AndroidHealthClinic

Ironborn's beyond 5/3/1

Bezoekers in dit topic

Je klachten klinken zeer bekend. Spieren vol triggerpoints zijn heel gevoelig voor stress heb ik gemerkt. Rust zal helpen de triggerpoints niet verder agiteren maar ze blijven actief aanwezig en zodra stress terugkomt zal je weer last krijgen.
 
Flink klote allemaal met alle blessures, hoop dat t je lukt om minder te gaan stressen, dat heeft idd veel impact op je lijf.

Idd, hang echt uit elkaar momenteel, niet alleen fysiek. Heb afgelopen periode nauwelijks getraind dus daar ligt het helemaal niet aan.
Het gaat even wat moeilijk op het werk en spanningen in de relatie. Als je dan zo'n opkropper als ik ben dan verander je uiteindelijk in een tijdbom. Zo voelt het echt aan.
 
Je klachten klinken zeer bekend. Spieren vol triggerpoints zijn heel gevoelig voor stress heb ik gemerkt. Rust zal helpen de triggerpoints niet verder agiteren maar ze blijven actief aanwezig en zodra stress terugkomt zal je weer last krijgen.

Idd, gaat nog een lang verhaal worden vrees ik.
Maar niet trainen lijkt de pijn ook niet weg te nemen. Ik heb zelfs de indruk dat ik meer slechte dagen heb dan dat ik wel normaal train.


Ub 1

Axle Z press
5x40 kg
5x52.5 kg
2x8x40 kg
15x40 kg

Fatbar pull ups
10x10xbw

Plate frontraise
100x10 kg

Triceps pulldown
3x25


Ub2

Axle floorpress

15x70 kg
17x70 kg
18x70 kg

Fatbar pull ups
10x10xbw

Lateral raise
4x12x5 kg

Gripper holds
5xFxN°1.5


Proberen wat bezig te blijven, ben bijna rond met m'n cycle die ik volg op m'n grippers.
Binnenkort een deload weekje en dan ME tren.
 
Laatst bewerkt:
Ik kreeg in 2015 zoveel last van mijn bekken dat ik stopte met lb trainingen en dat hielp inderdaad niet, het ging nog slechter na een tijd.
Later kreeg ik in vrijwel heel mijn lichaam klachten en moest ik noodgedwongen volledig stoppen met trainen. Met zeer intensieve dry-needling behandelingen in heel mijn lichaam lukte het me om halverwege 2016 de draad langzaam weer op te pakken. Sindsdien ben ik er dagelijks mee bezig en ga ik wekelijks naar de fysio en ik ben een ander mens geworden. Gewrichtsmobiliteit trainingen hebben de positieve ontwikkelingen versneld.
 
Ik kreeg in 2015 zoveel last van mijn bekken dat ik stopte met lb trainingen en dat hielp inderdaad niet, het ging nog slechter na een tijd.
Later kreeg ik in vrijwel heel mijn lichaam klachten en moest ik noodgedwongen volledig stoppen met trainen. Met zeer intensieve dry-needling behandelingen in heel mijn lichaam lukte het me om halverwege 2016 de draad langzaam weer op te pakken. Sindsdien ben ik er dagelijks mee bezig en ga ik wekelijks naar de fysio en ik ben een ander mens geworden. Gewrichtsmobiliteit trainingen hebben de positieve ontwikkelingen versneld.

Ik heb je problemen gevolgd toen ik wat actiever was op het forum. Goed dat het beter met je gaat. Gaat het uiteindelijk volledig overgaan die problemen van je?
Ik ben van plan volgende week naar een dokter te gaan om me te laten doorverwijzen naar iemand die dryneedling doet. En hopen dat dit ook gaat werken.
Mobiliteit doe ik wat ik kan maar de triggerpoints op m'n psoas en m'n adductors zijn gewoon te agressief. Tegen dat ik ze wat losser krijg komen ze al terug vast.
 
Griptren:


Grippers
7x5xIM°1.5

Kb pinch cleans
8x3x10 kg

Finger extensions
100x


Ging vrij simpel allemaal. Volgende week naar 10x5 op de 1.5 en dan deloaden.
 
Ub 1

Axle Z-press

3x50 kg
3x57.5 kg
3x65 kg
2x10x40 kg

Fatbar pull ups
10x10 (50 overhands/50 onderhands)
 
Ub 2

Axle floorpress

20x70 kg
2x15x70 kg

Fatbar pull ups
10x10xbw (50 overhands/50 onderhands)

Gripper holds
4xFxIM°2 (second of 5 voordat handels contact losten)
2xFxIM°1.5 ( second of 15)

Wirst roller (barbell sleeve)
24 kg x flexie en extensie
24 kg x flexie
24 kg x extensie


Handen en onderarmen kapot.
Heb de indruk dat m'n pinken wat m'n zwakke punt zijn bij het closen. Binnenkort eens een kleine klem halen om deze afzonderlijk te trainen.
Misschien volgende cycle dat er eens bijgooien. Eerst proberen een reprecord te zetten op m'n IM°2.
Ben van plan om nog een gripper aan te schaffen om het gat tussen m'n 1.5 en 2 te dichten. Zodat ik dichter bij de 2 volume kan pakken.
De 2 is momenteel nog te zwaar om echt volume mee te verzetten.

