MuscleMeat

Is 4 oefeningen voor rug goed? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

klopt idd
 
Verschil is er dan in de functie. Pull down (ellebogen wijd) = adductie, neutrale greep (ellebogen naar voren) = flexie.

Beide belasten de spier iets anders maar het verschil zit meer in het gebruik van de synergisten. Niet in trainen op breedte en/of dikte.
 
Verschil is er dan in de functie. Pull down (ellebogen wijd) = adductie, neutrale greep (ellebogen naar voren) = flexie.

Beide belasten de spier iets anders maar het verschil zit meer in het gebruik van de synergisten. Niet in trainen op breedte en/of dikte.
dus het heeft totaal geen zin om die erbij te doen?
 
dus het heeft totaal geen zin om die erbij te doen?

Dat zeg ik niet maar als je deadlift toevoegd Zou ik in het begin 1 pulldown er uit gooien

Als je eenmaal gewend ben aan die deadlift kan je altijd nog kijken of jet kwa tijd/gevoel nog een oefening toevoeg (ik zou zelf trouwens kiezen voor de oefening waar ik het sterkst in was)
 
Ja eens en BOR.
Dus DL, BOR, pull ups en evt nog lat pull down en/of seated row.
Pull ups en pull down, dus eigenlijk 2 vergelijkbare bewegingen.
 
Pull ups en pull down, dus eigenlijk 2 vergelijkbare bewegingen.
Yep. Doe ik zelf ook altijd. Beginnen met pull ups bw 5 sets en dan ook nog een pull down met een kabel in een of andere variant of machine 5 sets. De ene met wijde gewone grip en de ander smal en neutraal of andersom. 10 sets voor lats per 5 dagen. Daarnaast iedere 5 dagen DL 5x5x140 en BOR 5x10x85 en een row machine. Rep range 8-10 dus niet heel intensief. DL pak ik trouwens bij benen. Die train ik ook 1 keer in 5 dagen net als borst. Ik doe de BRO split in 5 dagen zeg maar.
Ik voel trouwens nooit spierpijn in de lats. Wel in onderrrug en midden/bovenkant. Is dat verklaar 3XL? Of train ik rug veel teveel met 25 sets in 5 dagen?
 
Het gaat er niet omwat jij doet maar wat de TS vraagt en zowel jij als fredje1800 geven een antwoord waarin je jezelf tegenspreek. Je ben na de uitleg wat betreft functie het er mee eens dat hij als het vergelijkbare oefeningen betreft er 1 zou kunnen laten vallen en die vul je dan op door een vergelijkbare oefening?
 
Ik schreef en "eventueel" nog een pull down en seated row. Basis is DL BOR en Pull ups namelijk. Dat is ook mijn advies. Verder heb je een punt. Ik kaap een beetje het topic van TS. Excuus.
 
Het gaat er niet omwat jij doet maar wat de TS vraagt en zowel jij als fredje1800 geven een antwoord waarin je jezelf tegenspreek. Je ben na de uitleg wat betreft functie het er mee eens dat hij als het vergelijkbare oefeningen betreft er 1 zou kunnen laten vallen en die vul je dan op door een vergelijkbare oefening?
Ik schrijf nergens dat er een oefening vervallen moet worden voor pull ups.
 
Als het bevalt, en er een bepaald resultaat mee wordt behaald gewoon blijven doen.

Ik hou het ook liever bij de basics i.p.v. vreemde variaties op alles om wat 'afwisseling' te hebben.
 
Back
Naar boven