AndroidHealthClinic

Iran bevat grootste Joodse gemeenschap in het MiddenOosten na Israel

Bezoekers in dit topic

maar er vluchten wel jaarlijks heel veel iraanse joden naar israel. Niet dat ze het zo slecht hebben in iran, maar de iraanse regering laat hen niet vrijwillig naar israel gaan.
 
tot zover ik mij herinner,zijn de niet moslims(christenen en joden dus) helemaal vrij,met het praktiseren en uitoefenen van hun geloof volgens de Koran..referentie toonbaar!
 
tot zover ik mij herinner,zijn de niet moslims(christenen en joden dus) helemaal vrij,met het praktiseren en uitoefenen van hun geloof volgens de Koran..referentie toonbaar!

Yep, vraag maar aan de Grieken hoe tolerant de Turken waren tijdens de bezetting.
 
tot zover ik mij herinner,zijn de niet moslims(christenen en joden dus) helemaal vrij,met het praktiseren en uitoefenen van hun geloof volgens de Koran..referentie toonbaar!

laat maar zien dan! er zijn wel genoeg andere teksten die dat tegenspreken
 
Yep, vraag maar aan de Grieken hoe tolerant de Turken waren tijdens de bezetting.

Heel erg tolerant zelfs,kijk maar naar Turkije elk oude Griekse kerk is nog in top conditie,maar hetzelfde is niet in Griekenland het geval,of in Bulgarije of zelfs Servie die staan er zelfs bekend mee,met het slopen van oud Turks monumenten..
 
laat maar zien dan! er zijn wel genoeg andere teksten die dat tegenspreken

2:256. Er is geen dwang in de godsdienst. Voorzeker, het juiste pad is van dwaling onderscheiden; derhalve, hij die de duivel verloochent en in Allah gelooft, heeft een sterk houvast gegrepen, dat onbreekbaar is. Allah is Alhorend, Alwetend. 29 : 46. En twist met de mensen van het Boek(christenen en joden) slechts op de goede wijze; doch zeg tegen de onrechtvaardigen: "Wij geloven in hetgeen ons is geopenbaard en hetgeen u is geopenbaard; en onze God en uw God is Eén; en aan Hem onderwerpen wij ons."
dit zijn slechts 2 voorbeelden die ik kon vinden,er zijn er veel meer verglijkbare versen,en of uitspraken van Profeet Mohammed ;)
 
2:256. Er is geen dwang in de godsdienst. Voorzeker, het juiste pad is van dwaling onderscheiden; derhalve, hij die de duivel verloochent en in Allah gelooft, heeft een sterk houvast gegrepen, dat onbreekbaar is. Allah is Alhorend, Alwetend. 29 : 46. En twist met de mensen van het Boek(christenen en joden) slechts op de goede wijze; doch zeg tegen de onrechtvaardigen: "Wij geloven in hetgeen ons is geopenbaard en hetgeen u is geopenbaard; en onze God en uw God is Eén; en aan Hem onderwerpen wij ons."
dit zijn slechts 2 voorbeelden die ik kon vinden,er zijn er veel meer verglijkbare versen,en of uitspraken van Profeet Mohammed ;)

oke, en wat dan van deze?
9.29 Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, (Joden en Christenen) die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn
98:7. Daarom is het doden van een ongelovige niet gelijk aan het doden van een mens! (Moslim). Je kunt het beschouwen als het uitroeien van ongedierte!.
9.123 O you who believe! fight those of the unbelievers who are near to you and let them find in you hardness; and know that Allah is with those who guard
5.51 O you who believe! do not take the Jews and the Christians for friends; they are friends of each other; and whoever amongst you takes them for a friend, then surely he is one of them; surely Allah does not guide the unjust people.

Je weet goed genoeg dat ze ons ALLEMAAL die niet de koran volgen als ongelovigen zien. Zo zie je maar wat ze van ons denken en wat hun plannen met ons zijn. Er staat zelf nog een tekst dat ze mogen liegen tegen ons, zolang ze in hun hart allah maar trouw blijven. Vertrouw jij hun dan maar, ik niet. Het is hun bedoeling om de wereld over te nemen, alles te onderwerpen aan Allah, wie het niet wil zien is blind of zelf moslim en dan mag hij liegen.
 
Heel erg tolerant zelfs,kijk maar naar Turkije elk oude Griekse kerk is nog in top conditie,maar hetzelfde is niet in Griekenland het geval,of in Bulgarije of zelfs Servie die staan er zelfs bekend mee,met het slopen van oud Turks monumenten..

Dit is absoluut geen vergelijking!

Stel dat Amerika Turkije bezet en zij bouwen daar kerken en verplichten de Turken Christen te worden. Denk je dan niet dat als de bezetting eenmaal voorbij is, ook de kerken gesloopt zullen worden?
 
