XXL Nutrition

is 130 kg bankdrukken veel voor een 18 jarige?

is bankdrukken met 130 kg veel voor een 18 jarige?

  • zeer weinig

    Stemmen: 7 11,5%
  • valt beetje tegen omdat je naar een jaar al 100 kg drukte

    Stemmen: 12 19,7%
  • is fucking veel

    Stemmen: 42 68,9%

  • Totaal stemmers
    61

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anoniem_1985_2

Freaky Bodybuilder
Foto Contest
15 jaar lid
Lid geworden
2 apr 2003
Berichten
5.432
Waardering
134
toen ik ben begonnen met trainen was ik 15 na een kleine jaartrje trainen drukte ik 100 dat betekend duzz dat ik de laatste 2 jaar maar 30 kg meer kan drukken vind ik nogal tegenvallen weet niet meer precies hoe ik toen trainde anders begon ik weer op die manier. Tips om snel wat meer gewicht te kunnen drukken ben 1.92 87kg 11%vetpercentage
bodybuilding vind ik het belangrijkste maar ik wil niet supergroot zijn en gigantisch slap!! tips graag
 
is zeer netjes :thumb:

je moet je niet blind staren naar dat eerste jaar. Dan ga je gewoon het hardst, zowel in kracht als groei. Denk je iemand die 15 jaar traind, dattie dan 1500 kg kan drukken ??? Je zult steeds weer tegen plateaus aanlopen, ook weer kwa groei en kracht en dat is jou motivatie om daar overheen te komen!!!
 
Laatst bewerkt:
KaLe zei:
is zeer netjes :thumb:

je moet je niet blind staren naar dat eerste jaar. Dan ga je gewoon het hardst, zowel in kracht als groei. Denk je iemand die 15 jaar traind, dattie dan 1500 kg kan drukken ??? Je zult steeds weer tegen plateaus aanlopen, ook weer kwa groei en kracht en dat is jou motivatie om daar overheen te komen!!!

hoop dat je niet op de smith train..
wissel eens barbell met dumbbell af..
 
zijn eigenlijk 2 vragen...

is 130kg benchen veel voor iemand van 18 jaar?

ja en nee, is niet echt leeftijdsgebonden. Dus; "Is 130kg benchen veel voor iemand die 3 jaar traint?", het is geen slechte progressie maar er zijn er die het sneller doen... Maar dit is dan weer persoonsgebonden...


is een progressie van 30kg veel voor 2 jaar?

ik denk dat je eens moet proberen variatie in je training te brengen, en je borst is niet de enige spier waarmee je bencht.
Ga eens na of je andere spieren niet achterop liggen...


enneuh zoals hierboven als is gevraagd, train je met een smith machine of los?
 
bart82 zei:
zijn eigenlijk 2 vragen...



ja en nee, is niet echt leeftijdsgebonden. Dus; "Is 130kg benchen veel voor iemand die 3 jaar traint?", het is geen slechte progressie maar er zijn er die het sneller doen... Maar dit is dan weer persoonsgebonden...




ik denk dat je eens moet proberen variatie in je training te brengen, en je borst is niet de enige spier waarmee je bencht.
Ga eens na of je andere spieren niet achterop liggen...


enneuh zoals hierboven als is gevraagd, train je met een smith machine of los?
inderdaad, bij bench is 2/3 van het werk gedaan door je front deltoids en je triceps..als een van de 2 niet meekan gaan met de rest, blijft je bench dus achter..
 
bankdrukken altijd met een gewoone losse stang bij onze sportschool hebben we niet eens zon smith machine,vind ik zobiezo waardeloos! oefeningen met losse gewichten zijn het best, vind ik. voor de bovenkant borst doe ik schuindumbeldrukken! mijn voorkant schouder en triceps zijn nou niet bepaalt mijn sterkste punten lopen behoorlijk wat achter op zegmaar rug biceps borst benen. dus voor mij komt de kracht van het bankdrukken puur uit mijn borst ook wel duidelijk te zien vind nogal al klooten dat mijn schouder niet zo heel groot zijn triceps beginnen nu al behoorlijk te komen!
 
