst is al het te laat is :o
 
Big Byron zei:
En een hormonenstaafje? Snap niet echt waarom dat zo weinig gebruikt wordt - vriendin heeft er zo eentje laten plaatsen en tis echt een stuk gemakkelijker&veiliger, geen dagelijkse pil meer nodig die je kan vergeten...

1 ding: het moet wel GOED geplaatst zijn, dus ga naar een dokter die er ervaring mee heeft.
Staat me iets bij dat laatst enkele dames van de fabrikant een vergoeding kregen voor het opvoeden van hun kind......
 
Dani zei:
Staat me iets bij dat laatst enkele dames van de fabrikant een vergoeding kregen voor het opvoeden van hun kind......

Volgens mij ging dat niet over een spiraaltje.Dat was toch door dat een hormoon houdend staafje in de arm niet goed gezet was.
 
Hormonenstaafje is spiraaltje? Nee toch? Indien wel zit ik fout idd :)
 
Back
Naar boven