XXL Nutrition

IP adres - naam veranderen (werkgever)?

Bezoekers in dit topic

neem aan dat hij dat niet heeft gedaan, hij werkt immers elders nu.

Ik zou helemaal geen browser van Microsoft gebruiken alleen wanneer nodig. Liever Brave en daar instelingen wijzigen wat je wel of niet wilt

Hij kan toch gewoon op zijn prive laptop chrome of welke browser dan ook hebben staan (safari veelal in geval van mac) en daarop ingelogd zijn met een willekeurig prive mail adres? En zo de boel synchroniseren? Wie heeft het over een browser van Microsoft?
 
Met een nieuwe laptop en dus ook nieuw OS, zal er geen cookie actief zijn.
Wat ik dus voor mijn oude werk moest programmeren was een systeem dat bij het ontbreken van de cookie naar het IP adres keek wie daarop bekend was en vervolgens een nieuwe cookie gaf die gekoppeld was aan die oude herkende identiteit.

Je hebt zelfs een kans dat IP adres vernieuwen en cookie weggooien niet voldoende zijn, als ze nog andere data en logins erbij kunnen betrekken.

Ik zeg zomaar wat maar stel dat dit forum of een of andere webshop met login ook met dat leadinfo en/of hun tracking netwerk zou werken dan kan leadinfo dus wanneer je op die site inlogt via die account van die site dus ook weer je nieuwe IP adres aan de bij leadinfo bekende identiteit koppelen. Ik weet het niet meer zeker (of het nog kan/mag/gebeurt) maar misschien zelfs via facebook logins en wat andere van die netwerksites, en hun trackers staan op zoveel sites/netwerken log ergens in en je bent er weer bij.
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Er kan veel, maar zonder meer te weten is het speculeren. TS lijkt zelf ook niet kundiger dan menig huis tuin en keuken gebruiker.

Over Microsoft browser, dat is in 99 van de 100 gevallen de gebruikte browser, zeker als de gebruiker verder geen kennis heeft.
 
Er kan veel, maar zonder meer te weten is het speculeren. TS lijkt zelf ook niet kundiger dan menig huis tuin en keuken gebruiker.

Over Microsoft browser, dat is in 99 van de 100 gevallen de gebruikte browser, zeker als de gebruiker verder geen kennis heeft.

Ik weet niet waar jij je statistieken vandaan haalt, maar gebaseerd op feiten zijn ze niet.

1677438825331.png


In jouw geval zou dus slechts 4,44% van de gebruikers huis tuin en keuken gebruikers zijn :roflol: Dan is er voor menig helpdesk geen werk meer inmiddels :lol:

1677438948494.png
 
Iemand met weinig verstand van pc’s laat gewoon de browser van Microsoft in gebruik. Als ik alleen al kijk bij mijn kinderen heeft alleen mijn dochter Chrome in gebruik. Beide laptops van mijn schoonouders ook edge. Zelf gebruik ik geen Microsoft OS. We leven hier niet in USA btw. Verder zegt het niets over geval van TS.
btw; alle thuisgebruikers in coronatijd hebben vaak via de voorschriften van hun werkgever de pc ingesteld.
Ook gebruik ik geen Crome… maar je hebt in elk geval wat onderzoek gedaan en gelachen 😉
 
  • Haha
Waarderingen: Vonk
Iemand met weinig verstand van pc’s laat gewoon de browser van Microsoft in gebruik. Als ik alleen al kijk bij mijn kinderen heeft alleen mijn dochter Chrome in gebruik. Beide laptops van mijn schoonouders ook edge. Zelf gebruik ik geen Microsoft OS. We leven hier niet in USA btw. Verder zegt het niets over geval van TS.
btw; alle thuisgebruikers in coronatijd hebben vaak via de voorschriften van hun werkgever de pc ingesteld.
Ook gebruik ik geen Crome… maar je hebt in elk geval wat onderzoek gedaan en gelachen 😉

De eerste is wereldwijd en de tweede is usa omdat die specifiek over desktops gaat en dus geen handheld meeneemt.

Denk dat beide statistieken veelzeggender zijn dan jouw situatie thuis :haha:
 
Edge is tweede gebruikte broweser in NL
Mensen met android telefoon gebruiken vaker Chrome, vanwege synchronisatie met hun mobiele Google apps, accounts

IMG_0339.jpeg

Statistieken van huis tuin en keukengebruikers kon ik niet gericht vinden, ik schaar die in de groep die weinig verstand heeft van pc’s
 
Kun je het modem niet herstellen naar fabrieksinstellingen of evt. om laten ruilen door je provider ?

Zoals ik al eerder stelde: Tracking gaat in meeste gevallen op basis van een publiek IP adres.
(soms een MAC adres van de interface, maar dat is hier onwaarschijnlijk.
Gezien de ondernomen acties verwacht ik ook niet dat het op applicatie/poort nummer gaat)

Het eerste heeft daarom geen zin, zolang de modem/router hetzelfde vaste (publieke) ip adres behoudt.
Dit is wat doorgaans het geval is.
Een publiek IP adres is hard toegewezen en niet iets dat door jou als consument kan worden veranderd.

Een publiek bekend en zichtbaar IP adres zal daardoor steeds opnieuw de ongewenste reactie oproepen.