!!BarmaN!! zei:
bankdrukken altijd met een gewoone losse stang bij onze sportschool hebben we niet eens zon smith machine,vind ik zobiezo waardeloos! oefeningen met losse gewichten zijn het best, vind ik. voor de bovenkant borst doe ik schuindumbeldrukken! mijn voorkant schouder en triceps zijn nou niet bepaalt mijn sterkste punten lopen behoorlijk wat achter op zegmaar rug biceps borst benen. dus voor mij komt de kracht van het bankdrukken puur uit mijn borst ook wel duidelijk te zien vind nogal al klooten dat mijn schouder niet zo heel groot zijn triceps beginnen nu al behoorlijk te komen!
dus, zwaar gaan voor tricep, front deltoide,
tricep:JM press
f. delt:Front plate raises..dit kan je aanvallen met nog 1 of 2 extra oefeningen..

borst opzich train je het best met zware crossovers..
 
Waarom gaan jullie hier serieus op in :rolleyes: iemand die 18 jaar is en 130 kg pust is toch veel en dat zal ie zelf ook dondersgoed weten want ik zie het ze zelden drukken. imo een poging tot aand8, beetje domme stelling

HOW STOP , ik zag iets over het hoofd, je hebt al 2 keer gekuurd en ik heb ook geen idee van je lichaamsbouw. maar voor iemand die al 2 keer gekuurd heeft zal het wel normaal zijn lijkt me

http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showthread.php?threadid=8156


p.s. verstandig om op je 18e al 2 kuurtjes achter de rug te hebben
 
Laatst bewerkt:
Idd, wat juriaan zegt. Behoorlijk veel gewicht. Alleen je bent wel al aan je tweede kuur bezig, en dat zal ook heel wat helpen.

Maar 130 kg :thumb:
 
voor iemand die al 2 kuurtjes achter de rug heeft, weinig, bitter weinig

is 130kg weinig voor iemand van 18? is te zien met wie je gaat vergelijken, met de standaard jongen inde straat, waarschijnlijk ****ing veel, met de jonge powerlifters die sinds hun 14de meedoen, waarschijnlijk minder goed, zeker als jij al 2 kuurtjes achter de rug hebt en die andere jongens nog altijd goed boeren op hun gewoon eten.

ik wil niets afdoen van je prestatie, maar als je wil vergelijken dan krijg je cijfers die kunnen tegenvallen.
 
Juriaan zei:
Waarom gaan jullie hier serieus op in :rolleyes: iemand die 18 jaar is en 130 kg pust is toch veel en dat zal ie zelf ook dondersgoed weten want ik zie het ze zelden drukken. imo een poging tot aand8, beetje domme stelling

HOW STOP , ik zag iets over het hoofd, je hebt al 2 keer gekuurd en ik heb ook geen idee van je lichaamsbouw. maar voor iemand die al 2 keer gekuurd heeft zal het wel normaal zijn lijkt me

http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showthread.php?threadid=8156


p.s. verstandig om op je 18e al 2 kuurtjes achter de rug te hebben
thnx jurr,
ah hij heeft gekuurd en nog niet zo goed ook..
ik dacht dat hij een powerlifter was, maarja..
hij kan die tips alsnog gebruiken om naar de 150 te schieten..

dus barman!
train tricep,front deltoid, borst, en lats!
 
