XXL Nutrition

is 130 kg bankdrukken veel voor een 18 jarige? (1 bezoeker)

is bankdrukken met 130 kg veel voor een 18 jarige?

  • zeer weinig

    Stemmen: 7 11,5%
  • valt beetje tegen omdat je naar een jaar al 100 kg drukte

    Stemmen: 12 19,7%
  • is fucking veel

    Stemmen: 42 68,9%

  • Totaal stemmers
    61

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
!!BarmaN!! zei:
en net ofdat jullie nooit gekuurd hebben okey mischien wat ouder dan mij maar dat is ieder zijn eigen keuze, vind ik!!

ga eens na hoeveel al beginnen met kuren terweil ze nog nooit getraint hebben of niet meer wil eten

en kameraad van mij kuurde al op zijn 15 e jah dat vond ik ook wel heeel erg jong maarja wat doe je eraan hij had tenminste wel goeie begleiden en wist beter wat hij deed dan ik behalve dan dat hij niet volwassen is

dat zecht natuurlijk niet dat ik het ook moet doen maarja heb het toch gedaan is nu nix meer aant te doen. ik heb tenminste nog 3 jaar trainingservaring en voeding suplementen kennis begint ook steeds beter te worden en te lukken door veel te proberen

:dunno:
 
Conclusie, te vroeg kuren tast het taalgedeelte van de hersens aan. Sorry kon het niet laten, maar goed het is je eigen lichaam. Vooral doorgaan als je denkt dat je er wat mee opschiet, jouw leven, de gevolgen merk je vanzelf wel.
 
ik druk als 18 jarige ook top 130kg, ik vind het niet eens veel. mijn streven is nu 150 op mn 18e jaar nog te halen.

dus in jou geval na gekuurd te hebben vind ik het niet veel nee.

weinig is het ook niet, dat zeker niet.

maargoed idd beetje vraag die neigt naar aandachttrekkerij, maargoed hierbij mijn mening.
 
!!BarmaN!! zei:
en net ofdat jullie nooit gekuurd hebben okey mischien wat ouder dan mij maar dat is ieder zijn eigen keuze, vind ik!!

ga eens na hoeveel al beginnen met kuren terweil ze nog nooit getraint hebben of niet meer wil eten

en kameraad van mij kuurde al op zijn 15 e jah dat vond ik ook wel heeel erg jong maarja wat doe je eraan hij had tenminste wel goeie begleiden en wist beter wat hij deed dan ik behalve dan dat hij niet volwassen is

dat zecht natuurlijk niet dat ik het ook moet doen maarja heb het toch gedaan is nu nix meer aant te doen. ik heb tenminste nog 3 jaar trainingservaring en voeding suplementen kennis begint ook steeds beter te worden en te lukken door veel te proberen


ik heb nog nooit gekuurd, en ik bank tegen de 140kg. ben 19 trouwens.

en omdat anderen het gedaan hebben, wil dat zeggen dat het ok is dat jij het doet? wij hebben het niet over anderen, we hebben het over JOU, en sorry, maar als je op je 15de kuurt dan weet je NIET wat je doet. en een goeie begeleider laat zijn persoon NIET op z'n 15de kuren.
 
vind ik ook 15 is wel exteem jong

en zoutzak 130 spike 140 netjes

heb ik persoonlijk ook ben der nooit tevreden over ookal zou ik 300kg drukken das nadeel van bodybuilding/powerliften je wil altijd meer en bent eigelijks nooit tevreden wel goeie manier voor motevatie trainen maar je zult nooit hebben van nou bij 120 kg lichaamgewicht of 150 kg bandrukken ben ik tevreden. heb ondekt dat dat met kuren nog erger word dat je nooit tevreden bent en altijd meer wil

ben trouwens bodybuilder maar vind kracht ook heel belangrijk eerst trainde ik meer als powerlifter maar nu echt als bodybuilder op die manier van trainen ga je nou eemaal minder snel met kracht omhoog

vind 130 2 x drukken persoonlijk
ook leuker dan 110 10x maar als bodybuilder zijnde heb je daar helaas weinig aan. alleen afentoe ben ik benieuwt wat ik nu precies kan drukken en dan probeer ik dat
 
Laatst bewerkt:
!!BarmaN!! zei:
en net ofdat jullie nooit gekuurd hebben okey mischien wat ouder dan mij maar dat is ieder zijn eigen keuze, vind ik!!

