MuscleMeat

Nieuws Iphone 5 aangekondigd

Bezoekers in dit topic

Tractortje

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid geworden
25 sep 2003
Berichten
13.457
Waardering
840
Lengte
1m86
Massa
66kg
Vetpercentage
19%
Blijkt gewoon een iPhone4S+ te zijn met TomTom :roflol:
Apple heeft op een eigen evenement in San Francisco de iPhone 5 aangekondigd. Zoals al maanden uit geruchten kon worden opgemaakt, is het de eerste iPhone met groter scherm. De iPhone 5 komt 28 september in Nederland uit.

De nieuwe iPhone heeft een scherm met hogere resolutie van 1136x640 pixels. De iPhone 4S en 4 hebben een resolutie van 960x640 pixels. Daarmee is het aantal pixels per inch gelijk gebleven op 326. Dankzij de extra pixels in de hoogte past een rij extra iconen op het startscherm. Oudere apps worden niet uitgerekt, maar gecentreerd weergegeven met zwarte balken boven en onder.

Het scherm heeft wat Apple 'integrated touch' noemt en iets dat tsic heet: de touch-sensoren vormen niet langer een aparte laag, maar zitten in de lcd zelf. Daardoor is er minder reflectie in zonlicht en kan het scherm ook 44 procent meer kleurverzadiging weergeven, claimt Apple.

De processor is Apples eigen A6-soc. Zowel de processor als gpu zijn twee keer zo snel, claimt Apple. De soc heeft twee Cortex A15-kernen aan boord en wordt waarschijnlijk gemaakt op 32nm. De claim over de gpu kan erop wijzen dat Apple net als bij de nieuwe iPad simpelweg enkele cores heeft bijgeplaatst bij de PowerVR SGX543-gpu uit de Apple A5.

Daarnaast is er zoals verwacht een nieuwe dock-connector, waardoor huidige laders niet werken. De nieuwe connector is fiks kleiner en heeft in plaats van 30 pinnen slechts acht pinnen. De dock heeft als naam Lightning gekregen. Een voordeel is volgens Apple dat een gebruiker hij symmetrisch is, waardoor het niet uitmaakt hoe de gebruiker een kabel in de poort steekt. Apple levert daarnaast nieuwe oordopjes mee, die een unibody constructie hebben en in-ear gedragen kunnen worden. Ze hebben als marketingnaam EarPod meegekregen.

De behuizing is dunner geworden: waar de iPhone 4 en 4S 9,3mm dik zijn, is de iPhone 5 7,6mm dik. Hij weegt met 112 gram bovendien een stuk minder dan huidige iPhones. De iPhone 5 ondersteunt net als de meest recente iPad lte. Volgens Apple werkt de iPhone wereldwijd op veel lte-netwerken. Eerder bleek al dat ook frequenties die in Nederland komend jaar voor lte gebruikt gaan worden, door de iPhone zouden gaan worden ondersteund. Dat blijkt het geval: onder meer de 800- en 1800MHz-band wordt ondersteund. Lte gaat niet ten koste van de accu, claimt Apple: de geclaimde accuduur onder lte zou hetzelfde zijn als onder 3g. Volgens Apple zou de accu langer mee moeten gaan dan de iPhone 4S.

De camera heeft nog altijd dezelfde maximale resolutie van acht megapixels, maar kan volgens Apple betere foto's maken in het donker en zou bovendien sneller zijn. Bovendien zou de lens minder snel moeten krassen door het gebruik van een harder materiaal. Net als recente HTC's kan de iPhone 5 foto's maken tijdens het schieten van 1080p-video.

Apple plaatst drie microfoons in de iPhone 5; die worden onder meer gebruikt om commando's voor Siri beter op te vangen, maar ook hd voice wordt ondersteund. Dat gebeurde bij vorige iPhones niet. In Nederland heeft onder meer KPN hd voice al geactiveerd. De technologie maakt dat er meer bandbreedte wordt gebruikt voor telefoneren, waardoor stemmen helderder klinken. Telefoons van vrijwel alle andere fabrikanten ondersteunen dit ook.