Spike zei:
voor iemand die al 2 kuurtjes achter de rug heeft, weinig, bitter weinig

is 130kg weinig voor iemand van 18? is te zien met wie je gaat vergelijken, met de standaard jongen inde straat, waarschijnlijk ****ing veel, met de jonge powerlifters die sinds hun 14de meedoen, waarschijnlijk minder goed, zeker als jij al 2 kuurtjes achter de rug hebt en die andere jongens nog altijd goed boeren op hun gewoon eten.

ik wil niets afdoen van je prestatie, maar als je wil vergelijken dan krijg je cijfers die kunnen tegenvallen.

vergeet niet dat ie momenteel aan de test/deca zit geloof
 
dat wist ik niet van die kuurtjes :(

domme zet, maarja!
 
spike wat is het bankdrukrecord squet deadlift van iemand van 18? trouwens eerst e kuurtje wat ik had genomen wat totaal mislukt nix aan over gehouden kracht en massa was bijna nog slechter dan daarvoor. maar wat ik nu doe gaat vrij goed wou eigelijks een andere kuur doen maar duurt nog ff voor dat ik mijn spullen krijg was beetje ongeduldig dom heel dom ik weet het. maar zit nou ik week 3 al 5 kg gegroeid duzz gaat wel redelijk (ben niet gouw tevreden) maar als ik me nieuwe spullen krijg en eindelijk een keer een fatsoenlijk kuurtje zalt wel beter gaan doe ik aant eind van het jaar.

trouwens het gewicht wat ik voor mijn kuur kon drukken was ook al 120 kg duzz met 1e kuur niet superveel vooruitgegaan

mijn eerst 1ste kuur was in maart juni en nu met mijn 2e bezig
 
!!BarmaN!! zei:
spike wat is het bankdrukrecord squet deadlift van iemand van 18? trouwens eerst e kuurtje wat ik had genomen wat totaal mislukt nix aan over gehouden kracht en massa was bijna nog slechter dan daarvoor. maar wat ik nu doe gaat vrij goed wou eigelijks een andere kuur doen maar duurt nog ff voor dat ik mijn spullen krijg was beetje ongeduldig dom heel dom ik weet het. maar zit nou ik week 3 al 5 kg gegroeid duzz gaat wel redelijk (ben niet gouw tevreden) maar als ik me nieuwe spullen krijg en eindelijk een keer een fatsoenlijk kuurtje zalt wel beter gaan doe ik aant eind van het jaar.

trouwens het gewicht wat ik voor mijn kuur kon drukken was ook al 120 kg duzz met 1e kuur niet superveel vooruitgegaan

mijn eerst 1ste kuur was in maart juni en nu met mijn 2e bezig

ik zou als ik jou was stoppen met kuren..wacht totdat je alles eruit hebt gehaald wat in je zit, zonder AS bij voorbaat..

kuren is zeer zeker schadelijk voor je gezond..
als je gaat kuren kan je het beste alles eruit halen wat erin zit..
kuren voor je 20 vind ik sowieso niet verstandig, maja your choice, not mine..
 
record zal overigens rond de 300 kilo/660 lbs ligen
 
Ga zon jongen niet zeggen van stop het is ongezond, ze luisteren er echt niet naar
 
Nee je moet hem zeggen meer te nemen , dan ben je er vanaf
 
ik ga denk ik wel weer kuren maar nu pas als ik ook precies weet wat ik moet doen kwa kuur na kuur voeding. weet het nu wel redelijk maar zonde om een kuur te vernken duur zat!!! eerste kuurtje beetje te veel naar dealer geluisterd nooit weer doen!!!
 
en net ofdat jullie nooit gekuurd hebben okey mischien wat ouder dan mij maar dat is ieder zijn eigen keuze, vind ik!!

ga eens na hoeveel al beginnen met kuren terweil ze nog nooit getraint hebben of niet meer wil eten

en kameraad van mij kuurde al op zijn 15 e jah dat vond ik ook wel heeel erg jong maarja wat doe je eraan hij had tenminste wel goeie begleiden en wist beter wat hij deed dan ik behalve dan dat hij niet volwassen is

dat zecht natuurlijk niet dat ik het ook moet doen maarja heb het toch gedaan is nu nix meer aant te doen. ik heb tenminste nog 3 jaar trainingservaring en voeding suplementen kennis begint ook steeds beter te worden en te lukken door veel te proberen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven