XXL Nutrition

Irritaties bij tepel (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Grijpwijk

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
23 feb 2004
Berichten
3.621
Waardering
3
Lengte
1m93
Massa
100kg
Sinds 2 of 3 dagen begint mijn borst wat te irriteren rond mijn tepel.
Eerst dacht ik dat het wat irritatie was omdat ik er een paar haartjes uit had getrokken. Nu zo'n 2 dagen later begin ik meer steken/zeurend gevoel te krijgen. Vanochtend al voelde ik het opkomen (nadat ik tribulus had genomen) en nu vanmiddag na mijn 2e dosis tribulus van de dag lijkt het weer op te spelen. Is trouwens de laatste week van 4 weken tribulus die bedoeld waren om libido op te krikken na mijn cutperiode. Weet niet of het verband zo direct is maar heb het voor de zekerheid maar weggeooid voor die paar laatste dagen.

Heb al wat gevoeld rond mijn tepel en voel wel een minimale bobbel maar aangezien ik hier nooit eerder aandacht aan heb besteed weet ik niet of dat er al zat. Misschien dat het gewoon de klier is die er aanwezig is ofzo ???

Heb dringend behoefte aan advies, begin een beetje paranoide te worden. Wat zal ik doen, morgen ff naar de dokter? Afwachten? Of voor de zekerheid wat nolva er in gooien? Lijkt me wat overdreven zware medicijnen te gaan nemen terwijl ik niks zeker weet...
Ben verder nog naturel enzo maar heb het wel al binnen bereik ivm ph-kuur in september.

Misschien heb ik nog wel het meeste aan een gedetailleerde omschrijving hoe het voelt als gyno opkomt en hoe snel dit zichtbaar wordt enzo...
 
normaal is last van je tepels gyno..dat je het krijgt van tribululs lijkt me op zich sterk ....maargoed mischien als hier heel gevoel voor bent?...

indien je nu al hier last van heb.. zou ik zeker geen ph gaan gebruiken... aangezien deze nogal makkelijk aromatiseren en dus tot gyno kunnen leiden... of je moet aal een oestrogeen blokker halen...

grt
 
Heb al eens eerder tribulus genomen en toen nergens last van gehad. Weet ook niet of het verband zo direct is als ik het in mijn 1e post lijk te stellen.
Heb pas wel gelezen dat bij een member zn gyno erger is geworden tijdens een tribulus 'kuurtje'
 
Tribulus is anti-androgeen. Op ergogenics stond er vandaag iets interessant over trib, namelijk hetgeen wat de meesten weten: het is rommel.

Irritatie heeft niets met gyno te maken, ik ga er dus vanuit dat je huid rood is verkleurd, aangezien je denkt dat het door het uitrekken van haartjes komt.

Als je wil weten hoe gyno voelt, kun je het altijd aan een vrouw (zus, moeder, vriendin) vragen (op voorwaarde dat ze borsten heeft) wat ze voelde toen ze haar borsten begon te ontwikkelen. Het begint met jeukende tepel(s) die dan pijn doen. Je kan het klierweefsel onder de tepel traag voelen groeien en de vetmassa rondom de tepel wordt groter. Heb het zelf zeer lichtjes aan de linkse kant, en ja kben al naar de dokter geweest.
 
een soort schijfje dat je in je borst voelt..beginnende borstvorming
en idd jeuk aan de tepel
 
Suicide Sid zei:
Tribulus is anti-androgeen. Op ergogenics stond er vandaag iets interessant over trib, namelijk hetgeen wat de meesten weten: het is rommel.

Irritatie heeft niets met gyno te maken, ik ga er dus vanuit dat je huid rood is verkleurd, aangezien je denkt dat het door het uitrekken van haartjes komt.

Als je wil weten hoe gyno voelt, kun je het altijd aan een vrouw (zus, moeder, vriendin) vragen (op voorwaarde dat ze borsten heeft) wat ze voelde toen ze haar borsten begon te ontwikkelen. Het begint met jeukende tepel(s) die dan pijn doen. Je kan het klierweefsel onder de tepel traag voelen groeien en de vetmassa rondom de tepel wordt groter. Heb het zelf zeer lichtjes aan de linkse kant, en ja kben al naar de dokter geweest.

Nee, dat dacht ik in eerste instantie maar dat blijkt het dus niet te zijn. Is niet rood en de prikkels komen echt van binnenuit.