9:29 spreekt voor zich geen uitleg nodig,dus net hoe wij hier in Nederland of elk ander land belasting betalen waren de niet moslims ook verplicht om Belasting te betalen en waarschijnlijk een beetje meer,maar ze werden absoluut met vrij gelaten met hun religie uitoefenen en niet zoals de Spaanse Christenen de Joodse Bevolking uit spanje Verdrief of 100 andere voorbeelden wat de Christenen tegen de niet Christenen uitoefenden.98:7 ik weet niet waar jij het vandaan heb gehaald maar 98:7 luidt als volgt98:7. Doch zij die geloven en goede werken doen, zij zijn de beste der schepselen..en 9:123 daarmee worden de aanvallers,Hijackers van Islam bedoeld Zoals Geert Wilders,George Bush,(waarvan de meeste denken dat ze Islamitish zijn)Taliban,Al-Qaida,Bin-Laden enzv.en niet de ordinaire gewone harmless ongelovige,om als voorbeeld te geven ik heb zelf ook vrienden 4 om precies te zijn die eerder ongelovig(Atheist)waren,maar since een paar jaar zich hebben bekeerd tot het Islam 5:51 dat is volop out of context gehaald,denk zelf waarom zou een moslim man wel met een christenen of een Joodse Vrouw trouwen,en niet een vrienschap sluiten??nee daarmee wordt er iets anders bedoeld zoals over leiderschap dat de leiders van moslims TOEN geen niet moslims mochten zijn,maar dat is nu meer het geval omdat alles heel erg veranderd is in de samenleving(maatschappij),maar nu in de moslim landen mag de gezag niet bij de niet moslims zijn dat wel...meer uitleg indien gevraagd....En als laatst,we Consider the Christians and Jews as,the People of the Book and not like you said unbelievers or disbeliefers,en liegen zij je nog breng a.u.b een vers uit de koran waar staat dat liegen(tegen de christenen of de joden) mag,en ik zweer dat ik Islam zal verlaten..:cool:
oke, en wat dan van deze?
9.29 Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, (Joden en Christenen) die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn
98:7. Daarom is het doden van een ongelovige niet gelijk aan het doden van een mens! (Moslim). Je kunt het beschouwen als het uitroeien van ongedierte!.
9.123 O you who believe! fight those of the unbelievers who are near to you and let them find in you hardness; and know that Allah is with those who guard
5.51 O you who believe! do not take the Jews and the Christians for friends; they are friends of each other; and whoever amongst you takes them for a friend, then surely he is one of them; surely Allah does not guide the unjust people.

Je weet goed genoeg dat ze ons ALLEMAAL die niet de koran volgen als ongelovigen zien. Zo zie je maar wat ze van ons denken en wat hun plannen met ons zijn. Er staat zelf nog een tekst dat ze mogen liegen tegen ons, zolang ze in hun hart allah maar trouw blijven. Vertrouw jij hun dan maar, ik niet. Het is hun bedoeling om de wereld over te nemen, alles te onderwerpen aan Allah, wie het niet wil zien is blind of zelf moslim en dan mag hij liegen.
 
Dit is absoluut geen vergelijking!

Stel dat Amerika Turkije bezet en zij bouwen daar kerken en verplichten de Turken Christen te worden. Denk je dan niet dat als de bezetting eenmaal voorbij is, ook de kerken gesloopt zullen worden?

Sorry Kippen der Zee,de Turken(of de Islam)staan er bekend mee geen dwang te hebben uitgevoerd bij de niet moslims,kijk zelf wat er in de Koran staat daarover 2:256Er is geen dwang in de godsdienst. Voorzeker, het juiste pad is van dwaling onderscheiden; derhalve, hij die de duivel verloochent en in Allah gelooft, heeft een sterk houvast gegrepen, dat onbreekbaar is. Allah is Alhorend, Alwetend.-dus zoals je het zelf ook ziet is het voor een moslim absoluut verboden om dwand uitteoefenen bij niet moslims(joden en christenen dus,en geen Islam aanvallende Atheisten dus want Islam Considers them as real enemies)verder uitleg mogelijk indien erom gevraagd..:cool:
 
oke, en wat dan van deze?
9.29 Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, (Joden en Christenen) die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn
98:7. Daarom is het doden van een ongelovige niet gelijk aan het doden van een mens! (Moslim). Je kunt het beschouwen als het uitroeien van ongedierte!.
9.123 O you who believe! fight those of the unbelievers who are near to you and let them find in you hardness; and know that Allah is with those who guard
5.51 O you who believe! do not take the Jews and the Christians for friends; they are friends of each other; and whoever amongst you takes them for a friend, then surely he is one of them; surely Allah does not guide the unjust people.

Je weet goed genoeg dat ze ons ALLEMAAL die niet de koran volgen als ongelovigen zien. Zo zie je maar wat ze van ons denken en wat hun plannen met ons zijn. Er staat zelf nog een tekst dat ze mogen liegen tegen ons, zolang ze in hun hart allah maar trouw blijven. Vertrouw jij hun dan maar, ik niet. Het is hun bedoeling om de wereld over te nemen, alles te onderwerpen aan Allah, wie het niet wil zien is blind of zelf moslim en dan mag hij liegen.

Wat is dit voor een zielig aanval?
Zal ik eens wat leuke dingetjes uit je heilig bijbel gaan citeren?
Ik dacht dat jij beter wist als gelovige zijnde
 
Wat is dit voor een zielig aanval?
Zal ik eens wat leuke dingetjes uit je heilig bijbel gaan citeren?
Ik dacht dat jij beter wist als gelovige zijnde

Is niet als zielige aanval bedoeld, excuses als het zo overkwam. Het zijn dingen die ik altijd gehoord heb erover en als hier het tegendeel kan verteld worden wil ik er graag naar luisteren, net zoals de voorgaande post van je moslimbroeder ;)
 
Wat is dit voor een zielig aanval?
Zal ik eens wat leuke dingetjes uit je heilig bijbel gaan citeren?
Ik dacht dat jij beter wist als gelovige zijnde

het staat er wel in he :), er zijn IMO wel gezelligere ethische systemen uitgevonden.
 
Ik ben blij dat ik in een land woon waar ik alles vanuit een schermpje kan bekijken.
 
Back
Naar boven