XXL Nutrition

Ironborn's beyond 5/3/1

Bezoekers in dit topic

Straight leg good morning is dus zonder kromming in rug en kont niet naar achter?
 
Straight leg good morning is dus zonder kromming in rug en kont niet naar achter?

Volledig straight leg gaat nooit niet lukken (mss wat slecht geformuleerd) maar je knieen zo weinig mogelijk buigen en een goede arch houden zodat je een soort deadlift nabootst. Het is vooral voor statische kracht om m'n rug goed recht te houden bij zware deadlifts. Komt van so you think you can deadlift series.
 
Ortmayer deadlift routine is geweldig voor je deadlift, wees wel bereid helemaal kapot te gaan. Ik zou je squat wel op een laag standje zetten (Ortmayer en Magnusson raden zelfs paused squats aan ipv normale squats, + paused squats zijn sowieso goed voor je deadlift) omdat het schema flink zwaar is. Maar dat moet je zelf weten natuurlijk :).

Goede krachtstats, al helemaal voor iemand van 70kg.
 
Ortmayer deadlift routine is geweldig voor je deadlift, wees wel bereid helemaal kapot te gaan. Ik zou je squat wel op een laag standje zetten (Ortmayer en Magnusson raden zelfs paused squats aan ipv normale squats, + paused squats zijn sowieso goed voor je deadlift) omdat het schema flink zwaar is. Maar dat moet je zelf weten natuurlijk :).

Goede krachtstats, al helemaal voor iemand van 70kg.

Bedankt, ik ga idd de jokers voor m'n squat laten vallen. Ik ga ze gewoon 531 volgen maar dan paused, ik heb zoiezo nog wel wat speling op m'n squat dus dat mag geen probleem worden.
Ik ben van plan het 12 weken te volgen dan ff deload en beginnen klaarstomen voor smolov.:D
 
Volledig straight leg gaat nooit niet lukken (mss wat slecht geformuleerd) maar je knieen zo weinig mogelijk buigen en een goede arch houden zodat je een soort deadlift nabootst. Het is vooral voor statische kracht om m'n rug goed recht te houden bij zware deadlifts. Komt van so you think you can deadlift series.

Ik doe iets soortgelijks voor mijn hamstrings.
Ik heb net gekeken naar Ortmayer. Ziet er goed uit.
Ik denk eraan om in de toekomst dit of Coan Philipi te draaien.
 
Ik doe iets soortgelijks voor mijn hamstrings.
Ik heb net gekeken naar Ortmayer. Ziet er goed uit.
Ik denk eraan om in de toekomst dit of Coan Philipi te draaien.

Coan ziet er ook bruut uit, ik was aan het twijfelen tussen ortmayer en coan. Coan zal iets voor volgend jaar worden. Als je de resultaten van andere mag geloven is het de moeite waard om deze ook eens te doen.
 
Eindelijk is de deload week over, zit al een paar dagen op tipje van m'n stoel om te gaan trainen.
Eerste dag ortmayer deadlift is me goed bevallen, omdat de eerste week van het trainingsblok zo easy is en ik echt een goede dag had heb ik het iets zwaarder gemaakt dan het plan was.

Deadlift (beltless)
10x60 kg
5x80 kg
3x100 kg
3x120 kg

4x4x140 kg beltless, gefocust op goed techniek en explosief van de grond te komen.
2x2x160 kg beltess, easy

1x3x180 kg beltess, ging echt easy van de grond, daarom triple van gemaakt, 3de rep begon m'n bovenrug wat te bollen.

1x10x140 kg beltess, deze was zware kost aangezien ik wat weinig rust had genomen.


De 180 was eigenlijk niet voorgeschreven maar ik voelde me zo goed vandaag dat ik het niet kon laten. Ik vind het wel leuke opbouw om te trainen.

Hierna nog wat leg raises gedaan.
 
Vandaag redelijk stijf van de deads gisteren, had wel wat tijd voor nodig voor mobiel genoeg te geraken.