ga eens na hoeveel al beginnen met kuren terweil ze nog nooit getraint hebben of niet meer wil eten

en kameraad van mij kuurde al op zijn 15 e jah dat vond ik ook wel heeel erg jong maarja wat doe je eraan hij had tenminste wel goeie begleiden en wist beter wat hij deed dan ik behalve dan dat hij niet volwassen is

dat zecht natuurlijk niet dat ik het ook moet doen maarja heb het toch gedaan is nu nix meer aant te doen. ik heb tenminste nog 3 jaar trainingservaring en voeding suplementen kennis begint ook steeds beter te worden en te lukken door veel te proberen
ik zou hier niet op in horen te gaan, maarja!
die 3 jaar training en voedingservaring schijnt vrij weinig te zijn als ik het zo hoor..

verder, als jij als begeleider, iemand van 15 met AS helpt, hoor je eigenlijk in de gevangenis thuis IMHO..
echt, nu denk je nog, mooi minder trainen, meer resultaat, maar over 20 jaar al! ga je de nadelen voelen..
 
volgens mij heb je wat verkeerd begrepen
ik als begeleider dat heb ik nooit gezecht ik heb alleen gezecht dat iemand die ik ken dat heeft gedaan maar toen is die gene die hem trainde erachter gekomen en moest hij er mee stoppen heeft hij ook gedaan trouwens

ik ga echt niemand aan de anabolen helpen
 
!!BarmaN!! zei:
volgens mij heb je wat verkeerd begrepen
ik als begeleider dat heb ik nooit gezecht ik heb alleen gezecht dat iemand die ik ken dat heeft gedaan maar toen is die gene die hem trainde erachter gekomen en moest hij er mee stoppen heeft hij ook gedaan trouwens

ik ga echt niemand aan de anabolen helpen
ja, twas een voorbeeld van hoe misdadig dat eigenlijk is
 
Ik snap sowieso niet echt dat iedereen zo veel waarde hecht aan het de hoeveelheid massa die ze kunnen bankdrukken. Bij ons in de gym lopen gasten zat rond die 10,20 misschien wel 30 kg meer drukken als mij maar wel een kippenborstje hebben. Als je training bestaat uit bankdrukken en biceps curls zou je vast en zeker veel kunnen drukken, maar of je daar nou zo veel aan hebt...?
 
neej dat zijn heust niet mijn enigste oefeningen ben in de meeste dingen wel vrij sterk maar dat mag ook wel naar 3 jaar trainen doe alle oefeningen verder gewoon goed op techniek en langzaam
 
maaruh, 130 is wel goed hoor :) :thumbs:
 
Ik drukte 160 zowat op de dag van mijn 19e verjaardag dus wat is veel? Er zijn er waarschijnlijk die veel meer dan ik drukken ook.
Ik ben wel nog steeds naturel, dus met enkele kuren zal dit nog een pak meer geweest zijn. Op mijn 19e trainde ik bijna 3 jaar.
 
Rob G zei:
Ik snap sowieso niet echt dat iedereen zo veel waarde hecht aan het de hoeveelheid massa die ze kunnen bankdrukken. Bij ons in de gym lopen gasten zat rond die 10,20 misschien wel 30 kg meer drukken als mij maar wel een kippenborstje hebben. Als je training bestaat uit bankdrukken en biceps curls zou je vast en zeker veel kunnen drukken, maar of je daar nou zo veel aan hebt...?

Dat probleem heb ik dus. Kan behoorlijk bankdrukken (max ca. 185 kg) setjes van 6 met 160 kg, maar borst lijkt nergens op. Schouders en triceps daar en tegen zijn wel weer massief. Maar dat ik deze nu hier alleen bij zou gebruiken en de borst niet lijkt mij ook weer niet kloppen, want flyes kan ik ook met 60 kg per arm voor een keer of 8.
Heb gewoon niet de aanleg voor een dikke borst, wel een sterke borst.
Moet gewoon keihard trainen voor elk beetje winst wat ik kan boeken!
 
je kunt ook proberen bij het bank drukken om je handen wat verder uit elkaar te zetten hoe breder hoe meer voor de borst hoe smaaler hoe meer voor de triceps. ik weet natuurlijk niet hoe je normaal traint maar probeer het bankdrukken een keer heel langzaam te 5 naar beneden 5 omhoog dan groei je wel en je kunt er natuurlijk ook nog zegmaar schuine dumbbellpres bij doe rek je de borst meer op je kunt wel minder gewicht pakken maar is goeie oefening. en zonder flyes word het bij mij helemaal nix neem aan dat je zelf wel goed weet hoe je moet trainen maar dacht uit jouwn verhaaltje te lezen dat je meer op kracht trainde doe het trainen gewoon een langzaam de oefeningen en neem ongeveer 45 sec tot 1.5 min pauze tussen de sets kunt het altijd keertje proberen!!!
 