Grootste deel van de tijd lijkt het inmiddels erg mee te vallen alhoewel ik vooral rechts toch wel wat blijf waarnemen. Kan ook komen omdat ik er constant aanzit maar denk niet dat dat de voornaamste reden is. Absoluut geen schijven onder de tepel trouwens. Als ik erin knijp vanaf de rand van mijn tepel voel ik er niks onder zitten. Als ik echter 2 vingers ongeveer 1cm buiten tepel plaats en dan tepel + vet bij elkaar knijp voel ik er onder wel iets zitten wat aanvoelt als een tuitjes-achtige-vorm ofzo die een beetje verder uitgezet is dan de oppervlakte eromheen en die recht onder de tepel zit. Neem aan dat dit de klier is die daar geloof ik hoort te zitten en dat dit geen kwaad kan?

Hoe snel zou je moeten handelen mocht het toch gyno zijn? Kan best nog een dag of 2 wachten of ik iets blijf waarnemen voordat het daadwerkelijk zichtbaar gaat worden uit de buitenkant of niet ?
 
Je kunt toch altijd naar de dokter gaan als het aanhoudend is?
 
Grijpwijk zei:
Nee, dat dacht ik in eerste instantie maar dat blijkt het dus niet te zijn. Is niet rood en de prikkels komen echt van binnenuit.

Grootste deel van de tijd lijkt het inmiddels erg mee te vallen alhoewel ik vooral rechts toch wel wat blijf waarnemen. Kan ook komen omdat ik er constant aanzit maar denk niet dat dat de voornaamste reden is. Absoluut geen schijven onder de tepel trouwens. Als ik erin knijp vanaf de rand van mijn tepel voel ik er niks onder zitten. Als ik echter 2 vingers ongeveer 1cm buiten tepel plaats en dan tepel + vet bij elkaar knijp voel ik er onder wel iets zitten wat aanvoelt als een tuitjes-achtige-vorm ofzo die een beetje verder uitgezet is dan de oppervlakte eromheen en die recht onder de tepel zit. Neem aan dat dit de klier is die daar geloof ik hoort te zitten en dat dit geen kwaad kan?

Hoe snel zou je moeten handelen mocht het toch gyno zijn? Kan best nog een dag of 2 wachten of ik iets blijf waarnemen voordat het daadwerkelijk zichtbaar gaat worden uit de buitenkant of niet ?


ik denk dat de meeste na het lezen van deze post, zichzelf gaan betasten hehehe :eyebrow:
 
jay_c zei:
Je kunt toch altijd naar de dokter gaan als het aanhoudend is?

Tuurlijk, ook al heb ik weinig vertrouwen in die gehaaste, verstrooid overkomende voormalige alcoholist. Vandaar ook mijn vraag in welke mate ik haast zou moeten maken met een gang naar de dokter.
 
Kun je geen andere huisarts (of dokter, ik weet niet wie je bezoekt) opzoeken? Als er zo'n sjabbie vakbondslul tegen over je zit, zou ik me ook niet in veilige handen voelen. Een ding waar ik mijn pa in gelijk moet geven: de studie geneeskunde is vandaag de dag een groot drama.
 
Gyno voelt eerst niet aan als een schijf. Ik moet heel goed voelen om die schijfvorm te kunnen onderscheiden, je voelt voornamelijk een knobbeltje. Als je de tepel bij elkaar knijp houd je relatief vaste harde massa vast, dat is gyno.
 
Hoe snel wordt er gehandeld bij gyno:
Als het aan de dokter afhangt: niet.

Als je zegt dat je er psychisch onder lijd, dan zal hij zeggen dat je moet afwachten tot je een periode geen pijn meer hebt gehad en de knobbel/schijf opgehouden is met groeien. Dan operatie. Aromatase blokkers wou mijn dokter niet gebruiken, hij wil niet met mijn hormoonhuishouding rommelen.

Heb je na een jaar nog last van pijn en groei = dan kan er iets ernstigers aan de hand zijn. Denk niet direct richting teelbalkanker (in de literatuur wordt dit vaak vermeld, maar in praktijk zijn deze twee zaken doorgaans niet gelieerd). Een aannemelijker medische complicatie is een tumor in de hypothalamus.

Je krijgt waarschijnlijk gyno omdat de cortisol in je lichaam te veel wordt omgezet naar progesteron (dit zei mijn huisarts).
 