Het tweede -inruilen- is dan goed heel mogelijk de oplossing, omdat een andere router ook een ander publiek IP adres zal hebben.
Die zal dus niet bekend staan bij "bedrijf-X".
 
Laatst bewerkt:
harpep weet ik, maar de optie om eerst te proberen is eenvoudig. 2e optie is dan omruilen. Lees nu net dat hij ook een MacBook gebruikt, dan zal ie zeker geen Edge gebruiken 😂
 
harpep weet ik, maar de optie om eerst te proberen is eenvoudig. 2e optie is dan omruilen. Lees nu net dat hij ook een MacBook gebruikt, dan zal ie zeker geen Edge gebruiken 😂

Zeker, eenvoudige opties eerst.

Mocht dat ook allemaal niet lukken, dan zou je kunnen onderzoeken en analyseren wat er gebeurt op je laptop wanneer deze verbinding maakt.
d.m.v. van een een "network-sniffer" zoals Wireshark bijvoorbeeld.
Alleen heb je dan wel iemand nodig die hier echt kaas van heeft gegeten, da's dan weer lastig vaak.
 
Zeker, eenvoudige opties eerst.

Mocht dat ook allemaal niet lukken, dan zou je kunnen onderzoeken en analyseren wat er gebeurt op je laptop wanneer deze verbinding maakt.
d.m.v. van een een "network-sniffer" zoals Wireshark bijvoorbeeld.
Alleen heb je dan wel iemand nodig die hier echt kaas van heeft gegeten, da's dan weer lastig vaak.
Soms handige buurman of buurjongen. Eigenlijk mogen ze hem wel helpen vanuit de vorige werkgever.
 
Edge is tweede gebruikte broweser in NL
Mensen met android telefoon gebruiken vaker Chrome, vanwege synchronisatie met hun mobiele Google apps, accounts

Bekijk bijlage 578261
Statistieken van huis tuin en keukengebruikers kon ik niet gericht vinden, ik schaar die in de groep die weinig verstand heeft van pc’s

Niet heel anders dan globaal en/of USA dus, enkel het aandeel Apple is dus wereldwijd groter dan in Nederland. Zijn we natuurlijk te krenterig voor nog steeds :D
 
Zeker, eenvoudige opties eerst.

Mocht dat ook allemaal niet lukken, dan zou je kunnen onderzoeken en analyseren wat er gebeurt op je laptop wanneer deze verbinding maakt.
d.m.v. van een een "network-sniffer" zoals Wireshark bijvoorbeeld.
Alleen heb je dan wel iemand nodig die hier echt kaas van heeft gegeten, da's dan weer lastig vaak.

Denk dat hij inmiddels genoeg voer zou moeten hebben om zelf actie te kunnen ondernemen, al dan niet met hulp van bedrijf X, Y of Z.
 
Nogmaals bedankt voor alle antwoorden iedereen!

Ik gebruik Chrome op een Macbook (en helaas ken ik héél weinig van dergelijke computerzaken :(). Ik heb de cookies verwijderd van de desbetreffende site (waar ik de pop-up kreeg) en daarna terug bezocht maar kreeg nog steeds dezelfde "aanspreking".

Vervolgens Leadinfo gecontacteerd en hun antwoord was:
"Het lijkt hier om een mismatch te gaan. Onze developers werken elke dag aan ons algoritme om ervoor te zorgen dat de data die je ziet up-to-date en accuraat is. Helaas komt het wel eens voor dat er een verkeerde match gemaakt wordt. Dit kan o.a. komen door recentelijke verhuizingen. Het algoritme is zelflerend, waardoor als de software genoeg datapunten heeft gevonden waaruit blijkt dat informatie niet meer klopt dit vanzelf wordt aangepast. Voor nu kan ik de koppeling handmatig aanpassen, zodat het meteen juist staat. Hiervoor heb ik het IPv4-adres nodig waarmee je herkend wordt. Zou je deze met mij willen delen?"

Zo hebben me uitgeschreven en normaal zou dit binnen de 48u opgelost moeten zijn.
 
Nogmaals bedankt voor alle antwoorden iedereen!

Ik gebruik Chrome op een Macbook (en helaas ken ik héél weinig van dergelijke computerzaken :(). Ik heb de cookies verwijderd van de desbetreffende site (waar ik de pop-up kreeg) en daarna terug bezocht maar kreeg nog steeds dezelfde "aanspreking".

Vervolgens Leadinfo gecontacteerd en hun antwoord was:
"Het lijkt hier om een mismatch te gaan. Onze developers werken elke dag aan ons algoritme om ervoor te zorgen dat de data die je ziet up-to-date en accuraat is. Helaas komt het wel eens voor dat er een verkeerde match gemaakt wordt. Dit kan o.a. komen door recentelijke verhuizingen. Het algoritme is zelflerend, waardoor als de software genoeg datapunten heeft gevonden waaruit blijkt dat informatie niet meer klopt dit vanzelf wordt aangepast. Voor nu kan ik de koppeling handmatig aanpassen, zodat het meteen juist staat. Hiervoor heb ik het IPv4-adres nodig waarmee je herkend wordt. Zou je deze met mij willen delen?"

Zo hebben me uitgeschreven en normaal zou dit binnen de 48u opgelost moeten zijn.

Toch dat IP adres dus, ben benieuwd..
 
Had je goed gezien harpep 👍
 
Back
Naar boven