Fitness Seller

Is Aspartaam slecht voor de vetverbranding? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

RUUDless

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
1 aug 2007
Berichten
17
Waardering
0
Hallo. Ik heb gehoord van iemand dat de zoetstof aspartaam (te vinden in veel light producten) slecht is voor de verbranding. Is dit waar? Ik gun mezelf 2 blikjes cola per dag. Moet ik nu gewone drinken (150cal/blik) of de light met aspartaam (1,3 Calorie/blik) maar naar het schijnt slecht voor de verbranding?
Alvast bedankt.;)
 
Aspartaam is niet goed voor je...:google: = your friend.
 
wordt hier even iemand op zn wenken bedient;)
 
Op welke manier zou dat dan invloed moeten hebben op je verbranding? Lijkt mij niet dat die 2 blikjes cola light daar echt invloed op hebben. Je krijgt er misschien wel kanker van, daar zou ik me eerder druk om maken :D

Ik zou zeker geen 2 blikjes gewone cola per dag drinken, veel te veel suikers.
 
Aspartaam is idd wel kankerverwekend, en heeft veel andere gevolgen. Maar die heb je alleen als je echt wel aanzienlijk veel gaat innemen. Je moet er gewoon niet in gaan overdrijven, wat voor alles wel geldt.

Suiker is ook niet goed voor je, heeft ook lange termijn gevolgen. Ik eet dan liever wat zoetstof, maar er gewoon niet te veel in overdrijven.
 
Je mag lightproducten met mate gebruiken, men mama is verpleegster en kent hier wel wat van. Ik ken de waarde alleen niet meer die het maximum is, maar 2 blikjes cola light zullen nog wel kunnen. Beter is als je suikers gebruikt bruine, donkere suiker of bastaardsuiker te strooien ;) dit zijn trage, natuurlijke suikers en zijn niet zo slecht als de gewone !
 
Indien je je houdt aan de aanbevolen max. hoeveelheid is er niets aan de hand. Met de vetverbranding doet het niets voor zover ik weet. Wel zou het een invloed kunnen hebben op de eetlust, waardoor je juist meer honger krijgt aangezien het geen kcal bevat, is hier al eens gepost geweest. Maar als je je aan je schema houdt (zoals het hoort) dan heb je daar geen last van, er bestaan verder altijd nog eetlustremmers als yohimbine en efedrine.
 
Hallo. Ik heb gehoord van iemand dat de zoetstof aspartaam (te vinden in veel light producten) slecht is voor de verbranding. Is dit waar? Ik gun mezelf 2 blikjes cola per dag. Moet ik nu gewone drinken (150cal/blik) of de light met aspartaam (1,3 Calorie/blik) maar naar het schijnt slecht voor de verbranding?
Alvast bedankt.;)

Gewoon normale Cola drinken , of geen Cola.

alle smaakvervangers Aspartaam en sucralose enz zijn minder goed voor je gezondheid;)
 
veel studies hebben de veiligheid van aspartaam wel bewezen, er zijn wel sites van suikerfabrikanten die beweren dat je er kanker van krijgt, erg jammer dat sommige mensen dit geloven en grijpen naar het middel dat wel kanker en diabetis veroorzaakt (suiker)!

Maar die heb je alleen als je echt wel aanzienlijk veel gaat innemen
aspartaam is zelf juist veilig in megadossissen (kijk maar eens naar de dosissen in alle studies!! zelfs dan nog geen negatieve gevolgen!!)

als je denkt dat aspartaam slecht is, stop dan maar met kip en zuivel te eten :)
 
veel studies hebben de veiligheid van aspartaam wel bewezen, er zijn wel sites van suikerfabrikanten die beweren dat je er kanker van krijgt, erg jammer dat sommige mensen dit geloven en grijpen naar het middel dat wel kanker en diabetis veroorzaakt (suiker)!


aspartaam is zelf juist veilig in megadossissen (kijk maar eens naar de dosissen in alle studies!! zelfs dan nog geen negatieve gevolgen!!)

als je denkt dat aspartaam slecht is, stop dan maar met kip en zuivel te eten :)

Ditto.

en het is ook niet slecht voor je vetverbranding.


(en wat is dat voor flauwekul dat bruine- of rietsuiker gezonder zou zijn dan bietsuiker ? ... suiker is suiker).
 
Ok mannen. Ik weet genoeg. Bedankt voor de reacties.;)
 
In kaugum zit ook aspartaam. En "eet" ong 1 pakje per dag:(
 
ook in Isopur en Joppie saus :P
 
Zoetstoffen: aspartaam

Wat is aspartaam?
Aspartaam is wereldwijd de meest gebruikte zoetstof. Het is voornamelijk opgebouwd uit twee aminozuren, namelijk asparaginezuur en fenylalanine.

Is aspartaam slecht voor de gezondheid?
Vaak wordt de vraag gesteld of het gebruik van aspartaam tot gezondheidsrisico´s leidt. Artsen en voedingsdeskundigen zijn het er echter over eens dat iedereen die er een normaal consumptiegedrag op nahoudt, geen enkel gezondheidsrisico loopt. De Aanvaarde Dagelijkse Inname (ADI) van aspartaam is door de Wereld Gezondheidsorganisatie vastgesteld op 40 mg per kg lichaamsgewicht. Een persoon van 60 kg kan dus veilig tot 2,4 gram aspartaam per dag gebruiken. Dit komt overeen met een dagelijkse consumptie van 10 liter Coca-Cola light.

Aspartaam en Fenylketonurie?
Mensen die lijden aan deze uiterst zeldzame (1 op de 15.000 personen) erfelijke ziekte, fenylketonurie, mogen geen aspartaam gebruiken.
Zij moeten alle voedsel dat fenylalanine bevat strikt mijden. Hun lichaam is nl. niet in staat dit aminozuur af te breken, waardoor het zich ophoopt in hun lichaam. De wet schrijft daarom ook voor dat de verpakking van aspartaam-houdende producten de vermelding draagt: "bevat een bron van fenylalanine".
 
Zit Aspartaam in Zuivel?? :eek!:
 
Ditto.

en het is ook niet slecht voor je vetverbranding.


(en wat is dat voor flauwekul dat bruine- of rietsuiker gezonder zou zijn dan bietsuiker ? ... suiker is suiker).

bietsuiker is geen trage suiker, daarom zijn de donkere beter. Ze geven hun energie langzaam af.
 
zolang ik dus onder de 12liter cola per dag blijf is het goed :D
 
zolang ik dus onder de 12liter cola per dag blijf is het goed :D

Ik denk dat als jij 12 liter naar binnen krijgt, je een boeing 747 naar thailand ken boere! :zuip:
 
Back
Naar boven