Suicide Sid zei:
Gyno voelt eerst niet aan als een schijf. Ik moet heel goed voelen om die schijfvorm te kunnen onderscheiden, je voelt voornamelijk een knobbeltje. Als je de tepel bij elkaar knijp houd je relatief vaste harde massa vast, dat is gyno.

Ben dus naar de huisarts geweest. Eigen was op vakantie dus bij een andere geweest, beetje een nazi figuur vond ik. Wreef wat over mijn tepel en vroeg ik of hard gewerkt had of iets anders bijzonders. Was trouwens niks aan de hand volgens hem.

Dus ik liet het woord voedingssupplement vallen en het verhaaltje wat hij in zijn computer schreef stond me eigenlijk helemaal niet aan. Ook een kleine preek dat het gevaarlijk is. Dus ik zeg: oh, vertel? Ja, daarom doen ze ook dopingcontroles he. Heb hem nog ff verteld dat het gewoon om iets legaals ging waarop ie weinig terug te zeggen had.

Ben wel gerustgesteld dat het niks is, dacht ik inmiddels in de loop van de dag ook al wel maar wilde het toch zeker weten.

Nou vraag ik me alleen af wat het nut is van de notering die hij maakt in zijn computer? Wie kan mijn klachten lezen zeg maar?
 
Grijpwijk zei:
Nou vraag ik me alleen af wat het nut is van de notering die hij maakt in zijn computer? Wie kan mijn klachten lezen zeg maar?

denk dat dat voor je medisch dosier is??? zou het anders ook niet weten. noteert hij even dat je die en die datum bent langs geweest met die en die 'klachten'. (denk ik :p)
 
Moob zei:
denk dat dat voor je medisch dosier is??? zou het anders ook niet weten. noteert hij even dat je die en die datum bent langs geweest met die en die 'klachten'. (denk ik :p)

Ja zoiets dacht ik ook. Vraag me alleen af in hoeverre een 'negatieve' aantekening gevolgen zou kunnen hebben in de toekomst... Of is dit puur voor de huisarts zelf?
 
puur voor de huisarts zelf lijkt me.
en negatieve gevolgen voor jou? zoals? duurdere verzekering omdat je tribulus slikte ofzo???

lijkt me niet hoor. vraag het anders aan de dokter zelf. maar ik denk dat het puur voor hem zelf is of voor wat statistieken ofzo.
 
Grijpwijk zei:
Ja zoiets dacht ik ook. Vraag me alleen af in hoeverre een 'negatieve' aantekening gevolgen zou kunnen hebben in de toekomst... Of is dit puur voor de huisarts zelf?

Je komt nu nooit meer aan werk kerel! :roflol:


haha, dat is egwoon een aantekening voor hemzelf, alles wat tussen jou en die dokter besproken is, is vertrouwelijk!
 
Ja zoiets dacht ik ook. Vraag me alleen af in hoeverre een 'negatieve' aantekening gevolgen zou kunnen hebben in de toekomst... Of is dit puur voor de huisarts zelf?

Hier hoef je je geen druk over te maken. patient-dokter verhoudings is geheim en dit zal dus nooit naar buiten gaan op welke manier dan ook.

indien je nu al hier last van heb.. zou ik zeker geen ph gaan gebruiken... aangezien deze nogal makkelijk aromatiseren en dus tot gyno kunnen leiden... of je moet aal een oestrogeen blokker halen...

Heb jij wel verstand van Prohormonen? 1AD bijvoorbeel word omgezet in 1testosteron wat niet eens kan aromatiseren..
 
Hallo, mijn naam is ruben, ik ben geen bodybuilder ofzo maar dit was het enige forum waar men het over dit onderwerp had . Ik heb namelijk ook last van harde knobbels ( schijven ) onder mijn tepels (bij links is het groter dan bij rechts ). Ik gebruik geen medicijnen of dergelijke , maar ik zit wel sinds kort op fitness. ( ik had het daarvoor helaas ook al ). Ik loop er al zon 2 jaar mee rond alleen eigenlijk vroeg ik me nu pas af wat het zijn. En jullie hebben het allemaal over hormonen en medicijnen enzo. Maar kan je gyno ook hebben zonder dat je die gebruikt?
alvast bedankt voor het antwoord.
 
Back
Naar boven