De volgende iPhone zal out-of-the-box draaien op iOS 6, dat Apple in juni presenteerde. Nieuw in iOS 6 is dat de YouTube-app is verdwenen en de Kaarten-app is voorzien van kaartenmateriaal van onder meer TomTom. Ook is er turn-by-turn navigatie standaard in iOS aanwezig. Ook is er integratie met Facebook. Daarnaast is de functionaliteit van spraakbesturing Siri uitgebreid, al werkt die nog altijd niet in het Nederlands.

De iPhone 5 gaat in de Verenigde Staten hetzelfde kosten als de iPhone 4S. Als in Nederland dezelfde lijn wordt gevolgd, kost de 16GB-versie rond 600 euro, de 32GB-versie rond 700 euro en moet voor de 64GB-variant rond 800 euro worden neergeteld. De iPhone 5 is vanaf 21 september in de eerste landen te koop, waaronder de Verenigde Staten. De smartphone komt 28 september in Nederland en België uit.

Bron: tweakers.net
 
Je post zelf alle verbeteringen en vervolgens beweer je dat er niets veranderd. Wat is voor jou dan wel een verandering vraag ik me af.

Was zelf vooral benieuwd naar de stevigheid van de behuizing/scherm. Die was prima voor de 3GS (mijn huidige tel) maar viel nogal tegen bij de 4.
 
Een groter scherm en hogere resolutie, dat hebben ze ook voor het eerst aangepast volgens mij.
 
je post zelf alle verbeteringen en vervolgens beweer je dat er niets veranderd. Wat is voor jou dan wel een verandering vraag ik me af.


+1
 
Een groter scherm en hogere resolutie, dat hebben ze ook voor het eerst aangepast volgens mij.

hogere resolutie, op groter scherm. dus het beeldkwaliteit is hetzelfde gebleven??
 
tog niet egt iets nieuws buiten wat vergroot en paar kleine verbeteringen..
Niet egt 5 waardig vind ik ..
 
hogere resolutie, op groter scherm. dus het beeldkwaliteit is hetzelfde gebleven??
Yep staat in de tekst dat het aantal pixels per inch gelijk is gebleven. Dus volgens mij zelde kwaliteit.
 
Yep staat in de tekst dat het aantal pixels per inch gelijk is gebleven. Dus volgens mij zelde kwaliteit.

daarom. ik vind deze iphone geen toevoegin hebben.
apple lijkt na de dood van steve jobs stil te staan?? :rolleyes:
 
Je post zelf alle verbeteringen en vervolgens beweer je dat er niets veranderd. Wat is voor jou dan wel een verandering vraag ik me af.

Was zelf vooral benieuwd naar de stevigheid van de behuizing/scherm. Die was prima voor de 3GS (mijn huidige tel) maar viel nogal tegen bij de 4.

Dit is toch geen innovatie, die je verwacht bij Apple? Begrijp me niet verkeerd, ik heb een iPhone4 en vind het veruit de beste telefoon op de markt. Maar dit is gewoon ronduit teleurstellend. We kunnen een extra rijtje kwijt bij onze apps en we kunnen in het zonlicht naar die apps kijken. Nou nou. Toe maar. Dat is het wel waard om weer 600e voor neer te leggen.
 
tog niet egt iets nieuws buiten wat vergroot en paar kleine verbeteringen..
Niet egt 5 waardig vind ik ..

daarom. ik vind deze iphone geen toevoegin hebben.
apple lijkt na de dood van steve jobs stil te staan?? :rolleyes:

Duidelijk haters.

Lees de tekst nog eens goed zou ik zeggen, de upgrades zijn gewoon netjes en zullen duidelijk merkbaar zijn.

De resolutie van de iphone was al erg hoog met de retina schermen, je ziet met het blote oog de pixels niet meer dus dat is ongeveer de limiet qua resolutie. Apple gebruikt gewoon de hoogst mogelijke resolutie. Ze gebruiken alleen niet zo'n lomp groot scherm zoals de merken die hen kopiëren en houden het bij een scherm dat qua grootte het toestel compact genoeg houdt. Dat vind ik net goed.

