Fitness Seller

Ironmaster QuickLock 54kg (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Toen ik tien jaar geleden met een homegym begon heb ik olympische dumbbell halterstangen aangeschaft waarmee je zelf dumbbells kan maken maar dat is verre van ideaal. Zo kun je deze niet op je benen zetten voor een setje en zijn ze eigenlijk veel te lang waardoor je niet goed de volledige beweging kunt maken. Een volledige set dumbbells van 5-50kg gaat niet passen in mijn kleine homegym.

Hier op het Bodybuilding forum zag ik verschillende reviews over verstelbare dumbbells (zie bijvoorbeeld https://forum.bodybuilding.nl/topics/ironmaster-quick-lock-dumbbells-review-120lb-add-on-kit.334328/). Je vindt eigenlijk steeds dezelfde namen terugkomen van verstelbare dumbbells: Ironmaster, Powerblock en Bowflex. Na veel reviews te hebben gelezen en gezien (er staat genoeg op YouTube) heb ik gekozen voor de Ironmaster dumbbells. Hieronder beschrijf ik hoe deze bevallen. Ik heb geen ervaring met de alternatieven, behalve dan de losse stangen. Ik heb de 34 kg dumbbells, 54 kg uitbreiding set en het rack besteld, in 2020 kost dit 1200 euro inclusief verzending op ironmaster.nl

Kwaliteit
Als je kijkt naar de plaatjes op de IM website dan lijkt het allemaal wat gammel spul. In het echt is dit absoluut niet zo gelukkig.

De dumbbells voelen massief en hard aan. Alles wordt geleverd in dubbele dozen, zodra je het open maakt zie je gelijk dat het kwaliteitsmateriaal is. Ik verwacht dat dit jaren mee kan gaan.