Training overhead press

press (strict)
20x20 kg
5x30 kg
3x40 kg
3x47.5 kg
3x60 kg
5x67.5 kg RPR

Deze week voelen de gewichten echt licht, waar ik normaal voel dat het zwaardere werk begint knal ik echt nog lekker vlot door. Ik denk dat m'n rustweek geen slecht idee is geweest en dat ik veel sterker van de bbb challenge ben geworden dan ik eerst had gedacht. Hierna nog wat experimenteren met klokov press, ik heb deze al in verschillende logs zien voorbijkomen en ook op andere fora zijn ze er heel positief over.

klokov press (strict) ss chins
5x20 kg ss 10xbw
5x30 kg ss 10xbw
3x40 kg ss 10xbw
3x45 kg ss 10xbw
3x50 kg ss 10xbw
3x55 kg ss 10bw

Ik ben verliefd op deze oefening geworden, had totaal geen problemen om in positie te komen en de 3x55 kg gingen nog heel vlot maar ben gestopt omdat ik dat opvangen met m'n benen nog niet helemaal onder de knie heb.

Voeding heb ik vorige week wat verwaarloosd en heb ik gisteren terug opgepakt, denk rond de 71 kg te zitten, begin wel stilletjes te merken dat vet% omhoog begint te gaan, m'n abs beginnen stilletjes wat te vervagen.:(
 
Vandaag klote dag, heb al de hele week weer last van overbelaste vingerextensors, dus ik heb bijna geen ROM in m'n pols en het doet ook veel pijn. Normaal trekt het altijd vanzelf weg. Desondanks pijnlijke squattraining:

squat

10x60 kg paused
5x85 kg paused
3x115 kg paused
3x132.5 kg paused
4x147.5 kg paused RPR (de laatste set was de enigste waar ik geen last van m'n pols had, de rest wss doorbijten)

SL goodmorning
5x10x35 kg (was wat zoeken naar m'n techniek + het was een hel voor m'n pols)

ab rollouts
2xF (normaal 5 sets, maar m'n pols krijste het bijna uit en m'n rom werd ook kleiner en kleiner dus maar gestopt)


Nu thuisgekomen ff lekker ijs leggen + ijs eten:D nice
 
Training bench

benchpress ss facepulls
20x20 kg
5x60 kg
5x70 kg
3x87.5 kg paused
3x100 kg paused
4x112.5 kg paused
15x87.5 kg t&g

klokov press ss pull ups
3x8x30 kg ss 3x8xbw

standing db row
8x34 kg
8x40 kg
8x44 kg
8x40 kg
8x34 kg

ytwl
2x8

Solid training neergezet, Ik had een goede dag met m'n benchpress. Voeding is weer ff moeilijk om te volgen. Sta momenteel op iets minder dan 71 kg.
 
Training deadlift ortmayer week 2

deadlift
10x60 kg
5x80 kg
3x100 kg
1x120 kg

4x4x140 kg (beltless, dubbel overhands)
1x2x160 kg (beltless, easy)
1x2x180 kg (beltess, pittig maar ik was nog fris dus ng ff single doen)
1x1x200 kg (belt, hier voelde ik de uitputting van vorige setjes erg goed, ging wel nog vlot)
15x140 kg (beltless, t&g, omdat ik deze direct na m'n single deed omdat er al even iemand stond te wachten was het ff sterretjes tellen)

ab rollouts
3xF

Tussendoor nog 30 tal chins.

Ben wel redelijk gaar nu:o
 
Training press

strict press ss chins
20x20 kg
5x30 kg
5x40 kg

5x47.5 kg ss 8xbw
5x55 kg ss 8xbw
8x62.5 kg ss 8xbw (presskracht voelde niet echt solid vandaag, wel RPR)

chins
3x10xbw

incline db press
5x30 kg (maanden geleden dat ik deze oefening nog eens gedaan heb, miste wel wat coordinatie)
5x34 kg
5x38 kg (easy)
3x40 kg RPR (er zaten er 5 in maar bij de 3de verloor ik met linker ff m'n evenwicht waardoor ik moest corrigeren en dat vrat m'n kracht weg, next time)

seated row (zo strict mogelijk)
3x8x60 kg


Was een redelijk rustige training vandaag, er zit meer presspower in dan er vandaag is uitgekomen, voelde me wat brak van een etentje gisteren, de irish coffees gingen er goed in. BW blijft momenteel wat hangen, ik heb even geen zin om veel te eten, ik heb nogal veel aan m'n hoofd.
 
Goede bench en oh press man!
 
Goede bench en oh press man!