Verder zou ik niet weten waarom dit geen toevoeging is of niet 5 waardig is. Zeg je dat ook over andere merken die met updates komen? Ik volg Big T: wat verwachten jullie eigenlijk van een iphone 5? Weten jullie misschien beter dan Apple wat er mogelijk is aan updates? Zo ja dan stel ik voor dat je je eigen phone gaat produceren en verkopen. :rolleyes:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit is toch geen innovatie, die je verwacht bij Apple? Begrijp me niet verkeerd, ik heb een iPhone4 en vind het veruit de beste telefoon op de markt. Maar dit is gewoon ronduit teleurstellend. We kunnen een extra rijtje kwijt bij onze apps en we kunnen in het zonlicht naar die apps kijken. Nou nou. Toe maar. Dat is het wel waard om weer 600e voor neer te leggen.
Deze releases volgen elkaar ook veel sneller op sinds dat de concurrentie dat tempo heeft verhoogt. Ongeveer alle merken komen nu met kleinere updates om de concurrentie te snel af te zijn en te kunnen claimen dat ze net wat betere specs hebben. Dit heeft ook Apple verplicht om dat spel mee te spelen. De ontwikkeling van de technologie kan het tempo van nieuwe phones amper bijhouden, en dus zie je kleinere veranderingen vs vroeger toen de smartphone nog in de kinderschoenen stond. Ook was er toen nog veel ruimte voor verbetering terwijl de meeste phones nu al erg hoog staan qua niveau.

Je kan Apple dan wel verwijten dat ze dat spel meespelen om de concurrentie net voor te zijn, maar dat is de enige manier vandaag de dag om je marktaandeel te behouden / te groeien.

Je hoeft ook niet per se te upgraden als je nu een iphone 4 hebt, zou niet weten waarom dat nodig zou zijn. Je koopt je phone toch niet voor 1 of 2 jaar? Ik althans niet. 3 jaar vind ik zelf een minimum, tenzij je echt bepaalde nieuwe features zou willen. Dus ik zie het probleem niet zo eigenlijk. Ik vind de lijst met upgrades wel prima klinken, ook al is het geen baanbrekende verandering in de zin van innovatie. Maar dat zie je bij andere merken evenmin. Voor echt grote vernieuwingen zullen we wellicht nog een generatie verder moeten kijken.
 
Ik keek wel een beetje uit naar de presentatie, maar ondanks dat ik niet echt verwachtingen had, valt dit toch wel tegen. Geen echte revolutie, wat Apple vroeger juist wel vaker had. Ik ben in ieder geval blij dat ik niet hierop heb gewacht, ben tevreden met m'n S3 en iPod Nano..

Ik las net hier dat de prijzen voor de iPhone 4S zullen dalen, binnenkort verkrijgbaar vanaf 199 dollar voor de 16GB versie. Als dat ook de prijs in euro's wordt, lijkt me toch wel een beetje pijnlijk als huidig 4S bezitter. Zit je nog een jaar vast aan je contract van ca. 1100 euro en amper rest/marktwaarde over een jaar :roflol: Ik denk dat Windows Phone het nog lastig gaat krijgen marktaandeel te pakken..
 
Ik heb een 4 en idd zoals gezegd als je een 4 hebt is het niet echt de moeite om over te stappen. Dus wachten op de volgende :-)
 
Deze releases volgen elkaar ook veel sneller op sinds dat de concurrentie dat tempo heeft verhoogt. Ongeveer alle merken komen nu met kleinere updates om de concurrentie te snel af te zijn en te kunnen claimen dat ze net wat betere specs hebben. Dit heeft ook Apple verplicht om dat spel mee te spelen. De ontwikkeling van de technologie kan het tempo van nieuwe phones amper bijhouden, en dus zie je kleinere veranderingen vs vroeger toen de smartphone nog in de kinderschoenen stond. Ook was er toen nog veel ruimte voor verbetering terwijl de meeste phones nu al erg hoog staan qua niveau.

Je kan Apple dan wel verwijten dat ze dat spel meespelen om de concurrentie net voor te zijn, maar dat is de enige manier vandaag de dag om je marktaandeel te behouden / te groeien.

