Fitness Seller

is boksen ook goed voor je om je armen sterker te maken? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

vinod1986

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
7 okt 2005
Berichten
3
Waardering
0
is boksen ook goed voor je om je armen sterker te maken? groetjes vinod
 
ja maar niet bb sterk
je zult zeke krachtige armen ontwikkelen en hard kunnen slaan
sterk is hier onrelevant omdat je dit soort kracht in een ander context moet plaatsen
 
vinod1986 zei:
is boksen ook goed voor je om je armen sterker te maken? groetjes vinod


ook goed? waar is het nog meer goed voor?
kracht
conditie
droog worden

dan zal het wel ophoude toch?
 
Als je (thai)-box lessen volgt zul je veel vet en eventueel spieren verbranden(omdat het best zware lessen zijn) en het werkt het groeien van je spieren een beetje tegen als je bodybuild maar daarin tegen wordt je wel weer sneller en je staat je mannetje als het het erop aan komt.
 
Kukkeledeh zei:
en je staat je mannetje als het het erop aan komt.

Als bodybuilder red ik mee ook hoor, ik sla met dumbbells gooi met barballs en als ik echt slecht gezind ben gooi ik gewoon met bankjes! Om maar te zwijgen over m'n wurgtechnieken met de kabels.
 
Santino88 zei:
Als bodybuilder red ik mee ook hoor, ik sla met dumbbells gooi met barballs en als ik echt slecht gezind ben gooi ik gewoon met bankjes! Om maar te zwijgen over m'n wurgtechnieken met de kabels.

ja he.. en hard schamen als je getikt word door een thai'tje van 60 kg:P
 
BBnoel zei:
ja he.. en hard schamen als je getikt word door een thai'tje van 60 kg:P

Denk je dat? ???
 
sterk door te boxen

tuurlijk worden je armen, schouders, rug sterker door te boksen. Niet alleen je armen maar ook je botten. Laat ons zeggen dat je er een algemene sterkte mee opbouwd, die je misschien toelaat 60 ipv 40 kg te bankdrukken. Natuurlijk wordt je daarmee geen 200 + bankdrukker.
Doe maar intensief aan boksen, de spierpijn in je schouders, rug zal je zeker voelen.
De punchkracht komt evenwel van een kracht die het heeft van snelheid, explosiviteit en die is behoorlijk groter dan een gemiddelde punch van een niet geoefend bokser.
 
Het nadeel aan boksen is wel dat de kans groot is dat je altijd wat slagen terug krijgt :)
 
Ja je zult meer (stoot)kracht ontwikkelen.. maar niet perse HUGE arms.

Het gaat bij het boksen om techniek, snelheid en coordinatie, en niet om "kijk ik heb grootste armen" :D
 
Laatst bewerkt:
Corleoné zei:


Dat weet ik wel zeker. Als je als reusachtige bodybuilder zonder relevante gevechtservaring tegenover een fanatieke thaiboxer gaat staan van 60kg ga je neer, en snel ook.
 
Klaaswitz zei:
Dat weet ik wel zeker. Als je als reusachtige bodybuilder zonder relevante gevechtservaring tegenover een fanatieke thaiboxer gaat staan van 60kg ga je neer, en snel ook.

Op die dag wacht ik nog steeds ! hehehe :D altijd die stoere praat van die kleine vechtersbaasjes, ik kan dan wel 60 kilo zijn maar ze gaan neer dit en dat want ik ben zo lenig en snel :cool:
 
Action Roy zei:
Op die dag wacht ik nog steeds ! hehehe :D altijd die stoere praat van die kleine vechtersbaasjes, ik kan dan wel 60 kilo zijn maar ze gaan neer dit en dat want ik ben zo lenig en snel :cool:


Het gaat er niet zo zeer om dat ze snel en lenig zijn, het gaat erom dat die jongens full contact gevechten gewend zijn, volle trappen en stoten op het lichaam veelal zonder bescherming. Als jij bijvoorbeeld een getrainde lowkick krijgt op je opgepompte, trage en, niet op incassatie getrainde bovenbeen ga je dat voelen en goed ook.
 
Wat een onzin. Die grote bodybuilder ramt die 60kg wegende thaiboxer gewoon kapot.
 
haha dat zeg ik ook, om 1 of andere reden denken ze dat bodybuilders traaaaaaaag zijn. Maar als daar een uitgemergelde staat van 60kg sla je die een paar keer op z'n smoel en dan vliegen ze daar whiiiiiii, dan mogen ze karajudemuahboxen kennen.
 
:)Waarom altijd slagen? als je met een vuurwapen voor iemand zijn neus staat gaat die 100% zeker neer :D of hij nu groot, sterk, klein, dun, lenig is of niet :D
 
Kaoklai Kaennorsing kennen jullie hem? Is een klein thaitje :-D

Denk dat elke BB hier heel graag gaat liggen. Iedereen hier wel denk ik.
 
behalve als je 'm volop op z'n hoofd raakt met je blote vuist, dan gaat ie echt wel vliegen
 
wat een crap
het gaat er gewoon om wie de eerste stoot geeft
kickboxer deelt als eerst goede stoot uit tegen het hoofd >>>bber gaat neer
en vice versa
 
Back
Naar boven