Bedankt,::)

Training squat
20x20 kg
10x60 kg (3sec pause, atg)
8x80 kg (3sec pause, atg)
5x107.5 kg (3 sec pause, atg)
5x122.2 kg (3 sec pause, atg)
5x140 kg (geen pauze, normale diepte, voelde me echt zwak vandaag)

Frontsquat atg
8x60 kg
8x80 kg
5x95 kg

ab rollouts
3xF


De training voelde niet goed, 2de werkset voelde al heel zwaar en 3de was weinig goeds over te vertellen, had m'n gedachten gezet op 8x140 maar dat zat er vandaag ZEKER NIET in. Ik denk dat de paused atg squats er wat inhakte (alhoewel ik er vorig keer geen last van had). Ik voel me al heel de week niet optimaal, alles voelt veel zwaarder en ik denk dat ik wat ziekjes ben want ik loop de hele dag moe rond ondanks veel slaap.

Frontsquat had ik al tijden niet meer gedaan (8maand fzo) en ging 'redelijk'. PR op frontsquat was 120x5 beltless. Denk dat ik deze er ga inlaten en stilletjes terug naar m'n oud niveau te brengen. Ik doe frontsquat altijd met straps omdat ik totaal geen flexibele polsen heb, ga proberen hier wat meer mobiliteit in te krijgen zodat ik ooit mss met olympische grip kan squaten.

Kcal iname is terug redelijk in orde, bw vanmorgen was 71.5 kg.
 
Door tijdgebrek vandaag enkel bench gedaan, voelde me nog altijd niet 100%, gewichten voelen nog steeds zwaar en heb moeite om reps te halen die ik normaal op slechte dagen zelfs gemakkelijk haal.:(

Benchpress ss facepulls
20x20 kg
5x60 kg
5x70 kg
5x80 kg
5x92.5 kg
7x105 kg
11x80 kg

Hoop volgende week op een betere trainingsweek.
 
Re: Ironborn's log

Kort maar krachtig is ook wel lekker :). Beetje jammer van het ziekjes voelen, het kan helaas niet altijd feest zijn :(.
 
Kort maar krachtig is ook wel lekker :). Beetje jammer van het ziekjes voelen, het kan helaas niet altijd feest zijn :(.

Helaas niet nee:(

Ik heb ook de indruk dat m'n bench niet goed mee wil, al m'n andere lifts beginnen terug op niveau te komen, alleen m'n benchpress maakt niet de progressie die ik wil ondanks dat dit vroeger m'n sterkste lift was (in verhouding). Ik zou zeggen mss wat te weinig volume, maar ik heb m'n laatste pr van 145 geduwd op een 531 dag (ondertussen al langer als een jaar geleden, denk ik).

Ik denk dat ik eens terug een cycle smolov banken ga doen, maar dat moet ik eerst eens overleggen met m'n schouders die vinden zoiets meestal niet zo leuk.
 
Training ortmayer deadlift week 3

Deadlift
10x60 kg
5x80 kg
2x100 kg
1x120 kg

4x4x145 kg (easy, alles dubbel overhands pas 3de set magnesium)

1x2x165 kg (beltless, hook grip)

1x2x185 kg (beltless, hook grip)

1x1x195 kg (beltless, hook grip + scheur in vel)

1x9x145 (geen rust, 3 dubbel overhands de rest hook grip)


Door deze week teveel biceps tear filmpjes te zien ff angstig voor mixed grip te gebruiken. Voor de eerste keer hook grip gebruikt en dit beviel me zeer goed. Ksnap niet dat zoveel mensen over pijn klagen want ik voelde totaal niks van pijn, hoogstens wat irritatie. Ik vind het comfortabeler als mixed grip en m'n vorm blijft veel beter. M'n greep voelt ook veel vaster als mixed, het is echt als een strop die zichzelf aantrekt. Ik moet volgende keer wel tape gebruiken want het vreet echt wel je huid op. Ook met meerdere reps geen last van hookgrip zolang ik goed resette na m'n lift.
 
Training 531 strict press week 3

Strict press
20x20 Kg
5x30 kg
5x40 kg

5x55 kg (easy)
3x62.5 kg
5x70 kg (nice PR:D, was blij want had maar gerekend op 1-2 reps)
2x75 kg (voelde me goed dus nog een tweetje, ging vlot er had nog wel een derde uit gekregen als ik m'n vorm had verwaarloosd)

Klokov press
1x8x30 kg
3x8x40 kg (easy)

pendlay rows
1x5x60 kg
3x5x80 kg (Laag pitje, de deads van gisteren hebben hun tol wel gevraagd)

Facepulls (light)
2x12x25 kg

Tussendoor nog een 80 chins


Door één of andere reden heb ik altijd een heel sterke week gevolgd door een zwakkere week gevolgd door een sterke ...
Bizar???
 
sterke oh press weer gast!
 
Back
Naar boven