Je hoeft ook niet per se te upgraden als je nu een iphone 4 hebt, zou niet weten waarom dat nodig zou zijn. Je koopt je phone toch niet voor 1 of 2 jaar? Ik althans niet. 3 jaar vind ik zelf een minimum, tenzij je echt bepaalde nieuwe features zou willen. Dus ik zie het probleem niet zo eigenlijk. Ik vind de lijst met upgrades wel prima klinken, ook al is het geen baanbrekende verandering in de zin van innovatie. Maar dat zie je bij andere merken evenmin. Voor echt grote vernieuwingen zullen we wellicht nog een generatie verder moeten kijken.

Helemaal gelijk. Maar Apple heeft toch een verwachtingspatroon gecreëerd en pretenderen het meest innovatieve bedrijf te zijn op de mobiele markt. Dat waren ze ook. Apple innoveerde, implementeerde en de rest van de markt volgde. Maar dat is niet meer zo. De andere bedrijven (HTC en Samsung) brengen gelijkwaardige "innovaties" op de tafel en Apple is nu zelfs op veel fronten de volgende partij.

IOS is nog steeds fantastisch en ongeëvenaard. Dat is ook het voordeel wat Apple heeft. Voor de rest wordt het toch een flinke afweging om te kiezen tussen Samsung, Apple en HTC. En dat was vroeger wel anders.
 
Duidelijk haters.

daarom heb ik een ipod touch, en 4s :rolleyes:

edit: was trouwens niet van plan de 5 te kopen, was meer aan
het uitkijken naar de geruchten van de mini ipad :)
 
Ik ben blij dat ik wel een Iphone 5 krijg :D
 
Awwwyeah kan niet wachten tot 28 sept.
 
Helemaal gelijk. Maar Apple heeft toch een verwachtingspatroon gecreëerd en pretenderen het meest innovatieve bedrijf te zijn op de mobiele markt. Dat waren ze ook. Apple innoveerde, implementeerde en de rest van de markt volgde. Maar dat is niet meer zo. De andere bedrijven (HTC en Samsung) brengen gelijkwaardige "innovaties" op de tafel en Apple is nu zelfs op veel fronten de volgende partij.

IOS is nog steeds fantastisch en ongeëvenaard. Dat is ook het voordeel wat Apple heeft. Voor de rest wordt het toch een flinke afweging om te kiezen tussen Samsung, Apple en HTC. En dat was vroeger wel anders.

Touché, dit sluit aan op een artikel waarmee ik, als iphone-bezitter het volledig eens ben:
http://www.bbc.co.uk/news/technology-19557497
 
Hm ik weet niet of je echt een causaal verband moet zien tussen het wegvallen van Jobs en het feit dat Apple daarna (nog) geen wereldschokkende nieuwe dingen heeft gedaan. Het team bij Apple was en is natuurlijk meer dan alleen Jobs. Creativiteit komt van ontwikkelaars, designers, enz. Jobs was vooral goed in marketing en beoordelen van producten voor ze op de markt kwamen. Als het product niet helemaal naar zijn zin was dan moest het gewoon terug en verbeterd worden. Ik denk dat veel van zijn principes gewoon gebleven zijn, Tim Cook zal wat dat betreft wel goed opgeleid zijn en begrijpen wat Apple groot heeft gemaakt.

Nee, ik denk gewoon dat alle belangrijke producten op de markt zijn gebracht, en nu is het een kwestie van steeds verbeteren en de concurrentie voorblijven. Ik zou me pas zorgen maken als ze echt veel marktaandeel zouden verliezen en de komende jaren niet meer de voortrekker in innovatie zouden blijven. Het was totaal voorspelbaar dat de concurrentie na een tijd een inhaalbeweging zou doen, en zo hoort het ook want hier wint de consument bij. Om te concluderen dat Apple nu saai is geworden vind ik een vreemde vaststelling. Misschien zijn sommigen een beetje verwend geraakt. ;)
 
Ik had liever gezien dat de Iphone 5 even dik was gebleven maar dat de batterij 50% langer zou meegaan. Nu is de Iphone 5 lichter en dunner maar who cares? Hij mocht gerust even zwaar zijn en de 4S was al vrij dun te noemen. Het blijft wel een mooie phone.
 
Back
Naar boven