Ontsteking in m'n heup begint te minderen. Heb de laatste 2 weken veel vooruitgang gemaakt.
Geen lb trainingen en mezelf op het werk afgeleerd alles met de hand te versleuren doen er goed aan.
Ik hoop binnen een paar weken toch terug te kunnen beginnen met lichte lb oefeningen.
 
Grippers
10x5xIM°1.5

Kb pinch cleans
4x3x10 kg R+L
4x3x12 kg R
4x3x10 kg L

Finger extensions
5x20xgele IM


Oké, nog één training en dan deloaden. Gaat even goed doen ook want er zit wel wat restvermoeidheid in.
 
Ub1

Axle Z-press

5x50 kg
3x60 kg
2x65 kg ging ruk vandaag
4x5x50 kg

Fatbar pull ups
7x10xbw
2x15xbw

Wirst extensions
3x20
 
Ub 2


Axle floorpress

20x72.5 kg
15x72.5 kg
20x72.5 kg

Pull ups
10x10xbw

Gripper holds
5xFxIM°1.5

Wirst roller (barbell sleeve)
24 kg x flexie
24 kg x extensie


Goed, nu deload weekje en dan kijken wat de gains zijn op de grippers.
M'n handen zijn vrij gaar momenteel. Aanhechtingen gaan er ook blij voor zijn. Grippers hakken er altijd nogal zwaar in op m'n ellebogen.
 
Ub1

Axle Z-press

5x50 kg
5x55 kg
5x60 kg
3x8x42.5 kg

Fatbar pull ups
10x10xbw

Grippers (deload)
5x5xIM 1


Oké
 
Ub2

Axle floorpress

15x75 kg
20x75 kg
15x75 kg

Fatbar pull ups
5x10xbw

Grippers (deload 2)
1xIM°2
5x3xIM°1


Weinig zin gisteren. M'n 2 nog eens koud gesloten, wat wil zeggen dat m'n handen volledig hersteld zijn.
Wanneer ik veel gripwerk doe wekenlang lukt me dit niet. Maandag testen.
 
Grippers
5xIM°2 R
3xIM°2
1x10sec close&hold

3xIM°2 L
1xIM°2
1x5sec close&hold

Nog wat wijde pinch farmers en deadlifts + nog wat spelen met m'n IM 2.5 en HG250


Ging goed gisteren, had op een 5je gerekend met rechts en dat zat er dus ook in. M'n 2.5 nog eens gepakt om te kijken hoever ik kom maar echt schokkend was het nog niet.
M'n HG250 gaat vrij simpel dicht met rechts, links misschien als ik fris ben.

Ik ga aanhouden met wat ik bezig ben en dus meer concentreren op volume dan op intensiteit. Want ik voel alweer aan m'n rechterelleboog dat ik dit niet te vaak moet doen.
Ben nu wat aan het experimenteren met m'n RB adjustable gripper te verzwaren met de IM bands zodat de krachtcurve meer begint te lijken op dat van een echte gripper. Die rekkers verzwaren het eindpunt zelfs op lage veerspanning aanzienlijk.
 
Gisteren voor het eerst in lang nog eens een lb training gedaan met bescheiden gewichten.
Rustig opbouwen vanaf hier en hopen dat ik er niet weer uit val. Verder m'n conditie terug opbouwen nu ik terug kan lopen zonder uit elkaar te vallen.

Frontsquat
5x5x50 kg

Overhead squat
10xbar
10xbar
5xbar

Snatch grip deadlift
5x5x50 kg

5 km lopen


Ging allemaal zonder pijn, ik ga vanaf hier wekelijks opbouwen tot het terug wat respectabele gewichten zijn.
Vooral deadliften in al z'n vormen moet ik heel voorzichtig mee blijven daarom ook deze noob gewichten :(


ub tren

axle Z-press
3x65 kg

Fatbar pull ups
5x10xbw


Geen zin hier. Normaal stond er nog grip op het schema maar had nogal last van m'n pols.

Vanaf volgende week ga ik terug 4xpw trainen en proberen op m'n oud niveau te komen. Het wordt tijd dat ik uit m'n dip geraak.
 
ub 1

Strict axle press

6x3x60 kg

Fatbar pull ups
5x10xbw

Grippers
7x5xHG 200

Kb pinch farmers
3x15mx10 kg R
1x15mx10 kg L
2x7mx10 kg L


Snelle tren omdat druk. Geen irritante uitstralende pijn bij het pressen. Lijkt me dat ik terug staand kan beginnen pressen.

Grippers gingen makkelijk, m'n HG200 is iets zwaarder dan m'n IM 1.5. Volgende week 10x5 hiermee en dan moet ik beginnen experimenteren met m'n verstelbare gripper, om tussen deze HG200 en m'n IM 2 te komen.
Momenteel zijn het wel steady grip gains. Volgende maand weinig werken dus dan gaat m'n gripkracht zoiezo hoger liggen dan nu.
M'n piekweek zit dan ergens in m'n verlof. Ik zou toch graag m'n 2.5 terug in zicht krijgen.
 
M'n piekweek zit dan ergens in m'n verlof. Ik zou toch graag m'n 2.5 terug in zicht krijgen.

Vastberaden en gestaag doorgaan en dan komt het vanzelf vroeg of laat.

Wat voor een verstelbare gripper heb je?
 
Back
Naar boven