!!BarmaN!! zei:
je kunt ook proberen bij het bank drukken om je handen wat verder uit elkaar te zetten hoe breder hoe meer voor de borst hoe smaaler hoe meer voor de triceps. ik weet natuurlijk niet hoe je normaal traint maar probeer het bankdrukken een keer heel langzaam te 5 naar beneden 5 omhoog dan groei je wel en je kunt er natuurlijk ook nog zegmaar schuine dumbbellpres bij doe rek je de borst meer op je kunt wel minder gewicht pakken maar is goeie oefening. en zonder flyes word het bij mij helemaal nix neem aan dat je zelf wel goed weet hoe je moet trainen maar dacht uit jouwn verhaaltje te lezen dat je meer op kracht trainde doe het trainen gewoon een langzaam de oefeningen en neem ongeveer 45 sec tot 1.5 min pauze tussen de sets kunt het altijd keertje proberen!!!

Heb hem meestal vrij wijd vast. Train bijna altijd langzaam. Slow, Strict and Heavy, thats my style!
Rust meestal zo'n 2,5 minuut tussen de sets.
Begin meestal incline, dan flat, dan incline dumbbell flyes, en cable crossovers.
Totaal ca. 12-14 sets, herhalingen tussen 6-12. Ga wel wat vooruit, alleen langzaam.
 
probeer dit eens dit is mijn nieuwe schema voor de borst doe hem nou 3 week en ga er goed op

flyes 3 x 15
bankdrukken 1 x 12 2x8
schuin dumbeldrukken 3 x 10
schuine flyes 3 x 15

lijkt mischien beetje raar maar ik ga er goed op kunt het altijd een keer proberen

doe alle oefeningen zwaar maar corect en langzaam eerste set van flyes licht pakken al warming up

en ga bij flyes voluit zo zwaar je kan je denkt mischien dan kan ik niet meer zoveel drukken maar als je er geen moeite voor doet heeft het geen zin de eerste paar keer dat je dit doet kun je niet zo veel gewicht pakken maar na ongeveer 2 week als je een beetje begint te wennen kun je al weer veel meer gewicht pakken en probeer wat korter te rusten tussen spiergroepen mag je wel wat langer rusten maar tussen sets niet langer dan 1.5 min

en als het niet lukt met het gewicht wat je gepakt heb gewoon lichter pakken flyes 15 herhaling is nog al moelijk vind ik
kon eerst bij flyes wel 22 10x doen maar met dit schema kom ik ff niet verder dan 16 kg maar kmerk dat het gewicht al weer snel omhoog gaat

hoelang train je trouwens al? clean? en ga bij je zelf na wanneer groeide mij borst het hardst en kijk wat je nou doet en hoe je dat eventueel aankanpassen en borst niet vaker dan 1x per week
 
Laatst bewerkt:
!!BarmaN!! zei:
hoelang train je trouwens al? clean? en ga bij je zelf na wanneer groeide mij borst het hardst en kijk wat je nou doet en hoe je dat eventueel aankanpassen en borst niet vaker dan 1x per week

Train nu 7,5 jaar (laatste half jaar niet i.v.m. blessure en tussen door een 1/2 jaar niet omdat ik toen in Duitsland werkte).
Nog steeds clean, alhoewel ik voor januari aan het plannen ben om te beginnen met kuren.
Vanaf 11 augustus begin ik weer met trainen en moet tegen januari wel weer op kracht zijn.
Train alles maar 1 keer per week.
 
Het heeft ook gewoon met genen te maken. Mijn schouders zijn superb, me borst waardeloos. Ik heb echt alles geprobeerd, van 3x per week tot 1x per week, tot eens per 2 weken. Voorvermoeien, dropsets, supersets.. Alle oef. licht, zwaar, weinig herhalingen, veel herhalingen..

Probeer laatse tijd lichter te trainen, schouders extreem naar achter naar mekaar drukken en elk beetje kracht vanuit me borst te laten komen. Dit lijkt nu iets te werken. Maat van me kan 50 kg. drukken en heeft in 6 maanden tijd een veel betere borst als ik... ik bedoel maar..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven